Monday, October 3, 2011

Tahu Tak Apa Ini...?

Assalamualaikum,

selamat pagi

dah beberapa hari ni cuaca mendung saje
harap kita semua tak mendung ye ...hehe~

sebelum ni pernah dengar namanya....

tapi tak pernah tengok

apa lagi merasa.....



cuba teka apa nama makanan ini..... ????


rasa ceria sikit coz nak keluar .... ^______~

25 comments:

missbby said...

BURASAK....kan?? kalau tak silap la kan..ni makanan orang bugis, raya saya selalu makan ni..kalau betul la ni burasak..

ratusiput said...

burasak...makanan raya kegemaran cik kitol ngan anak ratu yg sulong.sedap dimakan dengan asam pedas ikan parang...serunding atau rendang.ehehe...makanan wajib org bugis ni :)

Kakzakie said...

Kakak ipar kakak org bugis so every year kalau hari Raya kami mesti ada hidangan burasak. Bungkus dgn daun pisang muda tau. Masak dgn santan lagi...

bujal X said...

semua cakap burasak.so saya ikut je la~~keh keh~~

*sedap kah?

Dr. Ben said...

karipap canada!

cheqna said...

burasak??
apakh itu??
satu penemuan baru untuk cheqna ni..=)

kakngah said...

tak tau.
sila bagitau!
:P

redza said...

xtau

Yan said...

Atii..heee.. akak nak jawab..boleh???

Maya Mayana said...

Burasak...mknan org bugis..sgt sedap :)

kakcik said...

hahaha... gambo diambil di rumah Yan! :)

gadisBunga said...

makanan org bugis kan kan kan?

Alin Marlini said...

hehehehe..sempat gak snap pic ni kat umah Kak Yan ek..Alin nak snap gak tapi malu...hehehehe

diana said...

pernah tengok tak tau nama..
o..burasak namanya ye??

Hanis Azla said...

tak penah tgk.. apatah lagi merasa dan pernah dengar namanya.. tp entah kenapa tiba2 pula rasa teringin.. he.he..

Aku Ibu Muda said...

tak pernah tengok...

sahromnasrudin said...

mcm segmen WW plk?? heheheeee

Queen said...

er..tak tau..tempe ke?...(ni mmg teka bodo2 jela ni..hohoho)

miloais said...

iols tak penah jumpa makanan ini...
apa rasanya ati???

nabilah_2908 said...

tak tau..huhu... :)

~ yus ~@ ibu maznaz said...

burasak??

tak tahu ni sebenarnya..hehe.

NM02 said...

gapo dio tu kak?

royak cepat

munna said...

ooo inilah burasak ye ....

Acik Erna said...

tak pernah tengok apa lagi makan..
first time tengok gambar ni

qemaishak said...

oooo gini rupanya burasak..xpernah tgk & try:)