Tuesday, November 29, 2011

RM200 Punya Hal....

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, selesai juga urusan mengambil wang sumbangan RM100
di sekolah anak. Walaupun lewat dari sekolah dikawasan lain.

Mulanya geram juga kerana pada surat yang diberikan tertulis waktu
dari 8.00pagi hingga 12.00 tengahari. Memandangkan hubby bekerja 
hari ini jadinya kami pun datang awal pagi untuk mengelak bersesak 
dengan ramai lagi ibu bapa, tapi inilah yang terjadi...

 Majlis bermula pukul 10.00 pagi pula kerana YB akan datang...emm..perlu ke?

Muka boring ibu bapa menunggu...
Hari ini kan hari bekerja ...semua asyik memandang jam saje...


10.30 pagi baru sampai. Dengar 2 orang berucap pula.
Penyampaian RM100 untuk pelajar darjah 6...nasib baik hanya dalam
20-30 orang murid kalau tak ... mahu hangin 1 badan ..hihi~


Ustazah Siti ni guru kelas Syirah dari darjah 1. Suka tersenyum orangnya.
Dia juga pernah menolong kita meminjamkan keretanya ketika kita tertinggal
kunci kereta didalam kereta 3 tahun lalu. Padahal dia bukan kenal kita pun.

Papa tersenyum kelat sebab guru darjah 4 terlupa nak pergi ambil wang kat ofis
Habis mak bapa kena beratur lama macam nak tunggu masuk kelas..huhu~


Terima kasih pihak kerajaan. 
Besar harapan kami ini jadi acara tahunan pula...boleh..?  ^_____^

35 comments:

kakchik@ella said...

Masa sekolah aiman bagi duit haritu, ella kat jakarta dgn kak nani dan hanis, so abah aiman la yg kena. Selamat kita. Hihi.

Eye_nee said...

biar lambat asal dapat..hehe..

adarnadzmie said...

dah mcm hari keluarga lak tgk masa pegi ambik duit tu kan.. hehe..

Kakzakie said...

Anak kakak Yasmien dan adik dah ambil 2 minggu lepas tapi Nurienne belum lagi sebab masa hari itu sekolah menengah cuti awal sebab SPM/STPM so tak tahu sampai kini. Mungkin naik sekolah baru dapat kot...

munna said...

MERIAH GAYANYA...MESTI BERMACAM-MACAM RAGAM KAN KAK ATI

missbby said...

rezeki anak2 kan..:)

diana said...

erm...
menunggu lagi...
cikgu2 tak bersedia ke??
eh!!marah pulak cikgu
nanti..
ehehheh

abah khalisha said...

YB takyah dtg pun tkpe..ini semua utk pilihanraya akan datang lah ni

Fatin Mraz said...

nak amik duit pemberian kerajaan.. boring menunggu dan muke kelat pun tak mengapa.. hehee...

;P

Anamarza said...

at least letih berbaloikan,

Queen said...

boleh mendatangkan rusuhan kalau buat camni..
ikut la jadual dalam surat kan..

Hanis Azla said...

siap ada majlis bagai yer kak.. hari tu saya pergi lamabat ke sekolah utk ambil duit tu, jdnya tak tahulah ada ke tidak aap2 majlis.. he..he.. tp berharap juga biar jd acara tahunan.. he..he.. thanks yer kak untuk link fatin liyana di USS tu.. tambah info lagi mengenainya..

Queenie said...

banyak rm200 tu..
lepas uniform sekolah anak, kan?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kalau utk anak yg baru nk masuk darjah 1 thn dpn layak x dpt sumbangan nih???

Izan Ishak said...

siap ada YB dtg ye kak...menunggu lah nmpaknya ye...

rara pinkmafia said...

besh nya dpt seratus =)

sal said...

alhaamdulillah syukur, rezki tuh..

- GC - said...

apa kes YB kena dtg plak?

Acik Erna said...

Ati..masa anak acik nak ambik pulak..kejap kata petang..kejap kata pagi..alhamdulillah selesai jugak akhirnya.

Yan said...

akka diberitahu sekolah swasta pun ada. nanti nak kena tanya, layakke tidak.heee

ratusiput said...

mmg ade skolah yg buat cmtu kan.rase tak perlu kot sbb membebankan ibu bapa pun ada.tetibe rase cam terdesak sgt lak nak duit rm100 tu.alhamdulillah skolah anak2 ratu datang...beratur trus isi nama n ic...dapat trus duit n balik... :)

Daddy Ziyyad said...

saya geram bila baca tentang isu ni..tunggu lah saya punya post esok...:P

azieazah said...

Banyaknya aturcara dan protokolnya ya?

محمد رازيق said...

wah, bestnyer,, dapat duit.. hehe...pasal hostel masa sy study dulu sy duduk kak ati.. skang bila sambung study lg sy duduk umah.. sbb study sy skangbanyak buat rsrch di luar.. kat upm juz kelas sikit je kak ati.

L said...

hehehe.. dapt la jugak duit kan.. uhuhu

jom tgk kejap aja..=)

http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/simple-word.html

akuzle ayu said...

masa kita 'tak' berharga kan, kak? ado plaks cikgu ae lupa amek duit..kes x mendgr masa meetinglaa neh...

cemomoi said...

haihhh YB datang menempel juga?

alinac lover said...

best dpt duit heheh

nabilah_2908 said...

patutnya pihak sekolah pilih la hari sabtu ke kan...

takpe la berbaloi gak menunggu..dr tunggu tak dapat apa2 kan..? ;)

makdara TERdiva said...

alhamdulilah sekolah anak2 saya tak perlu tunggu VVIP..:D

semoga pemberian ni jadi acara tahunan..mari kita berdoa sama2 :D

aizamia3 said...

tang tu yang leceh tu.. kalau memang majlis untuk sekolah takpe.. ni setakat nak bagi duit yang kerajaan amanahkan tu.. buang masa dari pagi sampai tenghari.. dahlah time keje.. apa dorang ni tak faham keadaan keliling ke..?

eLL said...

salam kak ati masrif,
aduh, mereka ni memang suka perangai macam ni kan.
suka hati je

wifenavy said...

mmm.. gula2 PRU 13 ker?

Hanih Borhan said...

program apa2 kalau ada majlis dgn og2 kenamaan je mesti kebiasaannya lag masa kan...

ibuintan said...

sebab nak PRU, tu sebab YB berebut2 nak dtg ke sekolah... menyusahkan aje kan