Wednesday, June 6, 2012

Majlis Perkahwinan Anak Saudara Yang Pertama


Assalamualaikum,

Alhamdulillah, selesai sudah segala debaran yang ada dalam dada.

Semuanya sudah selesai...

Segalanya berjalan dengan lancar, syukur pada NYA kerana mendengar segala
doa hamba yang kerdil ini... Alhamdulillah!

Abang sulong menyambut menantu yang pertama bererti cucu menantu yang pertama
dari keluarga Masrif. Sekejap saja terasa masa berlalu. Masih terdengar-dengar suara 
kecil dan riang mereka memanggil....maksu! maksu! setiap kali kita datang ke rumah.
Sekarang semua anak saudara kita yang dulu kecil dan lasak, sudah pun besar panjang.
Gembira pun ada, sedih pun ada melihat mereka semua.

Bertambah sayu melihat emak dan ayah yang semakin berusia. Hiba dihati melihat 
abang dan kakak ipar yang bertungkus lumus menjayakan majlis anak mereka. Tak sedar
airmata laju mengalir bila berada dalam situasi begini, tapi semuanya berakhir dengan 
kegembiraan dan kebahagian...Alhamdulillah!

Cengenglah kamu ni Ati! ya ...betul, rasanya hanya orang yang berada dalam situasi kita
saja yang faham bagaimana perasaan kita ini. 


 Ini abang sulong yang tersayang kita, Seorang abang dan anak yang sangat bertanggung
 jawab. Kami satu ayah dan emak tapi selalu orang tak percaya...hihi~



Mama dan Ayah bersama pengantin baru
 

Tak sempat nak bergambar semua sekali...kesian abang, sibuk sangat!
Bertudung kuning itu emak kita yang tersayang.


Hubby bersama abang ke-2 dari Singapura. Kami jarang sangat dapat berjumpa.
Terpisah diantara 2 negara, walaupun dekat lepas 10 tahun baru dapat jumpa lagi...sedih!
 

Ayahanda Masrif memberi restu buat cucunya...tua nampak ayah kita...hiba lagi..huhu~
 

Anak saudara sudah besar panjang dan cantik-cantik semuanya...sekejap lagi
Farah dan Syirah pula dah besar...huwaahh sedih lagi!


Semoga berbahagia dan kekal sehingga ke anak cucu buat Lili dan Syukri! Begitu 
juga untuk keluarga besar Pak Masrif...AMIN!

33 comments:

h4ni3 said...

berapa umo ayah k.ati?
tak nampak tua sangat lah
nampak sihat lagi tu
:)

pena rozie said...

semoga kekal hingga akhir hayat..

kasihredha said...

n3 kali ni penuh dgn terharu dan sedih....terharu krana gembira ye Atie...x lama lagi kalau dah ada baby...atie akan jadi nenek pulak :)

kakcik said...

Ati masih berkesempatan mencurahkan kasih sayang kepada mereka berbanding kakcik. :(

Kakzakie said...

Airmata gembira tak sama dgn airmata duka Ati.. bila anak saudara ni dapat baby automatic Ati pun akan jadi nenek macam kakak sekarang nie...

bujal X said...

kira tak lama lagi dapat la title nenek? he~~

Azian Elias said...

sampai turn nanti ati lak jadi mak mertua.. hee

sal said...

selamat pengantin baru untuk pasangan ini..
biasalah tu ati..
dulu kita muda..sekarang dah tak berapa muda..
dulu hanya ada kakak, sekarang dah ada anak saudara..
bila anak saudara dah dewasa..dah ada pula cucu saudara..
moga semuanya sihat sejhtera..panjang umur dan dpt kita berkumpul2 dalam keluarga besar dan dlm suasana ceria yee..

miloais milo said...

tahniah..... dan selamat pengantin baru buat pasangan pengatin...

sama lah cam iols juga
baru jugak anak sedara yg sulung melangsungkan perkahwinan....

eLL said...

kita pulak anak sedara yang entah yang keberapa kahwin. hehe

♥MAMASYAZA♥ said...

sama gak cam akak. anak sedara yang sulung pun dah kawin. cuma belum ada rezeki nak dpt anak walaupun dah 3 thn berkawin, kalo depa ada anak, maka status akak pun akan bertukar dari mak tam jadi tok tam...ohhhh dah makin tua nampaknya...hehehhe

Huda said...

Biarpun tua yang penting sihat ye kak ati..saya cucu sulung sebelah keluarga abah..Akak senang nangis cam saya jugak kak..

Pok Amai-Amai said...

Tuhlah kan? Cpt je ms berlalu. Skg nie kerah kederat utk anak sedare. Kang x lama g, anak sendiri. Heee~

Dee said...

kejap je kan..dee ni anak2 buah majoriti dah berkahwin dan beranak pinak..dee pun dah bercucu..huhu..

che mid said...

Wah ramainya yang tersayang... tua ke muda ke tak pe Ati.. yang penting semua seia sekata sehati sejiwa...

eh, jgn lupa singgah blog che mid, ada entri sedih menanti tuk ati tambah sedih..

diana said...

saya ni anak sedara kecik2 lagi..entah sempat ke idak nak tengok depa kawen..heheheh

..::SangRatoo::.. said...

nampak kak atie dan husband mcm perantin juga duduk bersimpuh tu..hehehe kiutt je..

Syira Blog said...

salam..

saya faham perasaan itu...

rasa sedih itu akan bertambah2 lagi kalau mereka sudah tiada lagi. tengok semua tempat nampak wajah diaorang je.

DrSinga said...

Hahahhaaaaaaaa..
cengeng..
memang..

:)

Rinna said...

Moga berbahagia laa si pengantin baru..

Masa mmg cepat berlalu sedar tak sedar anak2 yng dulunya kecil dan jadi anak dara dan ada yang dah berkahwin..

Ati Masrif said...

hanie,

ayahanda = 68tahun :)

gadisBunga said...

ye la akak...takde la na mpak tua sangat lagi ayah akak tu.. :)

akuzle ayu said...

akak neh nk jadi ratu airmatakah? ahahhaha... ayah akak still tegapler. hensem lagik.

nabilah_2908 said...

alhamdulillah..ayah & mak akak masih sihat lagi... :)

tahniah tuk pengantin... :)

Acik Erna said...

assalam ati..tahniah dan selamat pengantin baru semoga berkekalan.
perasaan sedih tak dapat dielakkan ati..tapi tak lama tu..nanti akan kembali gembira.

MulutPayau said...

tahniah dan selamat pengantin baru..

Kazman / Sue said...

cuti sekolah memang banyak kan majlis kawin... syukur semuanya selesai...

Maya Mayana said...

tahniah buat pengantin...

anak bongsu rupanya kak ati ni...yana belah asben pulak mok cu jadinya tapi kawin2 terus jadi nenek sebab anak sedara encik asben dah kawin dulu..hehe

Papa Daniel said...

Selamat pengantin Baru!

Dari Pak Su :)

Daniel said...

Seronak saya dapat pusing satu Dewan

Bebas ha ha ha .....

ieda said...

seronok bila dpot bersama macam nie , sedar x sedar anak2 buah dan anak sendiri semakin besar kan akk ..
paling x sangka masa berlalu pantas bila mereka semua dah nak berkahwin .. mauu x sayu ;)

@cu SaYaNg said...

seronok nye masih ada ayah.. :(

Amelia said...

Hi Ati, apa khabar? Lama tak jumpa, sibuk lagi? I pun sibuk juga, so nak singgah pondok kawan2x pun lambat sikit.

Thanks for sharing gambar yang cantik molek. Selamat pengantin baru.

Have a nice day, bye.... jumpa lagi.