Saturday, October 8, 2011

Sukar Tidur

Assalamualaikum,

selamat pagi 
ramai lagi masih tergolek-golek di atas katil
dan mesti ramai yang belum mandi lagikan...hehe~

sejak 3-4 hari ini kita dapat penyakit baru iaitu penyakit sukar nak tidur
cuba juga masuk tidur awal golek-golek atas katil, pusing kanan pusing kiri
syahmi dan hubby yang tak tidur tadi pun dah lama belayar, mata kita juga
yang terkebil-kebil

memang tak minum nescafe atau makan apa-apa pun sebelum tidur 
jadi hairan kita tau...kenapalah jadi macam gini, sudahnya beberapa
hari ini juga kita terbabas bangun awal pagi dan anak-anak kelam kabut
bersiap untuk ke sekolah kerana bas sekolah dah nak sampai....haru!

nasib baik juga pada waktu ini kita pun tengah bercuti 
dengar cerita pula kalau orang nak berdiet mesti cukup
waktu tidurnya.... haaa...yang ini buat kita lagi tension ni...huhu
macam mana ye nak ubat penyakit kita ni.....??


tolong bantu kita..... ^___________^

28 comments:

h4ni3 said...

baca buku yg memboringkan.. pastu mesti terlelap.. hehe.
do not exceed your usual sleeping time. sebab kalau dah terlepas waktu tido yg biasa, pastu mesti memang susah sket nak tido

kakngah said...

kene betulkan balik jam biologi tu...
:P

Ati Masrif said...

oh...macam tu ke doc
yang kak ati risau sekali
menganggu diet kak ati ni..ahaks :P

Zie said...

itu pasal zie asyik kurus cekeding.rupanya sbb zie tido lama!

Sz said...

mungkin akak ada terfikir perkara2 yang meresahkan, membimbangkan ... mcm saya dok risau citer pasal pecah rumah ... tu pun jap2 terjaga gak tu...

kakcik said...

Sekarang kakcik ada satu cara nak bagi cepat mengantuk. Caranya, main game dihp! :)

kasihredha said...

-jgn tidur siang..
-baca buku
- tarik nafas panjang2 berulang2 sampai tertidur

Aku Ibu Muda said...

kak ati, kalau wani kan...bukak buku sejarah...baca beberapa baris je terus lelap...hehe


*ni cara zaman sekolah dolu2...hihi

kakchik@ella said...

Ati, email alamat ati kat ella. kakchik_ella@yahoo.com. Nanti ella bagitau camna.

Cik SHiNJU said...

Yun dulu cenggitu gak...
Tp skang ni senang tido..
Yun mmg x tido lgsung waktu siang..
Malam cepat la rase ngntok..

ratusiput said...

ratu lak lately tido awal cpt mengantuk.tp bangun pagi tetap ngantuk cam apa.masalah gak tu.cuma dulu kalau susah nk tido ratu ske layan novel ke...lelama terlelap..

diana said...

aktifkan diri sebelum tidur tu..
lari setempat laju2 ke atau buat tekan tubi...

♥MAMASYAZA♥ said...

akak ni pantang letak bantal, mesti mudah tdo..hehehehehe

Acik Erna said...

Ati..kalau tntang tidur..susah nak tolong..sebab acik pun smaa..he he..
kadang susah nak lelap..kadang2 tu..rasa dah lama sangat tidur..rupanya baru lagi..tak sampai sejam..dah terjaga balik..

redza said...

masalah jugak nih

suri solehah said...

emm..susah jugak tu..kalau org petua minum susu suam tu tak jadi gak?..masalah aida sekarang pulak..pantang letak kepala..cepat je belayar...kadang dah lupa ada anak2

missgee said...

Kak Ati,
Saya kalo berdiet
kuat tido pulak..
Sebab tak makan so
tido aje kejanya..
huhuhu

LIPISLADY said...

Sallam Ati,

Kalau terlalu penat disiang hari, terlalu resah, terlalu gembira itu pun boleh mengakibatkan sukar tido juga. Cuba baca Al Fatihah dan 3 Kul sebelaum tidur berulang2 sehingga tertidur setiap kali hendak tidur, lama2 nanti mudahlah nak tidur. Sebelum tu niatkan pukul berapa kita nak bangun,
nanti apabila dah kebiasaan, tidur kita jadi mudah dan bangun pun sentiasa tepat pada waktunya. InsyaAllah.

sal said...

sesekali saya juga tak boleh tidur..tergolek2..

ni dah puas trgolek2 ..bangun.. intai2 blog..dah 3.40 pagi..

jeBateja said...

senang jer nak ubat...sila berkerja shift malam mcm kita selama 1 week...ahakz....konpem.....tersadai...ahakz

sahromnasrudin said...

byk buat kje rumah..nnti penat cepat tidur heheheeee

nabilah_2908 said...

petang tidur tak...? :)

N i e Z a said...

cba bt keje2 yg rsanye boleh mendatangkan boring..mgkin pas tu ngantuk kot..saya ni pantang jmpa bantal..kejap je dah berlayar..hehehe..

Pia said...

"kita pun susah tidur malam semuanya sbb gara2 keja kilang dulu 7mlm-7pg..siang tidur...otak dah set camtu..taktau camana nk set balik semula..hehhe.."

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kengkadang mmg kita alami perkara susah tido nih..mmg x best kalau kena camni..

Alin Marlini said...

tgk citer tv yg memboringkan..lama2 tertidor kot..

ainnoraini said...

selalu bile nengok tv..ain yg tido dulu...senang betul nak tido...betapa nikmatnye dpt tido...

munna said...

munna selalunya membaca majalah atau buku ..cepat sikit rasa mengantuk tu dtg