Saturday, December 17, 2011

Pasar Malam


Assalamualaikum,

Sudah lama tak ke pasar malam sebabnya papa selalu kerja petang. 
Jadi untuk kita ke pasar malam dengan anak-anak...mungkin tidak!
 
Semalam terasa saje nak meronda pasar malam. Cara untuk mengelak
dari membazir ketika di pasar malam. Sebelum pergi tu, makan kenyang-
kenyang di rumah dulu.

Bab makanan dapat mengelak tapi bab terlihat tudung fesyen baru ni tak 
boleh nak elak. Mesti terbeli juga sebabnya cantik, belum ada lagi tudung 
jenis macam tu dan paling penting kat pasar malam ni harga tudung murah saje.

Anak-anak pun biasalah mesti nak juga beli barangan masing-masing sorang 
satu tapi takpelah bukan selalupun ke pasar malam dan harga pun bawah dari
rm10 je...jimatkan beli barang di pasar malam.


Esok Gathering Blogger di BBB, sebenarnya hubby tak biasa jalan kat 
sana ...harap2 senanglah jumpa rumah Dato LF ... ^_____~

18 comments:

ratusiput said...

pasar malam sekarang tak mcm dulu kak.skang punye pasar malam lg byk godaan.ehehe...

kasihredha said...

perut kenyang...selamat, tak yah beli mknan lagi...tapi tudung..walaupun perut dah kenyang..tetap tak thn tengok tudung lawa2 kan

diana said...

tak pernah beli tudung kat pasar malam..
selalunya beli makan dan maianan je..
sebab murah sangt2...:)

dari beli mainan kat pasaraya,
baik ke pasar malam..:p

pipoq said...

jarang jugak pegi pasar malam ni..tapi kalo sekali pegi dah macam borong je pulak..

tak menghilang ke mana pun..bz layan anak cuti sekolah ni..hehehe

Daddy Ziyyad said...

saya tak pernah ke pasar malan sejak kahwin!!! pasar ramadan ada..haha

kaklong said...

betul tu,makan kenyang2 dulu sblm pergi..klu tak nafsu tak boleh tahan2 hahahahah!

mak encik | SZ said...

kalo ke pasar malam, mmg saya sanggup tunggu hasben kak...walaupun dia sekadar tunggu dalam kereta dannnnn jaga anak2 ..hehehhe

kakngah said...

hadoi.. rindunya nak g pasar malam.. huhuhu!!!

Queenie said...

akak ke pasar malam hanya utk beli taufufa....tu pun cuma ada satu tempat jer yg betul2 power taufufa dia....

aNIe said...

Hehehe... bab tudung tak boleh nak tahan kan?

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Ati,

Kalau perut lapar kita ke pasar malam semua makanan yang kita tak tak sedap pun kita nampak sedapkan.

Kak Ani semenjak kaki sakit ni jarang ke pasar malam. Seronok kalau kenang masa dulu2 ke pasar malam.

Fatin Mraz said...

pasar malam mmg x leh x pergi..

hehee..

dah jadi rutin..membeli stok dapur..kot teringin nak mkn yg pelik2 yg x mahu buat sendiri..

pasti ada di pasar mlm..kan?

Citarasa Rinduan said...

ayu pun suka pasar malam..
cari tudung cantik2..

ahhahha

ati, nanti update ttg entry ke gathring,
if ayu tak singgah ingatkan tau

Yan said...

akak dah lama tak ke pasar malam.. tak larat dah..

akak tak boleh join ati.. mak akak baru sampai dari kg dan sakit..

~ yus ~ said...

kalau bab tudung kat mana2 pun mmg tak leh nak tahan kak ati...hihihi

Queen said...

jimat.baju budak2 cantik2 pun kadang baru rm15..hahha..

tapiii...dalam murah2 tu...banyak diborong...jadilah habis dekat seratus jugak..huhuhu....

sahromnasrudin said...

pasar mlm dan sy spt aur dgn tebing heheheheee

gadisBunga said...

saya jarang pegi pasar malam. kdg tu 2-3 bulan tak pegi.

tapi kalo pegi tu mula la memborong sampai tak cukup tgn. pastu saya terfikir balik...ooo...patut la saya jarang pegi pasar malam....hihihi~