Monday, January 16, 2012

Fening...


Assalamualaikum,



 Cantik awan pagi ini...ini awan di waktu awal pagi...sejuk saja



Selepas setengah jam ..dah terang. Awan dah jadi macam lautan yang berombak 
pula...cantik!

Tapi perasaan kita macam awan yang pertama...emm ..tak best betul perasaan ini.
Nak share nanti kata mengutuk secara berjemaah pula tapi terbuku lama kat dalam ni.
Sudahlah sebagai manusia, kita ni tak lari dengan pelbagai masalah tapi jiran sebelah
kita sudah menambah lagi 1 masalah.

Kalau dapat cakap dengan dia ( kalau aje..rasa tak mungkin...) teringin nak bagitahu...

Cik kak ...kita ni berkongsi dinding. Apa yang awak terpekik dan marah-marah  tiap hari tu, 
dapat kita dengar dengan jelas. Tiap-tiap hari kita kena juga 'terdengar' ...tolonglah kita dah
tak sanggup! Bibik pun manusia biasa juga...tolonglah!


Kadang tu orang hanya tahu mencari kesalahan orang lain saja...kesalahan diri sendiri..?
uhh...muhasabah diri kita sendiri yg serba tak sempurna....


41 comments:

Huda said...

ohh, jiran tu marah bibik ke? Saya takde bibik..

ratusiput said...

tu yg payah kan kak..kang kalau kite bgtau tak pasal2 kite lak yg jd musuh dia...

cheqna said...

ayork...
ditelan mati emak diluah mati bapak..jadi akak kemam jela..
huhuhu

Pok Amai-Amai said...

Adehhh!

Klu diikutkan, awak kena tegur jiran awak. Tp sy fhm sgt kenapa kita mcm susah sgt nak tegur. Bukan apa, klu tegur...drp hubungan sebelum ini baik, terus jadi cacat kan?

Sy pun selalu jerit kat Aydin. Tp jerit bukan sbb mrh. Sbb Aydin dok buli sy. Sy jerit sane, jerit sini. Dia lak ketawakan sy. Adehhh!

Jiran sy mst igt sy mrh anak tp diorang tatau sy yg parah kena buli. Uwaaa!

kakngah said...

bibik pun ada perasan....

aku budak klang said...

ngan bibik kita kena cakp baik2 kang tak pasal2 lariii....

:: Mrs.Eady :: said...

aduhai.....

Ati Masrif said...

P.A.A.,

marah dan pekik anak2 orang dah tak
heran dan..dah biasa ..kito pun
selalu gak jd tarzan..ahaks!

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

x blh nk buat andaian juga sbb kita x berada kt tmpt dia..


senang cerita sumbat kapas jelah telinga hihi

suri solehah said...

alahai..sian ati..nk ckp kadang org ada yg tak boleh dgr pandangan org lain kan..
kalau aidakan,bukan nk marah maid..kadang,kita yg jadi maid pada maid kita huhu

Ati Masrif said...

aduhai ...rina,

sampaikan anaknya dtg mengadu mamanya
tendang kaki dan sepak pipi bibik..kito ni
yg menahan perasaan...huwaa..

miloais milo said...

nak tegur ni - kena hati2 sangat lah...
sebab kita tau tau kan hati-budi jiran tu camne....

adarnadzmie said...

susah jugak kan ada jiran yg perangai mcm tu... nak tegur salah tak tegur pun salah... cam ner tu...

Cikpuan rara said...

rara suke sgt tgk awan.tenang je rasa.

Hanis Azla said...

masalah dgn maid ni hanya tuan rumah saja yg tahu.. sebab mereka yg berhadapan dgn mereka.. tp bila kita jd terbabit sama, itu yg rasa tak best tu kan kak.. sabar banyak2 ye kak..

~ yus ~ said...

hmm..tak tahu nak komen macam mana ya? kalau ada peluang bertanya cara baik, apa sebab musabab selalu dia marah bibik dia tu, mungkin akan boleh tegur cara baik lepas tu?...

azian said...

akak...
bibik jiran kene buli ke?
sy pun kdg2 malu gak sbb jerit2 kat umah niii hah...huhuhu...tak leh nak kotrol suara laaa....nak2 budak2 ni makin aktif...adoyaiii

Kakzakie said...

Kesian pembantu dia. Kalau pembantu lari jgn menyesal... sendiri susah. Mahal dan susah sekarang nak dapatkan bibik baru tau Ati....

Eye_nee said...

Meraka bukan haiwan peliharaan..walupun gaji dibayar tidak bermakna boleh berbuat sesuka hati...kalau patut buat aduan buat saja sis...kasihan kan pembantu tu...

Kella said...

manusia kengkadang mudah lupa bila dah berada di atas.. senang mahu pijak2 bila dah berada di tempat tinggi.. hmmm

Munnafendy said...

ego tinggi sgt..dia letak taraf bibik dia kat tapak kaki...tu yg mcm tu..smpai xmalu nak maki2 smpai jiran dgr..

nk ditegur kang kata kita menyebok..kan?

hurm.

ainnoraini said...

sabar jer ye ati..nak tegur pun serba salahkan...tapi kadang2 kesian pulak bile dia buat mcm tu kat bibik dia tu...

munna said...

pernah jumpa macam tu kak... rasa nak pergi tegur je org yg suka marah2 bibik ni...

diana said...

MARAH BIBIK KE?BAHAYA MARAH2 NI..ANAK DAN RUMAH DIA YANG JAGA.KALAU DIA BERDENDAM ATAU
KECIK HATI BURUK PADAHNYA..KALAU DIA TAK RETI KITA AJAR..TAK BOLEH JUGAK,TUKAR JE DENGAN BIBIK LAIN..APA SUSAH..KAN??

qemaishak said...

Takut juga bila tegur disalah anggap kan kak..tapi sampai bila nak sabar huhu

LydSunshine said...

Siannya bibik dia. Kak, kalo selalu sgt dia marah, report polis la. Nnt kang dah abih marah, pukul plak tu.

Queenie said...

yeay...sukanya tengok gambo awan..kaceh ati...

ati sakit tumit eh? dah pi check kolesterol/

ieda said...

hurmmm kalau amik tahu sgt , risau org x suke kan akak ..
tapi x salah kalau kita bertanye kenapa yg dia marah sgt bibik nie ..

kasihredha said...

nasib baik tak de bibik

Maya Mayana said...

ni yg susah kan kak? emm tu lah...kalau dpt ckap dgn dia tk terasa tkpe jugak, kalu terasa lg susah..hhrap2 adalah yg berani tegur dia....hrurmm

nabilah_2908 said...

takpe kot share kt sini..sekurang2nya dapat bertukar2 fikiran...and dapat juga dijadikan pengajaran... :)

sal said...

sabau jee lah..

akak pun takde bibik..
bibik jiran sebelah sana baik pulak ngan anak..

S..U..D..@..I..S said...

aii jiran o jiran susah juga ya cemana nak cakap

Papa Mifz said...

Tak salah nak marah bibik kalo mutu kerja nye tak memuaskan,tp tak perlu la jerit2

- GC - said...

kesian bibik tu. mmg kes kena dera dgn majikan lah ni

محمد رازيق said...

salam kak. harap kak ti sabar.. biasalah hidup.. mesti akan ada kelam disbalik kecerahan awan.. sabar yer..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

dpt jiran macam nie yg susah nie... addusss rasa nak pindah jer kan?

kakchik@ella said...

alahai .. bosannya dpt jiran camni.

cemomoi said...

rakam dan pasang balik kat dia...

Tihara said...

cantik picca ni..sian bibik tu kan, kadang2 sbb tk nk bg muka tp melebih melentingnya :)

Izan Ishak said...

tak patut juga nak marah bibik tu tiap hari... dia pun manusia cam kita juga kan...