Friday, October 28, 2011

Kasih Sayang Syahmi

Assalamualaikum,

selamat pagi 

alhamdulillah...pagi ini cuaca nampak cerah

Kasih sayang syahmi walaupun baru berusia 3 tahun 8 bulan
terhadap kami ditunjukkan dengan bermacam-macam gaya. Jika 
dengan 2 orang kakaknya, setiap kali ke kedai pasti dia akan 
pilih makanan untuk 2 orang kakaknya juga. Tak kira berapa kali 
ke kedai tetap dia akan belikan lagi dan setiap kali kena marah 
dengan mummy pasti 2 orang kakaknya jugalah tempat dia mengadu 
dan dipeluk dalam kesedihan. 

Jika dengan mummy pula, pasti dia akan cari setiap kali nak tidur 
dan bangun dari tidur...almaklumlah belum lepas susu badan lagi. 
Sudah semestinya hubungan kami sangat rapat.

Syahmi juga cepat belajar dengan hanya melihat perbuatan kami.
Selalunya bila papa nak pergi kerja, mummy akan suapkan multivitamin
bersama air nescafe dan setiap kali papa pulang pula mummy akan 
hidangkan air sejuk. Sekarang ini syahmi dah ambil tugas mummy jika
papa kerja petang, dia yang akan ambil dan suapkan multivitamin kat papa.
Jika papa pulang kerja waktu petang, dia pula akan ambil air dari peti ais, 
tuang dan beri pada papa. Tak perlu di suruh pun, semua dia buat dengan
spontan bila dengar kenderaan papa masuk.

Teringat-ingat dan gembiranya hati kita akan kata hubby pada syahmi... 

"bertuahnya papa dapat anak lelaki yang sayangggg sangat kat papa!"

semoga kami dapat mendidik syahmi menjadi insan yang berjaya 
di dunia dan di akhirat....amin!

37 comments:

kakcik said...

Syukur Alhamdulillah. Semoga kasihnya itu berpanjangan selamanya. InsyaAllah.

Syahmi masih menyusu badan, ya? BS pun menyusu badan sampai usia 5 tahun ++. :)

Ati Masrif said...

kakcik,

aminnnn!
nak stopkan BF ni susah betui tp
takmaulah sampai 5 tahun ..huhu~

bujal X said...

syahmi susu badan lagi kah? anak saya~~manja sangat dengan saya~keh keh~

..::SangRatoo::.. said...

kak atie..syahmi masih susu badan?Alhamdulillah..jue pon aaron masih susu badan..12 nov nanti genap umur 2 tahun..tataula bila nak berhentinye..ada pendapat kata seeloknye anak lelaki susu badan sehingga umur 2 tahun..tataula kite betul ke tidak..tapi, bagi diri jue, belum nampak lagi Aaron nak berhenti susu..dan jue sendiri rasa mcm hiba je kalau die tanak susu badan nanti..hehe..time will tell :)

kakngah said...

wallawey... syahmi masih BF??
kagom makngah!

Hanis Azla said...

Amin.. mudahan2 syahmi yg comel dan bijak tu terus membesar menjadi anak soleh yang membahagiakan hati kedua ibu bapanya..

Kakzakie said...

Sungguh Ati kita adalah cermin kelakuan anak-anak kita. Syahmi dah besar dan peka atas apa yg ahli dlm rumahnya buat..

Queenie said...

Alhamdulillah...amin utk doamu Ati.

my10 dulu menyusu badan sampai umur 4 tahun! ekekekee...maklumlah takder adik....lg pun badan dia kecik jer tp sehat dan kuat hahaha...

kita tak kerja, relax2 takper Ati...
boleh berenti slowly...cuma tak tahan kalau dia tergigit hahaha... maklumlah gigi dah penuh kan? heeee

ieda said...

aminn kak
mcam anak2 saya pun sama .. cuma bila bergaduh .. ya tuhan mcm adik beradik 12 org gayanya :))

rasp said...

sejuk rasa hati bila tengok anak kita membesar dan menjadi insan yg mulia kan sis...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

sukakan anak membesar dengan sihat dan kuat...

NM02 said...

betuah akak..

moga korang kekal bahagia selamanya. amin

diana said...

besar nanti syahmi akan jadi pelindung untuk keluarganya..
insyaallah...

Aku Ibu Muda said...

kak ati...susu badan lg ke??? ngan boboy ni cam susah je nk cerai susu kan...huhuu

tak smpai hati pon ye jugak. ingatkan nnti aniq 1 tahun setengah, nk stop...tp nmpk gy mcm tk dpt lagi :(

*sat gi wani misscall*

adarnadzmie said...

aminnn... moga syahmi jadi anak kebanggaan mummy n papa...

qemaishak said...

Alhamdulillah..sejuk hati kan kak..

Qema ingat nak stop susu badan kat ammar di usia 2tahun, xtau la berjaya ke tak nanti..asik melekat je ni hehe

azian said...

akak...
resipi ade kat blog...akak boleh search aje kek coklat kukus...selamat mencuba!!!

bertuahnya dapat anak mcm syahmi...dia dah ok ke kak???sy tgok dia aktif je hr tu...(anak sy terlebih aktif plak....heheheh)

h4ni3 said...

k.ati..
camne check telinga syahmi aritu?

Cikgu Tie said...

Memang best sangat dapat melihat gelagat anak membesar di depan mata. Semoga Syahmi akan membesar sebagai anak kebanggaan keluarga.

MasZuber said...

moga dia jadi anak yang soleh :-)

Alin Marlini said...

Kita mempunyai anak lelaki yang luar biasa Kak Ati. Anak lelaki yang best!

cemomoi said...

mesti abahnya nak balik cepat je ke rumah...

Cho Zila said...

memang suka sangat tengok perkembangan anak2 seusia syahmi.. merekalah racun merekalah penawar...

Acik Erna said...

syukur Ati..syahmi penyayang..sayang kan semua ahli keluarganya.

munna said...

alhamdulillah...lebih kurang sebaya dgn anak munna Meya lah syahmi ni...

nabilah_2908 said...

alhamdulillah...

bagus la kalau macam tu... :)

sahromnasrudin said...

semoga syahmi terus menjadi anak yg soleh yang membanggakan kedua ibubapanya

wahida said...

sejuk perut ibu mengandung...

alhamdulillah...

kakchik@ella said...

Sejuk hati baca.

mak encik | SZ said...

mak syahmi kena pikir suapkan makanan / vitamin lain la kat papa nya...syahmi dah takeover rutin harian tu...ehehehe

محمد رازيق said...

salam kak ati.. ingt lg tak razik?? syahmi anak bongsukan kak? hmm sy rasa anak bongsu memang macam tu kak... hehe.. sbb sy juga anak bongsu :)

luahfikiran said...

SALAM,
TANGGUNGJAWAB KITA UTK MEMELIHARA DAN MENDIDIK MEREKA. KITA CUBA BUAT YG TERBAIK

Cik Kamoo said...

untunglah....moga dia jd anak yg baik

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Shami masih BF ?
Wahh... kita kagum.

asliner said...

insyaAllah syahmi akan jadi insan yang berguna kelak..
sama2 kita doakan...=)

Yan said...

INSYALLAH.. sebagai ibu bapa kita doakan yang terbaik buat anak2..

gadisBunga said...

terharu saya baca....