Tuesday, August 28, 2012

Tergilakan Kucing


Assalamualaikum,

Sejak pulang dari Johor Baharu bulan Ramadhan yang lepas, Syahmi mula sibuk merayu 
nak pelihara kucing. Semasa tinggal di JB, kami menumpang di rumah adik dan mereka
ada memelihara kucing yang comel dan manja. Sehingga tidur pun dalam bilik yang ada aircond.


Syahmi dengan kezennya abang Alif dan Idan dan itu kucing manja yang namanya macam
retis, Juliana....hik3



Syirah dan Idan. Sampaikan kucing yang comot diluar rumah ini pun, Syahmi nak kidnap
masuk kereta bila dah nak balik rumah...huhu~


Beraya rumah Pak Long pun ada kucing juga, apalagi kerja Syahmi kejar kucing-kucing 
dalam rumah Pak Long saja...

 

Mana tak tumpahnya kuah kalau tak ke nasi, semasa mummy dan papa muda dulu pun sangat
suka dan ada pelihara beberapa ekor kucing. 

Tapi sori my laling Syahmi....kena tunggu sampai sekolah dan reti macamana nak jaga
kucing dulu! Sebab Syahmi tak pandai lagi,sekejap dia pegang kat leher, sekejap dia 
tarik ekor dan asyik nak gendong kucing tu aje. Mahu mati kucing tu sebelum waktunya...huhu~ 


Hujan saja dari pagi tadi.... ^_______^

24 comments:

Huda said...

pencinta kucing..comel je syahmi ni. Sama macam anak saya gak kak ati, nak jaga kucing tapi berak kencing dan bagi makanan kucing,saya jugak yang buat..Tunggu dah besar baru boleh nak jaga kucing.

bujal X said...

anak saya tak tau bela kucing lagi~~ada kucing belakang rumah pun kena gigit dengan anak saya~keh keh~

Eye_nee said...

betul tu T..kena tunggu sampai Syahmi pandai nak bersihkan sangkar kucing tu..tak nnt kamulah yg kena buat semua tu...

kakcik said...

Syahmi pun berjiwa penyayang. :)

@cu SaYaNg said...

syahmi nie macam anak sedara acu
sesuka ati je dia pegang kucing tu..kejap leher kejap ekor kejap telinga..mana sempat je...sabo je la

Selamat Hari Raya Kak Ati
ampun maaf zahir & batin ye kak :)

eLL said...

comelnye yg oren tu...

:: Mrs.Eady :: said...

hehehe...sama mcm syahmi saya la...suka sgt dgn kucing!

Dr Singa said...

kucing tiga kaler tu orang kata bagus bela

Aishah Jahirah said...

bagus tu kecik2 dia dah tahu sayang n sukakan kucing...

Rinna said...

Suka Syahmi ngan kucing2 yer.. tgk dia pegang kucing tuh cam geram je kat kucing tuh.. :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

risya pon sibuk nk bela kucingla bela ikanla..mmg idokla kan..nk jaga kucing sama mcm nk jaga anak kecik juga..x larat la sy


ohsemnya nama kucing..juliana hehe

faraherda. razalan said...

Kucing mg comel nak oi tp berak kencingnya busoookkk!

=p

Kazman / Sue said...

sama la dengan anak kami suka kucing... nak2x yg manja suka baring2x tu...

Amelia said...

Hi Ati, salam dari Amelia.

Selamat Hari Raya to you dan keluarga.
Terima kasih share gambar yang cantik, anak2x semua comel. :)

Have a nice day.

nabilah_2908 said...

penyayang orgnya kalau sukakan kucing.. :)

ainnoraini said...

rumah kite ada la jugak sekor kucing...dah semuanya beriye2 nak bela kucing..

Kunang-Kunang said...

Salam Ati dam Selamat hari Raya untuk Ati sekeluarga,

Kak Ani ni tengok kucing suka tapi nak pelihara kucing tu belum lagi rasanya.

Walaupun begitu makanan kucing sentiasa disedia pada yang bertandang di rumah, tapi di luar rumah jer lah...

- GC - said...

comel je tengok anak2 akak peluk kucing

munna said...

sama ngan anak munna.. Yasmin...suka sgt kucing ..pantang nampak kucing habis dia terkamnya....

Dee said...

dee lak geli ngan kucing..hehehe..anak2 pun kuranglah sket ngan kucing..kalau balik kg..kesian anak kucing kena baling mcm bola bowling..lgpun tak sesuailah..dee dok flat..

JunAina said...

Dulu akak ada bela dua ekor kucing setiap kali balik kampung sekor landing dashboard depan sekor lagi landing dashboard belakang. Suka sangat tapi alahan dengan bulu kucing dah tak tahan sangat, last2 hantar balik kampung minta mak jaga.

Sekarang anak2 pulak dok minta bela kucing.

Mesti anak Ati geram je tengok kucing yg comel2 dan manja sesangatkan...

gadisBunga™ said...

syahmi suka kucin ye? akak GB takut...ngeeee~

fara said...

anak buah pon suke kan kucing.
tp kucing plak yg takot kat die!
sbb die geram smpi kene picit2 kucing tu. huhu~

diana said...

tunggu syahmi besar sikit boleh la bela kucing.lagipun syahmi ada semput2 tu..tak elok la dekat dengan kucing..