Thursday, November 17, 2011

Penghujung...

Assalamualaikum,

Selamat petang,

Sekarang ni musim hujan waktu petang pula. Siang hari panas
terik sampai berbahang terasa. Bila petang saje terus gelap gulita
dan hujan lebat.

Ini  buah mangga kita yang sudah sampai penghujung musim
dia berbuah. Dari bulan Ramadhan lagi berbuah tak berhenti.
Walaupun kecik molek saje pokoknya tapi buahnya boleh tahan
banyak dan manis sekali.





Inilah berkat berbudi dengan tanah. Walaupun duduk dirumah teres hubby 
tetap nak tanam pokok buah depan rumah. Inilah hasilnya dah 3 musim pokok
ini memberikan hasil....alhamduillah!


semoga pasukan bola sepak kita berjaya malam ini...GO MALAYSIA!! ^_____^
 

35 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

sedap nyer :)

gadisBunga said...

saya suka mangga!!!

miloais said...

masak ranum sungguh tu!
sedapnyaaaaaa!~

Eye_nee said...

Kopek kulit potong2 dadu..buh dlm peti ais japp.....uihhhh sedapnyaaa...

ghost writer said...

makan mangga sambil tengok bola.lagi best.haha

missbby said...

ya allah kak, arini saya asik nengok buah mangga jelah..sedapnyaa

..::SangRatoo::.. said...
This comment has been removed by the author.
..::SangRatoo::.. said...

sedapnyeee mangga dah masak mcm nii..kalau jue makan, dah tak pandang orang kiri kanan.. :)

kaklong said...

mangga!
teringat mangga kat ruamh kak erna,masa pergi beraya hari tu,eh ati kenal tak kak erna..kenal kan?


sedap mangga eh...!

Queenie said...

sedapnya.........
makan sorang jer ker?

~ yus ~ said...

wah akak. Kalau akak tunjuk gamba mangga yg dah siap di potong cantik, pasti lagi terliur tengok kak...ni pun dah terliur ni...hihihi

ha'ahlah, skrg tgh hari panas terik, petang dan malam aje hujan...

miloais said...

lupa nak khabo..
iols tag uols ye…

http://miloaiskurangmanis.blogspot.com/2011/11/tag-dari-cik-anaa.html

nabilah_2908 said...

mmmm...sedap yg kuning2 tu..sure manis... :)

pokok mangga sy baru 2 biji berbuah..tu pun dah petik..buat kerabu mangga... :)

ratusiput said...

sedapnye kak ati...kegemaran si kecik ratu tu...

aNIe said...

Hmmm... akak tanam buah mangga belakang rumah...tgh mabuk daun...takde buah pun...

kakcik said...

Jom tuko mangga dengan rambutan, nak? :)

Yan said...

nak sikit Ati... bestnya akak suka mangga.. kalau manis lagi suka.

diana said...

saya pun ada tanam..tapi belum berbuah lagi.lambatr lagi kot..:)

luahfikiran said...

SALAM,
SUKA BUAH NI. JEMPUT KE PERJUMPAAN 18 DIS. KALAU BERMUSIM LAGI, BAWA LAH SEKALI

kakngah said...

alamak!
tingat mangga k.erna.
sodap!

♥MAMASYAZA♥ said...

kat blakang umah akak pun ada pokok mangga, tapi musim kali ni langsung tak berbuah

kasihredha said...

akak sgt2 le suka mangga :)
Yessss...M'sia menang

jeBateja said...

wow...mana gambar pokok mangga...kita nak rompak pokok2 nya sekali...ahakz

nurkaloi said...

dapnye mangge ^__^ iskk terliuq daa ni

nurkaloi said...

dapnye mangge ^__^ iskk terliuq daa ni

Rinna said...

Sedapnyaa Ati ada pokok mangga depan umah.. nyum2 suka ngan buah mangga gini.. :)

Queen said...

rumah PIL nik tgh meriah buah rambutan.. tak habis makan.. =p

sahromnasrudin said...

saya suka fresh mangga...sangat sedap huhuhuhuhh

Papa Mifz said...

aduh...sodap nyer...raso lamo dah tak mkn buah mangga...

..::SangRatoo::.. said...

kak atie..kite ada tag pasal contest :)

..::SangRatoo::.. said...

kak atie..kite ada tag pasal contest :)

wahida said...

kami laki bini suka mangga masak mcm ni...rajinnya hubby akak...

itulah untung berbudi pada tanah kan kak...

sal said...

eh sedapnya..
memang ada orang2nya yg tangannya sejuk..
tanam apa pun menjadi dan berhasil..

tentu bes makan buahnya apatah lagi hasil tanaman sendiri yee..

azieazah said...

Amboi tayang mangga. Gerenti dah habis, kan?

Takpa, kita nak pinjam penapis tu jerrrr...

Kakzakie said...

Baguslah ati... rumah kakak punya sebab daun aje yg banyak buah tak juga itu yg akhirnya abang dah tebang dah...