Saturday, October 29, 2011

Politik dan Kek Coklat Ohsem

Assalamualaikum,

Semenjak hubby menjadi pengerusi dalam persatuan yang bukan politik
barulah kita tahu ada bermacam ragam perangai orang yang masuk tapi 
bukan untuk memajukan persatuan tapi demi nak masuk kocek sendiri.
Mereka ini sudah pun ada jawatan dalam politik tapi tetap nak rebut jawatan 
dalam persatuan yang sekarang ini banyak mendapat sumbangan dari 
kerajaan dan juga yang bukan kerajaan. 

Bila ada majlis yang akan di hadiri oleh Y.B. dan di panggil untuk meeting.
Mulalah bagi berbagai alasan tak mahu datang...
  
tak sihatlah...

mengasuh anak oranglah..

"tapi bab makanan semua kami akan uruskan"

ewah-ewah... tahu nak projek masuk poket saje!!  

Hubby bertegas siapa yang tak datang meeting tak akan uruskan apa-apa.
Akhirnya semua urusan hanya 3-4 orang saje yang uruskan dari tempahan
khemah dan banner, perlawanan persahabatan, hadiah, makanan dan banyak 
lagi urusan yang sepatutnya di buat bersama demi meringankan beban tapi
kerana sikap pentingkan diri sendiri jadilah seperti ini. Hari ini majlis sedang
berlangsung kelibat mereka ini langsung tidak kelihatan.

Akibat kelam kabut dengan segala urusan hubby suruh kita buat kek untuk 
majlis ini. Jadi dengan konfidennya si ati ni semalam buatlah kek coklat kukus
azian. 1st time buat dah nak bagi YB makan...huhu memang over kofiden gitu :P


 buat 2 jenis kek sekali...

ini dia kek coklat kukus ohsem..bahasa gb tu!1st time buat terus jadi...alhamdulillah!
Sori azian memandai tukar nama kek ni. Saje biar coklat tu meleleh di tepi 
bagi nampak lagi ohsem...hehe~



ini pula kek pelangi yang tak cukup warna...kan nak siap cepat... ke malass.. :P


banyak sangat bagi alasan... lagi baik beri jawatan pada org yg benar2 layak 
dan tak menyusahkan orang lain... ^_______~

32 comments:

...MiSS UmMi... said...

yummyy..!!sedap kek coklat ohsem 2..:)...boleh bukak kdai kek dh ni.....hehhe:)

luahfikiran said...

SALAM,
LAIN KALI, KALAU SESAK2, BOLEH MINTAK TOLONG BUAT KEK

kakngah said...

dah boleh meniaga kek dah tu..
:P

Azzah said...

tengok pun da tau sedap..belum lagi rasa

pipoq said...

biasa la tu kak..kalo takde masuk poket diorang memang jangan harap la nak nampak muka..

Aku Ibu Muda said...

kak atiiiiiiii

nak kek coklat ituuuuu

huhuuuu

mengidam ni...eh...tetiba plak...ahaks!

kakchik@ella said...

Hai Ati, teringinnya nak rasa kek tu. Aritu tak sempat nak rasa langsung.

missbby said...

sedapnya kek coklat tu, meleleh lagi coklatnya kan..

Acik Erna said...

Ati..siap jugak kek ati..mesti sedap..ati kan dah biasa buat kek..

ainnoraini said...

mesti sedap kek ati tu... tengok pun dah tergoda...mmg suke dgn kek coklat ni...

AININ SURAYA said...

orang sekarang tahu nak cepat senanh je . lumrah hidup . haiii =.="


kek coklat akak buat saya telan-telan je air liur . mesti sedap kan =)

diana said...

kak ti kenapa tak nak buka kedai kek??

h4ni3 said...

memang ohsem laaa nampak kek coklat tu!

kakcik said...

Nanti boleh bawa ke rumah Dato' LF. :)

p/s : psstttt... Ati dah tahu ke kakcik kerja kat mana? ;-)

~ yus ~ said...

kek coklat itu mmg nampak ohsem kan..:)

Mak Su said...

mmg gitulah resam manusia... take care.

♥MAMASYAZA♥ said...

pergghhh mesti sedap kek2 tu

gedek! said...

suka politik...

tapi tak suka politikus...

asliner said...

memang ohsem gile keknya..
nak2 kek coklat tue..
superb..=)

sal said...

mata akak pagi ni nampak kek yg sedap2 di blog ati.hik2.mengancam..

gadisBunga said...

alasan banyak, sila jalan daa kan?

heheh..mmg nampak ohsem la kak! hihihi~

Anna Dania said...

Anna suka kek akak ni...nak cikit...hehe... nti ajar Anna buat kek yer... :D

محمد رازيق said...

sedapnya kek kak ati :) terliur saya.

Citarasa Rinduan said...

sangat terliur

beruntungnya depa dapat pekerja macam awak.........
lagi 1.. ati dah dapat makan hasil air tangan yan.
kak ayu belum lagi

nak buat macam awak buat versi azian... kak tak mau..
sebab nak gak suruh yan balik kluang, lepas tu campak katdepan mata.. terus ke citarasa rinduan.. hahahhaha

Ros said...

Salam Ati,

Ok pa...cantik ja Kak Ros tengok.Tak dak tak kena tang mana pun.Yang Kak Ros nampak sedap ja..

Amy Syaquena said...

sedap sedap sedap , now saya sudah tergoda dan ternoda dengan gambar nie...

sahromnasrudin said...

mmg ramai org gila pangkat la nie..naik gila dibuatnya huhuhuhhhh

qemaishak said...

kek coklat meleleh tu nampak mengiurkan..tgh lpr ni kak :)

azian said...

hamboi2...kak ayu tuhhhh....idak lee sy nak campak kat dia....bg dgn penuh sopan santun ade lee...hehehhe

kak ati,
senang aje kan????
heheheh, kay nnt sy bawak kek coklat lain plak kl pg umah dato'...heheheh

nabilah_2908 said...

oh...kek coklat tu mmg nmpk ohsemm...!! :)

cemomoi said...

insyaallah lepas ni akan dapat pelanggan pulak

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

benci dgn org yg giler pangkat... yg pasti kek coklat akak memang de'bommmm..