Friday, December 23, 2011

Anak Kat Dalam Ni...Yang Teringin!


Assalamualaikum,

Hampir setahun tak makan durian. Sejak terkena cirit birit selepas makan durian.
Keinginan nak makan durian dah semakin kurang. Masa perjumpaan blogger ahad lepas.
Acik Erna ada sebut antara makanan yang dia bawa ialah bubur kacang durian. 
Dalam hati dah set nak makan sat lagi sebab perut dah penuh tapi dah sampai 
rumah baru teringat.

Mulalah terbayang-bayang durian dan bubur kacang. Semalam selepas papa balik
dari kerja apa lagi merengek ngada-ngada kat papa..

mummy : yanggg...teringin nak makan durianlah.

papa buat-buat macam tak dengar je...

mummy : yangg... anak dalam ni ha...yang nak makan durian tu..

baru papa beri perhatian ...

mummy : anak dalam tekak ni...yang nak makan durian...heee~
saje suka mengenakan papa kalau dia buat tak kisah je bila kita cakap...hihi~ :P

 

Petang tu pun papa bawa kita keluar cari buah durian. Orang jual tu kata durian ini 
baru jatuh pagi tadi diambil dari Mantin. Selepas maghrib isi durian dah pun selamat
dalam perut kami...alhamdulillah!


Sedap buah durian kampung yang fresh. Ini pula simpan nak buat bubur kacang
sat lagi. Semuanya kerana penangan kempunan tak dapat makan 
bubur durian Acik Erna ...huhu~


Banyak angin dalam perut lani...hihi~ ^__________~
 

27 comments:

Juliet_iRa~" said...

hee..dah x mengidam la kan?heee

Citarasa Rinduan said...

ala..
mengidam lah
tapi sakit gigi

tahan air liur jelah..
wawawawa

~ yus ~ said...

oo, pandai akak usik cik abang ya. Ingat betul ada anak kat dalam perut, rupanya anak tekak je...hehe

gadisBunga said...

saya pun sama naik tekejut. saspen la akak nih!!!! hahaha!!

luahfikiran said...

SALAM,
ALAHAI, SUKA SANGAT BUAH BERDURI INI. TAPI SEKARANG KENA CONTROL SIKIT. DURIAN DIGAUL DGN NASI DAN SANTAN .... BEST.

Kakzakie said...

Setahun - Lamanya Ati tak makan durian. Kalau kakak tak boleh tahan Ati. Tapi tempat kakak dah kuranglah. Tengok gambar Ati tepek teringinlah kakak...

Hanis Azla said...

anak tekak nak ye kak ati.. he..he.. saya pun tak sempat nak jamah bubur acik erna hari tu.. dah balik baru teringat2..

sahromnasrudin said...

p/s: yup..dato' lf tue merupakan bekas sifu saya semasa saya bergelar pelajar dahulu....

kakcik said...

Kakcik belum jemu2 makan durian. :)

mak encik | SZ said...

ahahaha
sabo je la kak ati ye...
tapi slalu saya gunapakai ayat2 gitu...pegnen la ngidam la...muahahaha..
skrg masuk dalam senarai yg panjang je:)) ... slalu dipertimbangkan kadang2 buat2 lupa pak enciknya :p

Pia said...

"lahh anak tekak ker....durian ni memang makan tak jemu2...makan giter jer,buat pengat cicah roti,campur dlm bubur kacang pun sedap,campur ngan pisang buat cokodok,buat kue seri muka ker...yg kreatif sikit diorang buat tiramisu lak kan...mcm2 boleh buat dgn durian ni..."

Pok Amai-Amai said...

Sy tak tahan godaan! Setahun tahan nafsu mkn durian? Tidaklah sy! Huhuhuhu!

adarnadzmie said...

ala nak jugak durian tu... hehe

kakchik@ella said...

Ella pun tengah teringinkan durian. nak gi cari jugaklah.

Cikpuan rara said...

hehehehe rara bg duerian 10bijik pon boleh.

qemaishak said...

cepat2 klik tgk tajuk tu, ingat kak ati join kelab ngan qema ni hehe

mgu ni dah dua kali makan durian, orang bagi.

redza said...

hadoiii anak tekak rupanya

DrSinga said...

WAHHAHAHHHAHAAAAAAA..

anak tekak!!!!
jahattttttt

mummy_ayu said...

durian..cedapnya...

che mid said...

Semalam singgah tiga rumah orang dihidang durian, hari ni singgah sini hidang durian lagi... kenyang angin tapi sakit mata che mid la macam ni.. he he

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

hsbd saya tak suka durian.. saya pulak sukaaaaaaaaaaaa sangat

suri solehah said...

ati..berdebar2 bc tajuk kt bloglis manalah tahu lama aida cuti..ati ada khabar gembira hehe..pandai kenakan abg dia ye

Anaa said...

kekekeke.. hampir tetipu tipah.. ingat betul ler ada isi ... tapi kalo betul pun apa salahnya kan ati.. :)

miloais milo said...

iols ingat ati pregnant...

rupanya anak tekak!
hehehehe

PCL said...

suatu trick yg bagusss...bijak!

Acik Erna said...

Ati.akak acik buat bubr jagung durian..bukan bubur kacang durian..hehe

C-I-K-I-N-T-O said...

hahahah....suspen je tau..trick ni mmg boleh dicuba :)