Friday, October 18, 2013

Terkejut bila mengetahui dia telah tiada ...


Assalamualaikum wbt,

Ntah kenapa semalam sewaktu kita mencari seorang kawan di dalam friend list di FB kita.
Tiba-tiba terpandang nama seorang kawan yang lama sepi tanpa berita, perasaan nak tahu
apa khabar beliau. Bila masuk ke dalam FBnya, alangkah terkejutnya kita, bila terbaca 
status di FB nya... 
wat sume rakan2 RAZALI ISMAIL telah pulang ke rahmatullah pada 3.3.2012 jam 3.45 pagi..Mohon pada
sesiapa yg mengenali beliau sedekahkan al-fatihah untuk beliau..moga beliau tenang di sana...maafkan lah
beliau sekiranya ade terkasar bahasa atau terkecil hati...mohon di ampunkan....sebarang pertanyaan sila
cari saya di Mieya Yurie Yuri..(ain)

Maha suci Allah yang mencipta kejadian di langit dan di bumi. Jika ajal sudah tiba tidak lambat 
atau cepat walau sesaat. Ya Allah, hampir 2 tahun baru kita tahu. Kali terakhir kita dan suami
bertemu beliau di tempat arwah bertugas di hotel Equatorial Melaka pada akhir tahun 2011. Setiap 
tahun kami mesti pergi bercuti di Melaka (sebab anak2 suka Melaka), selalu cakap pada diri 
sendiri "zali tengah kerja kat situ...tak maulah kacau dia!". Rupanya arwah telah tiada di dunia ini lagi.

Ini surat doktor yg arwah upload di FB, tak tahu penyakit apa...hanya doktor yg boleh baca tulisan doktor.
Gambar arwah letak di FB  statusnya "alhamdulillah dah sihat selepas hari ke32" pada 12 feb 2012, 18 hari sebelum arwah kembali ke rahmatullah. Susut betul badan arwah, masih menjadi tanda tanya kita...apakah penyakit arwah? 


Mengenali arwah ketika kita bekerja di Crown Princess hotel. Seorang yang ceria, baik hati, pentingkan keluarga dan sangat sayangkan ibunya. Kerana sifat itulah arwah pulang dan bekerja di Melaka kerana nak jaga adik-adik. Setahu kita, arwah juga tak berkahwin. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Mari kita aminkan doa ini. 



Ya Allah ampuni dosa Razali Ismail kesihani dan sejahterakan dia, ampunilah kesalahannya, lapangkan kuburnya dengan rahmatMU, wahai tuhan yang Maha Pengasih...amin!



Terima kasih!














25 comments:

redza said...

amin!

My Little Diary said...

al-fatihah

Acik Erna said...

Al fatihah

Munnafendy said...

Al Fatihah

MasZuber said...

al-fatihah..

Ain Noraini said...

al fatihah...

Eye_nee said...

Innalillahi wainnailaihi rojiuun..

Khususon ila ruhi almarhum
Razali Ismail
Al-Fateha...

JunAina said...

Al-Fatihah....semoha dipermudahkan segalanya buat arwah.

Dr Singa said...

al fatihah..

dilated cardiomyopathy
~ jantung membesar dan menbengkak hingga tidak boleh berfungsi seperti biasa

Kakzakie said...

Amin...
Khususon ilaruhi almarhum Razali bin Ismail Al-fatihah..

Hanis Azla said...

As-salam Kak Ati.

Inalillah.. semoga arwah ditempatkan bersam org2 yang beriman.. insyaAllah..

Nurulhuda Abdul Latip said...

Innalillah, moga arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman.. dia sakit jantung kak macam dr singa tu komen..

diana said...

semoga dia tenang di sana..

Chot said...

Al-Fatihah.Tumpang sedih..Dari Dia kita datang kepada Dia kita kembali..

Dee said...

Al-fatihah. .moga arwah ditempatkan di kalangan org2 beriman..

kasihredha said...

amin
kematian adalah pasti
semoga di tempatkan di kalangan org2 yg beriman

Kesuma Angsana said...

alfatihah... Allah swt lebih menyayangi arwah..& maaf lmbt terjah semula kebusyan dgn keje & kesihatan Adik x mengizinkan lately !

Queen said...

amin

Rinna said...

Al-Fatihah.. moga rohnyaa dicucuri rahmat.. Aaammiiinn..

cikceriacorner said...

al fatihah..

ummiross said...

Salam takziah, moga rohnya dicucuri rahmat.Al Fatihah

dilaella Ella said...

Al-fatihah..

seri.selaseh said...

Al-Fatihah. Pemergian kenalan juga peringatan untuk kita yg masih hidup

eda_ej said...

saya baru bace.. sedih kan.. semoga arwah tenang disana..

Alin Marlini said...

inalillah...smg tenang disana