Wednesday, December 21, 2011

Masa Yang Makin Pantas


Assalamualaikum,

Masa sekarang ni semakin laju. Kadang tu rasa tak terkejar.
Malam dah plan apa nak buat esok supaya semuanya terurus.
Malangnya ada saja yang tercicir, tertunda akhirnya seminggu
pun tak dapat juga nak buat.

Plan dalam minggu ni nak potong dan jahit baju sekolah anak dara
yang sudah 2 minggu dibeli. Hari ni tak sempat juga. Harap esok
dapatlah juga memotong 2-3 pasang. 


Macam tak cukup rasanya 24 jam satu hari ni...huhu~ ^_____~

29 comments:

Acik Erna said...

Ati..walaupun macam tak cukup 24 jam sehari..tapi tetap kena cukupkan jugak..he he

Citarasa Rinduan said...

memang sangat pantas kan..

~ yus ~ said...

kalau ikutkan mmg tak cukup, tp kena cukup-cukupkan kan kak...

rajin akak jahit baju sekolah anak. Yus sejak mata tak berapa awas ni, mmg tak boleh menjahit..huhu

kasihredha said...

jahit sendiri ke atie?
memang tak cukup masakan :)

kaklong said...

jimat,klu dah jahit sdri..lagi senang..tapi kena jugak curi2 masa.heheheh!

Kunang-Kunang said...

Kak ani yg dah pencen ni pun rasa sangat masa begitu cepat. Kejap dah zohor. Buat itu ini sikit dah asar

kakngah said...

masa sekolah dulu, baju sekolah sume arwah mak yg jahitkan. tak pernah beli siap @ tempah..

aNIe said...

Ati... akak ni tak beli lagi baju si kecik tu... minggu depan ler jawabya

ZalinZalina said...

salam kenal...saya pulak lambat sangat nak tunggu hari khamis esok :)

azieazah said...

Kadang2 bila dah abih kerja dibuat, terasa pula masa lambat berjalan dan bosan, kan?

Pia said...

"bawak bertenag ati.....alamakkkkkkkkk...saya pun lom potong lagi kain sekolah anak saya ..ada 4 helai tu...baju beli ready made je lah..hahaha...(sebenarnya tak reti buat baju,buat kain jer reti....kahkah)"

~ raihazi ~ said...

bagusnya ada insiatif nak berjimat.. cuma bab masa tu saya yg baru anak sorang pun rasa xterkejar. hihihihihi

kiwi said...

betul2..masa sekejap je rasa,,huhu

ibundo said...

bundo pun tercungap-cungap berlari dengan masa ni...

Hanis Azla said...

mmg cepat betul masa berlalu.. mmg rasa tak terkejar.. tp dalam tak terkejar tu kdg tu boleh pula membuang masa.. terasa rugi betul..
wah, bagusnya kak ati boleh jahit sendiri baju sekolah anak.. saya ni mmg tak pandai menjahit..

che mid said...

Salam kenal dari Che Mid.. bagusnya boleh menjahit.. jimat kos menempah baju..

@cu SaYaNg said...

Mak acu pun jahit sendiri baju sekolah untuk acu dulu2...

So Shy Lady said...

insyaAllah supermak bleh buat!
ssl bli aje coz t.rti mnjahit huhu

Kakzakie said...

Kalau dah paksa diri gunting satu mesti gunting semua lepas tu ambil masa jahit satu-satu Ati... kalau tak memanjang dari satu hari ke satu hari... kakak pun sama ati...

Daddy Ziyyad said...

yup, makin lama masa memang akan makin lama terasa semakin pantas....

pejam celik pejam celik, laahhhh..dah jadi bapak orang dah saya! haha

Pok Amai-Amai said...

Jahit sendiri? Untungnya!!!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

betul!! sedar2 hari ne dah khamis & esok hari jumaatkan?? sekejap je..

Papa Mifz said...

masa berlalu sepantas kilat...

diana said...

baju sekolah??
nak tak nak kena jahit jugak la kak ti..
penting tu baju sekolah..:)

Anaa said...

tapi kalao kat ofis kan, terasa masa lambat lak berjalan.. asyik nenogk jam je nak balik.. hihi..

محمد رازيق said...

salam kak ati.. maaf lambat reply. saya bz sikit. ada urusan di paka.. hehe.. free2 jmput bc entri br saya bertemu maya atau nyata?? (review gathering harituh :))

cikceriacorner said...

salam akak..masa memang begitu pantas...

sal said...

akak pun rasa nak memotong2 kain..entah sempat entah tidak..keazamannya tinggi..keupayaannya terhad..hehe..

berazam nak juga buat..

sahromnasrudin said...

klu boleh, sy nak bagi masa sy cikit kt awak huhuhhhhh