Wednesday, November 30, 2011

Cemas Sekejap!

Assalamualaikum,

Maaf kepada yang tak sempat kita lawat lagi. Ada Prob kot pada blog
sebab bila nak komen je tak boleh. Lepas tu hujan lebat pula.

Semalam sewaktu kita sedang mengemas bilik. Tiba-tiba Syahmi datang.

mummy....nak air!

Bila kita pandang dia...berderau jantung! Mulut dia penuh darah siap menitik 
ke bawah lagi. Tadi dia tengah bermain seorang diri dalam bilik kakak dia.




Terus kita tekap mulut dia dengan tisu ...itu je yang sempat kita capai!
Lepas darah dah berhenti baru kita tengok luka di mulutnya. Nasib baik 
tak teruk sangat. Kena apa...masih misteri...?



Itulah Syahmi yang hero ...sampai luka berdarah pun tak menagis. Mummy
dia yang nak menangis melihatnya.  

tapi lepas tengok mummy kelam kabut...dia merengek sat...
dah petang sikit baru bengkak naik ...

30 comments:

CT NoArIzAh ArIs said...

uiikk ...byknya darah sy tgk gambar pun cemas apalah lagi kamu yg jadi ibunya... kena perhatikan dia selalu kalau macam ni.

gadisBunga said...

kenapa syahmi???

Hanih Borhan said...

eh,dahsyat tu darah dia...bertuah punya budak, kuatnya tahan sakit...

diana said...

luka pun tak sedar..
betul2 hero..:p

Huda said...

adeh..kita ni mak bapak je kerja hospital, tapi meremang bulu roma nengok darah banyak gini..

adarnadzmie said...

anak akak pun biasa berdarah di mulut mcm tu.. tergigit bibit kot... darah keluar byk... sbb kat mulut memang darah banyak...

Queenie said...

eish, pasal apa bengkak pulak ati?
darah tu dtg dari mana?
gusi ker?

dah jumpa doktor?

kakcik said...

Kenapa tu? terantuk ke?

kakchik@ella said...

ati tanya dia tak? dia jawab apa?

..::SangRatoo::.. said...

aduh..kenapa tu kak atie?jue taklehlaa ngk budak² berdarah mcm ni..teringat anak sendiri jatuh depan mata sampai koyak bibir..tskk tsk..

Yan said...

jatuh ke ati.. tak pe syahmi kuat.

missgee said...

Kak Ati,
lasaknya Syahmi..
Darah tue tak tahan
nak nengok..
Lepas nie kena hati2 tau..

munna said...

ADOI... BANYAKNYA DARAH..APSAL TERJATUH KE?

ainnoraini said...

laa..terus jer baca tau..ape benda yg ati cemaskan ni...

mau la tak cemaskan kalau dah berdarah macam tu...mcm mana boleh jadi mcm tu...herokannn mmg lasak sikit dan kuat..

Queen said...

uissshh..... banyaktu darah... haih..anak jantan..tak sah takmelasak..

seb baik takde pape..
harap2 takde pape la kan.. =0

nyanyisunyi said...

ler nape tu...
budak2 laki ni mcmtu lah..kejap2 berdarah, kejap2 benjol...

Dee said...

terlanggar apa2 kot..sian syahmi..

Mak Su said...

terantuk kat katil kot?

~ yus ~ said...

syahmi ni macam anak saya abid lah kak..

main2 sampai luka pun tak sedar...

ieyza afieyna said...

tersembam kowt,,, tak tnye ke dia nape berdarah ?

Juliet_iRa~" said...

banyak gak darah tu..

igtkan jatuh td..

ezzu said...

byk darah...x buat medical check out ker??

ieda said...

aduhh memang suspen lah ..
agaknya terhantuk dimana2 kuut .. luka dibibir nie x nampak .. dah lama sikit akan naik bengkak .. baru nampak luka dimana ..

Acik Erna said...

kalau cik pun..dah panik dah tengok darah tu..memang budah berani syahmi ni.baik tak nangis.

kasihredha said...

apasal? terantuk ke?

aNIe said...

Nasib baik tak teruk...dulu anak akak sampai terjongket bibir atas sebab jatuh berlari ....anak2 memang nakal...tapi kita bila tgk keadaan macam tu memang cemas dibuatnya

Hanis Azla said...

bykl betul darahnya kak.. saya kalau ada darah2 gitu mmg panik dan cemas jadinya..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

haih kalau dh berdarah mcm tu ibu mana yg x cemas..


smalam mmg blogspot problem sikit lah..

asliner said...

cian nya syahmi..
kecik2 dah kene tempuh dugaan macam nie..

♥MAMASYAZA♥ said...

apa yg syahmi buat sampai jadik camtu, risaunye
pagi semlm, hero kecik akak mandi ngan siratu dlm bilik air, dia dah lompat atas kakak dia, licin jatuh atas baldi dalam bilik air, pecah baldi tu. habis calar balar badan. nasib baik le tak teruk.