Thursday, June 14, 2012

Tahi Punya Kucing!!


Assalamualaikum,

Masalah sampah semalam telah pun selesai, dengan segera kontraktor sampah
datang selepas hubby talifon bos mereka. Tinggallah bau-bauan yang harus kita 
kerjakan sehingga hilang segala haruman itu.

Masalahnya sampai ke petang bau yang seakan-akan tahi kucing masih menusuk 
ke hidung. Tidak puas hati, kita pun buatlah tour sekitar laman nan secuit depan rumah 
tu...akhirnya terjumpalah selambak tahi kucing di dalam pasu kita. Maka terkeluarlah
perkataan...

cit!! tahi punya kucing!!




Ntah siapa punya kucing yang melepas hajat kat pasu cun kita ni...boleh pulak
kucing tu hulur vontot dia kat dalam pasu kita...tak ada kerja betui...!! Padahal
melambak tanah kat luar sana....haru betul...huhu~






Hari ini kita rasa happy dan lega sangat...Alhamdulillah...harap semuanya
selesai dengan mudah. Thanks papa sayang!  ^_________^


 

29 comments:

Deqla manjew said...

lorh jgn la cam tu dear..mungkin kucing tu x smpt nk melepas tmpt lain..maafkan je la..kucing kan haiwan kesygn nabi.. :)

Kakzakie said...

Tak bela kucing tapi kena buang najis dia tu yg geram ye ati..

ainnoraini said...

hahaha..senyum2 sorang tu baca ni...
syokk ooo melepas kat situ atii..hihihi..

mmg hanginkan kalau kene mcm nii..boleh meroyan...

Aishah Jahirah said...

lega masalh sampah setel...hehee kucing tu berkenan kat pasu cun tu,tu dia buat jamban...

Huda said...

adoii kalau cam gitu, saya pun panas hati kak..penat nak bersihkan tu..

suri said...

hehe..pandai betul kucing tu cari tmpt nak jadikan tandas ye... :-)

mrs puex said...

salam kenal n singgah sini..

done folo u and feel free to visit me back ya..:D

http://mrspuex.blogspot.com

regards;
mrspuex

Daddy Ziyyad said...

Eh, bagus lah..baja tu! ~ahaha

Kazman / Sue said...

tengah terbayang macam mana la posisi kucing tu melepas... haaaa3x... lawak laa...

JunAina said...

Kucing ni betul2 kena hantar gi sekolah lepas nih.

Ati lelama dia dok melepas kat situ takut pokok tu mati pulak.

Rinna said...

Pandai plak yer.. kucing tuh melepas dlm pasu..cari plak yg cantik..sabo je laa Atie..

kaklong said...

setuju dgn DZ..
baja organik...heheheh!

che mid said...

ha ha kucing tu geram tak tahan tengok pasu awak yang cantik gebu tu.. apalagi.. lepas geram la..

redza said...

lg suburlah pokok tu hehe

Syira said...

salam

kat taman ni smeinggu kadang2 sekali je dtg, hangin banda, berulat smeua sampah..

kucing pula...mmg x blh blah. kucing org, bukan kcuing kita. dah buat mcm petua, sekejap je lari lepas tu dtg balik. rasa nak bunuh je kucing tu

Izan Ishak said...

alahai...kucing ni biar betul. kat pasu akak juga dia nak melepas ye.

ummiross said...

Ati..kucing pun pandai cari pot cantik2 nak 'melepas' kan!

eLL said...

kucing tu ingat dengan verak di dalam vase bunga tu, tahhi beliau akan berbau wangi persis bunga itu juga.

^_^

fadh leyanie said...

kucing..kucing..kalau harum tahinya takpe.

@cu SaYaNg said...

orang kata, kalau kucing dah biasa melepas hajat kat situ..nanti pasti dia akan datang balik melepas hajat kat situ semula..sebab bau dia tertinggal kat situ :)

h4ni3 said...

depan rumah kita pun baaanyak tahi punye kucing
gerammm
tak tau nak buat camne dah

asliner said...

amboi..
nak tempat special nampak kucing tue sampai nak tutt pun dekat pasu..
kesian kak ati..

Bitt (doubleIS) said...

u housewife yer? i pon selalu bebel pasal ni jugak..akekekkee ;)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hihi..tahi kucing panas mana leh wat baja


sis..mak kita kata kalau kucing berak kt rumah kita jgn sumpah mereka nnt mereka makin dtg utk buat kerja lagi hihi petua org dedolu la kot.


pernah gak kucing berak kat pasu kita..perghh menyingaa jer tp teringat pesan emakk bersabo jeee

Queenie said...

pasu bunga kat umah akak pun dah jadi jamban kucing jiran!!

panas hati betul...

ratu siput said...

ya ampun umah ratu pun sama kak.bukan takat berak dlm pasu..tapi dia kaisnya tanah gembur2 bersepah2 kat bawah.pergh mmg tersirap.tp skang ayah dah pasang jaring dah keliling umah yg melopong.

MulutPayau said...

alamak.....!!!! samalah kita, pasu bunga rumah saya pun jadi mngsa jugak...ntah kucing siapa punya angkara...

Zulfadly said...

hahha, main sedap je kucing tu

gadisBunga said...

kucing hilang ingatan tu kak..heheh!