Thursday, October 27, 2011

Yang Pasti....

Assalamualaikum,

dalam cuaca yang sekejap mendung sekejap hujan ini
mulalah penyakit 'M' tu datang, bukan malas masak ke...
malas kemas ke.. tapi malas menulis...hihi~

hanya nak kongsi sedikit ilmu dari usrah semalam 

apa yang paling hampir dengan manusia?

jawapannya ialah ....


MATI! 

apa yang paling jauh dengan manusia?

jawapannya ialah .... 

MASA SILAM KITA! 

oleh itu dalam kita sibuk merancang kehidupan dan masa depan 
carilah juga saham untuk akhirat yang mana mati itu pasti!
dan akhirat juga yang kekal dimana kita semua tidak akan mati


peringatan ini untuk diri sendiri agar sentiasa ingat!

suka sangat tengok ustazah asni yg hebat bila berbicara  ... ^_______^

25 comments:

kakcik said...

Masa yang berlalu tak mungkin kembali lagi, tapi mati itu adalah pasti. :)

cemomoi said...

rajin le nulih tu walopon hal mati... ingat, pasti!

Noraishikin Mohd Salleh said...

alhamdulillah...terima kasih kongsi kak ati..usrah dekat mana ni? mana tau dekat boleh jugak tumpang :)

Kakzakie said...

Izrael tak pernah ingkar perintah sampai masa dia akan cabut nyawa kita...

Yg silam kalau baik tak apa yg buruk cepatlah bertaubat

:: Mrs.Eady :: said...

nice!

kakchik@ella said...

thnks for sharing this ati. This is nice.

luahfikiran said...

SALAM,
BETUL SANGAT, APA PERSEDIAAN KITA? TKASIH ATAS PERINGATAN

kakngah said...

kite pun minat ngn ustazah asni. muda lg tu.... petah berbicara. merdu suara dia bila bertaranum.

orang negori sembilan tuh!
hihihi!!!

qemaishak said...

Qema sekarang ni mood blogwalking & baca blog kawan2 je, bila nak tulis entri sendiri, xtau nak tulis apa padahal byk benda nak cerita..penyakit M gak kot hehe

ainnoraini said...

penyakit "M" ain belum sampai lagi..kalau dah dtg jawapnye keras jer laa nnt tu..

bersemangat jln2 kat rumah kawan2 nii...

Ros said...

Salam Ati,

Ya la mati tu pasti, kita tak boleh nak lari kat mana dah,sentiasa ingat kematian ni bagus,barulah kita sentiasa ingat kat allah yang maha esa.

h4ni3 said...

ustzh asni tu cantik kan
pasni insyaAllah boleh diganding pulak dgn ustzh ati ;)

nabilah_2908 said...

oh...ustazah yg selalu keluar kt tv9 tu rupanya... :)

pipoq said...

dulu pernah dengar satu ceramah, penceramah tu cakap kalau berani masa sambutan hari lahir tu cuba ucapkan "selamat menghampiri mati" kat orang yang menyambut hari lahir tu..hehehe..

Rinna said...

Mati itu pasti.. Kita sendiri perlu mengingatkan diri..sendiri tentang mati.. :)

Acik said...

mati sangat hampir ngan kita. beringat2 selalu ... huhuhuuuuu

diana said...

mati itu pasti tapi dalam hidup perjuangan itu perlu..:)

diana said...

mati itu pasti tapi dalam hidup perjuangan itu perlu..:)

wahida said...

terima kasih mengingatkan kak...

ieda said...

uhuhuh mati itu pasti kan dik
kena selalu bersedia ..

suri solehah said...

terima kasih atas perkongsian..ringkas tp berkesan...

So Shy Lady said...

ok la tu...malas2 pun ada isi ;D
ingat mati stiap ms T_T

Zie said...

ustazah asni yang mana satu kak?

redza said...

semoga dpt mengakhiri hidup ini dgn kalimah syahadah

Acik Erna said...

Ati..acik pun suka.lagi la bila disertakan dengan hadis dan alquran.sedap betul suara dia ..