Saturday, December 10, 2011

Show Yang Mendebarkan Di Taman Buaya

Assalamualaikum,

Alhamdulillah Syahmi dah terperlu ambil neb lagi cuma demam saje
masih belum kebah, sama juga dengan Farah.

Ketika pergi ke Melaka minggu lepas, kami bertolak awal pagi kerana
nak singgah ke Taman Buaya dulu sebelum ke bandar Melaka. Mulanya 
nak bawa mereka ke Zoo tapi Farah nak sangat pergi ke Taman Buaya 
kerana rombongan sekolah yang dia tak dapat ikut hari itu pergi ke situ.
Jadi papa kenalah tunaikan.

Mula singgah di Taman Mini Malaysia dulu rupanya di tutup untuk renovation.


Sebenarnya ini kali ke-2 kami ke Taman Buaya ni...tapi anak-anak macam tak puas.
Masuk saje Taman Buaya ni jumpa buaya yang besar gedabak yang telah di awet.


Tapi ini kali pertama kali  kami dapat melihat show buaya. Mulanya buaya
akan diusik supaya mulutnya terbuka.
 

 Selepas itu pekerja akan menggulung duit yang di beri penonton ke mulutnya.


Kemudian dia akan letakkan duit itu ke mulut buaya yang punya gigi yang 
banyak dan tajam. Ketika ini juga kepala kebanyakkan penonton pun sibuk
kebelakangkan kepala masing-masing ....macamlah kepala mereka pula kat
depan buaya tu...hehehe~ termasuk yang menulis ni pun :P


Lepas itu kena pula ambil balik duit itu guna cara yang sama. Uhh...memang
mendebarkan show ini. Bila dah selesai saje depa pun ketuk kepala buaya tu 
terus buaya tu tutup mulutnya dengan kuat...tapppp! oh..bayangkan kalau kepala
pekerja tu yang kena tapp...mahu putus ....skeriiiii!

Buaya dah tutup mulut. Syahmi takut sangat nak bergambar pun jauh dari buaya.
Di sini juga ada taman burung dan ular.


Jadi tak sia-sia juga kami kesini buat kali ke-2 sebab dapat tengok
persembahan yang mendebarkan ini.

30 comments:

ratusiput said...

dh bertahun ratu tak g tmn buaye tu kak...best tak skang?dulu stiap kali pegi mesti buaya2 tido je :)

Ati Masrif said...

ratu,
oklah sekarang. dah ada taman air utk
org ramai mandi-manda tapi boya tu
biasa le tido sokmo ..huhu

Kakzakie said...

Yg penting Ati anak-anak suka. Kakak lama tak pergi taman buaya tu ati.

LydSunshine said...

Mesti kelakar aksi masa semua penonton ke belakangkan kepala tu. Sama gak mcm kalo kita suap makan kat budak, kita yg nganga lebih2.

kaklong said...

dah lama sangat tak kesana....
mesti dah byk perubahan nya kan?

mak encik | SZ said...

sangaaaatttt skeriii kak!
ada lagi ke rumah hantu kat depan tmn buaya tu kak?

Ati Masrif said...

kak zakie,

anak2 mmg suka sgt :)

Ati Masrif said...

lyd,

hehe..betuilah tu..
aksi spontan kan :)

Ati Masrif said...

suzi,

rumah hantu tu ada lagi
masuk murah je tp budak2 ni
tak berani ..sekali dgn mummy pun :)

missgee said...

Bagus arr kalo Syahmi
takut buaya..
Esok dah besar sure
takut gak jadi buaya darat :P

Gurau je kak Ati..hehehe

abah khalisha said...

silap langkah hilang kepala

Izan Ishak said...

kak ati pegi tmn buaya melaka ye? kami dah berkali2 pegi melaka asyik lalu je. anak2 ni asyik2 dok mengulang ke zoo aje... alahaiiii...

mmg skeri tgk 'live' buaya tu katup mulut yg bergigi tu...

kasihredha said...

beraninya.
takut nak tengok

LIPISLADY said...

Sallam Ati,

Memang kriiii tengok buaya tu mengangakan mulut..

ainnoraini said...

Eiii.. Ngeri la ati... Silap langkat kepala terus hilang...

Acik Erna said...

Ati..acik kalau kesini..memang tak tak miss pertu njukan buiaya ni..anggup tunggu..tapi memang macam syahmi jugak..nak dok jauh2 takut..

Chik Att said...

CA cuti ni... tak sempat lagi bawa budak2 pi jalan2....

sal said...

ngeri tengok buaya tu..

redza said...

buaya tu bahaya tp buaya darat lg bahaya

Kunang-Kunang said...

Macam ngeri yer.

Agaknya kalau akak tengok, nau naik bp akak ni.

Pia said...

"agaknya skrg ni dah maju giler tmpat ni kan..dulu2 ms skolah menengah penah dtg sekali ikut rombongan..itulah last pegi..ada jugak pegi tgk rumah2 tradisioanal kt mini mesia tu...pastu pegi zoo...tmn buaya dn zoo tu tmpatnya dekat2 jer kan...budak2 tentulah suka tgk haiwan2 ni..."

adarnadzmie said...

takutnya tgk aksi org tu nak masuk kepala dlm mulut buaya tu... hehe...

Cik SHiNJU said...

Mase ikut rombongan hostel dedulu yun amik gambar pegang anak boye... pucat lesi muke yun dlm gambar tu..huhu

- GC - said...

masa tgk kt tv, ada buaya tu ngap kepala penjaga tu. grrr.. seram dan ngeri

Papa Mifz said...

Mmg berani kan pekerja2 tuh layan buayo tuh,buat keno ngap..sia2 jer..huhu

nabilah_2908 said...

berani betul yer pekerja tu..uish...risiko besar..buatnya buanya tu ngam kepala dia...hilang nyawa kat situ gak...ish....

p/s: sorry eh kak..mmg tak dapat nak elak...kalau free..nak juga jumpa akak...insya'Allah..mungkin di lain hari... :)

diana said...

kalau saya mesti menjerit time dia masuk kan kepala tu..muahahaha..

sahromnasrudin said...

ajak syahmi pakai belt cap buaya..msti dia tak takut heheheheheee

jeBateja said...

dah best lah taman buaya ni erk....ahakz..ingatkan dah tak best...

DrSinga said...

Insurans kompeni mesti tak nak kaver mamat yang gigit duit hulur dalam mulut buaya itu!!