Tuesday, February 14, 2012

Berkelah Di Hutan Simpan Hulu Langat, Sungai Congkak


Assalamualaikum,

Cuti baru ini kami mencuba pula untuk merasai pengalaman berkelah 
didalam Hutan Simpan Hulu Langat yang terletak di Sungai Congkak. 

Bayaran masuk hanya RM1.00 untuk 12 tahun keatas sahaja. Ada banyak 
kemudahan yang disediakan antaranya ada banyak meja dan kerusi yang di sediakan 
untuk yang hendak bersantai dan makan. Ada juga wakaf, tandas dan surau yang 
semuanya selesa dan percuma.

Jika mandi di Sungai Congkak di luar sana, wakaf sahaja kena bayar RM5.00.
Parking pula RM1.00 dan tandas pun kena bayar juga. Disamping itu kita pun risau
dengan kereta yang lalu lalang. Tetapi didalam ini kereta kena parking diluar, jadi 
anak-anak pun bebas bermain.

Masak nasi dan lauk pauk dari rumah dan makan kat sini ...jimat...almaklumlah
awal tahun ni sesak sikit...hehe~

Air sungai pun tak dalam ...taklah risaukan sangat anak-anak yang kecik
macam Syahmi dan Syirah ni.


Syirah bergaya dalam kesejukan ...
 
Pokok besar-besar dan redup saje suasana kat sini, sesuai sangat dengan musim 
yang tengah hangat meletup sekarang ni...hihi~


Rupanya ramai yang dah tahu dan lagi suka datang kat sini. Kami saja yang ketinggalan
keretapi tau.
Cuma...kalau boleh tukarlah signboard ni dah daif sangat...kan ramai juga pelancong
asing yang suka datang sini...


Baru kenal muka Bruno Mars, bila tengok Grammys semalam...comel...hihi ^_____~

32 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

seronok nyer :)

kakcik said...

Jauh tak nak berjalan masuk dari tempat letak kereta tu, Ati?

adarnadzmie said...

nice tempat ni..nyaman jer..bersih pulak tu...

lama x gi mandi air terjun...hehe

qemaishak said...

Sg congkak memang sesuai untuk kanak2, airnya cetek:)

Daddy Ziyyad said...

ooohhh..ini rupa rupanya Sg Congkak..selalu dgr nama sebelum ni..

ps: nak kenal artis senang aja, google aja kak..takyah tunggu Grammys ..ekekekeke

Kakzakie said...

Kakak lebih suka pergi tempat macam ini Ati daripada pantai yg luas tapi panas terik mentari.

Sekarang tempat kakak pun panas terik sampai pedih mata...

Rinna said...

Seronoknya mandi sungai.. dah lama tak pergi Sg. Congkak

cheqna said...

beshnya berkelah ni..=)

kakngah said...

tahun lepas ada pergi ngan ipar duai... syiok.

munna said...

musim cuca tgh panas ni..mmg sedap mandi sungai kan kak

pipoq said...

untuk tahun 2012 ni belum ada lagi jadual percutian..hehehe..tgh tunggu ahli baru keluar dulu baru leh nak wat perancangan..

@cu SaYaNg said...

kak, jauh ke parking dgn sungai tu kak??

gadisBunga said...

maksudnya dari sungai congkak tu kena naik lagi atas ke kak?

Ros said...

Salam Ati,

Seronoknya sesekali bawak anak2 berkelah ni kan....tapi jangan lupa tau Ati....awasi lah anak2 selalu ya.....

Sejuk ja mata memandang....

Ati Masrif said...

kakcik dan ucu,

kalau tempat ati pergi tu
tak jauh..tgk pic 2nd last tu
kat kereta tu dah luarlah

tapi kalau masuk lagi atas
jauh sikit je...takpe redup
dan sejuk je :)

Ati Masrif said...

gb laling,

aha..dia kat hujung sekali
tapi sebenarnya tak jauh pun
dekat je tau..mesti best gb
nak snap pic..kak ati tgk pun
ramai org usung kamera tau :)

suri solehah said...

hehe..dan lagi kaka bergaya dalam kesejukan tu..masa duk sel dulu ada jugak pergi ke sini ati :-)

Eye_nee said...

Akk lebih suka ketempat mcm ni dari mandi laut T..mandi laut dgn badan melekit..panas...rambut jegang...tp sejak2 ada virus kencing tikus tu...mcm takut pulak nak mandi air terjun ni...

diana said...

tak de sungi yang terdekat dengan rumah saya ni..pantai adalah..tapi sekarang ni tak elok pi pantai..kan?/sampai bulan 3 nanti dengar kabar.jadi banayk aktiviti ke kolam renang je kalau nak main air..
heheh

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy penah pegi rsnya sungai congkak nih..ms tu ikut suami ada kem..airnya sejukkk tp cam x bersih sgt..ms kitaorg camping tu ada pampers lalulah apalah huhu

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

best mendimanda sungai congkak..
sy kena kursus induksi n btn sana..
bessh sgt!

Hanis Azla said...

bestnya berkelah kat situ.. last saya pergi sg congkak masa belum kahwin dulu.. dah lama betul tu..

So Shy Lady said...

bleh byngkn ksejukn air sg.... syoknya kan especeli ank2. sy pon lagi ktinggln kretapi, tau

nabilah_2908 said...

bestnya...huhuh..

kt melaka xde lak sungai begini..kalau ada kan best... ;)

~ raihazi ~ said...

lama xpegi sg congkak.. bertahun rasanya

Azlan Hasan said...

ade lagi signboard tu??kecik2 dulu time sy datang dah memang dah ade da tu..takkkan sampai sekarng dia tak tukar..

Regards,
-Strider-

eita said...

nak pergi kat sini...tapi tak pernah dapat pun...ada je aral....

bestnyer tengok..jeles kita....

lisa said...

dulu selalu pergi sini, skrg kwn semua dah sibuk, dah x pergi dah :/
btw, bestnyaa ! :)

ratusiput said...

bestnye kak.mesti sejuk kan.ratu lg ske pegi tempat2 cmni drp laut.laut air masin tak bape nk gemo nanti melekit2.

Pok Amai-Amai said...

Tak nah pegi Sg Congkak lagi. Aritu suami janji nak bwk. Tp nan lah hadooo nye...!

Izan Ishak said...

izan pun lupa pernah sampai ke tak ke sg congkak ni kak ati... tapi tempatnya sgt cantik kan.

Diana @ BKKC said...

hai..sy pon sgt suke sungai..especially hutan semua..tp laut kureng sket.. hubby suke pantai/pulau segala...

mm..fee free to visit my belog ye? thank you