Thursday, November 3, 2011

Kek Coklat ...Selera Keluarga!

Assalamualaikum,

Selamat  pagi

Bila kerap sangat hujan dan suasana pun gelap saje, mulalah mood
pun menurun sama. Rasa malas pun makin menjadi-jadi. Maka harus 
bangkit dan melawan itu semua dengan air nescafe o...hehe~

Kadang-kadang teringin nak cuba resepi kek yang lain dari kek coklat
tapi malangnya penat membuat kek itu tak berbaloi sebabnya kek yang 
di buat tidak akan habis di makan, kalau di sentuh pun sekadar untuk 
mengambil hati mummy jeh.

Cuba buat kek coklat, ha...apa-apa jenis pun pasti akan licin di kerjakan.
Masa buat kek coklat kukus azian baru untuk tempahan ini tak sempat
kita nak rasa dan anak-anak pun dapat bau saje. Jadi semalam kita buatlah
lagi satu kek coklat ohsem tu. 



sendiri punya dan sendiri yang buat, suka hati je nak deco kek 
ikut selera kita kalau untuk tempahan tak boleh macam gini...huhu




fuhh...tengok tu! rasanya memang sodap...secukup rasa lemak berkrim.
Sebelum ni ada gak buat kek coklat kukus tapi tak pernah yang ada naik 
cantik macam ni. Dalam masa sehari saje dah habis licin kek ni kena kerja 
nak bagi jiran buat food testing pun tak sompat...hihi~


Merajuk dgn 'mereka'... kalau melibatkan hati dan perasaan anak2 

kita mesti ikut terasa.... :(

47 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kek coklat ni kukus aje eh? x yah bakar-bakar? wah bagus nih utk org mcm sy..ada resipi? (malas nk google haha)

~ yus ~ said...

aduh kak. Memang terliur tengok kek coklat akak ni...


p/s: kak sorrylah GA tu. Yus mmg buat 3 hari je. Kan dah tulis tarikh tutup dan waktu tamatnya.

Lain kali kalau ada lagi InsyaAllah yus buat lagi ya..:)

:: Mrs.Eady :: said...

meleleh air liur nie....sluurrppp sluurrppp......kesukaan nih!

- GC - said...

Ya Allah!! berapa kali tertelan ayaq liyuq. arghhh.. demmmm

kasihibu said...

pergghh..sedapnya
nak sepinggan!!!!

NM02 said...

aarrrggghhhhhhhhhhh

mmg kena tadah baldi sebab air liur banyak nak menitik ni

huhuhu

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

pergggggggg...sedapnya

kakchik@ella said...

teringin nak rasa. Haritu tak sempat. Malu pun ye.

kakngah said...

sama la ngn anak2 kite.. kek lain tkapandang. kek coklat jugak..
tapi ni dah lama tak buat kek. pencen kejap hihihi!!!

Kella said...

adudududududududuh.... mahu itu!!!

kakcik said...

Kakcik pernah buat sekali kek kukus tapi takde coklat yang melimpah ruah kat atasnya... :(

Oh! kalau hati anak2 tersentuh sekali, hati kakcik jadi pedih beratus kali!!!

Alin Marlini said...

sama dengan anak2 ALin Kak Ati..feveret dorang ni..

diana said...

raya haji ni saya nak buat kek kukus jugak la..rasa teringin pulak bila tengok kek kak ti ni..:p

Hiddy Asri said...

Sedapnya syrup dia meleleh2..x nk kongsi resepi ke?

Hanis Azla said...

wah.. tergoda melihatnya kak.. saya pula bukan tak mahu buat kek yg lain selain kek coklat, tp tak reti nak buat kek yg lain.. he..he..

miloais said...

alamakkkkk!~ peberet iols kek segala ni..!
yummyyyyyyyy!~

adarnadzmie said...

memang moistnya kek cekelat ni...hehe..leleh air liur ni...

Ros said...

Salam Ati,

wah...meleleh leleh coklat dia,tu yang tak tahan tu...

محمد رازيق said...

terliur lagi kak :)) haha. sedapnya.. favorite sy ni kak :)

Acik Erna said...

Ati..memang nampak meanrik kek coklat tu..
seperti kata ati..apa2 pun melibatkan anak..hati ibu ikut terasa..suka duka tetap memberi kesan..

Sofya said...

wah terluir plak tengok.. takkan tayang jerr.. bagilah resipi tu..

qemaishak said...

meleleh tgk kek coklat kak ati nih...sedapnya..

kak, terima kasih jgk blg qema, qema ct blog pun ct hehe

munna said...

ADUHAI KAK...TGK TOPPING TU MELELEH...AIR LIUR MUNNA PUN MELELEH DI BUATNYA

Jobless Girl said...

Yummy, nampak sedap.

sha a.s said...

ya Allah, moist nye! hadehhhh

nurkaloi said...

perghhhh kek sedap
deco pun cantik !
kalah Scret recipe ni heheh

wahida said...

huwaaaaaaa!!! coklat meleleh tak tahan tgk tu...
mencik tau...kan dah teringin...

LIPISLADY said...

Sallam Ait,

Sedap tu,
memang tak pernah puas makan kek coklat ni.

ainnoraini said...

mmg nnpk sodappp...

dah terliur ni ati..kiterang anak beranak mmg suke kek cekelat ni...

cemomoi said...

nampak cam bantal, kalo baring sambil coleh sedap ni

Eye_nee said...

Uihhhh...nampak sgt sedap ni T....kek feberet akk lah kalau melibatkan cekelat ni....

Kakzakie said...

Rumah kakak pun sama Ati. Anak-anak kakak memang tak lari dari coklat. Kalau kek coklat Ati ni mesti sekali lalu mereka makan. Kalau kek lain susah sikit.

lizz said...

ummmp sedapyer...lelehan coklattu memang mengiurkan....anak saya sangat suka makan kek coklat..

bujal X said...

saya da ketagih kek coklat~~nanti bawak lebih kak~~

Zie said...

terliur zie tengok kek coklat akak..hehehe

sahromnasrudin said...

kek raya haji huhuhuhuhhuuhhuhhh

asliner said...

kak ati..
kenape kite hanya mampu tengok tanpa dapat menyentuh dan memakannya..huhu =)

makdara TERdiva said...

baru cadang nak buat kek coklat raya nih :)

Rinna said...

Wow Ati..nyummynya kek coklat kukus nie..:))

Juliet_iRa~" said...

sedapppppnyaa..:D

kek kukus lg sedap kan kak dr bakar..

sy pon rajin gak wat kek kukus coklat ni pastu letak coklat atas tu byk2..heeee....:p

pdhal guna koko je bkn coklat pon atas tu..

ke akk guna coklat masakan ek??

nyanyisunyi said...

amboiii...sedapnya...akak memang suka sgt kek coklat mc gini..ada resepi yg kukus..siap toping dia tp malas nk buat...hehehe

So Shy Lady said...

k ati niiiii...saje je tayang yg mlimpah2 toping tu....tgoda tau!

sy pun tau buat kek coklat je coz tu je yg ank2 mkn. klau nk kek prisa lain bli sj lh jwbnye ;D

mrajuk? ce cite ce cite

ieda said...

wah2 kek choc kalau kukus lagi sedap .. ieda suke yg kukusss
yumx3 tapi anak2 x suke huhuh

Queenie said...

mana resepinya?

anak2 akak semuanya suka kek coklat. cuma emaknya jer yg dah pening..
tp kalau kek choklat secret recipe mari, boleh pulak ha3

Zul Fattah said...

bestnye.. seap kot cek coklat ni..

azian said...

hamboi2....kak ati...
heheheheh....takpe, selagi boleh buat, dan ade org nak mkn, buat aje laa ye...hehehhe....

p/s sy hanya buat utk bg kat org atau ade tempahan aje....diorang kat umah ni dah tak nak mkn kek coklat dah...jemu gaknya...nnt akak cuba kek carrot, sedap gak tu..

Fatin Mraz said...

my fav!! my fav!! nak sikit.. kak ati.. ;}