Thursday, September 15, 2011

Terlalu Asyik Menonton Semanis Kurma :)

Assalamualaikum,


baru saje lepas menonton
'Semanis Kurma' di tv9
jarang sangat dapat menonton siaran ini 
tajuk minggu ini 'Dendam Semalam'
dari niat nak kemas bilik terus terlopong 
tengok Ustazah Siti Norbahyah dan 
Ustaz membincangkan tajuk hangat ini 

tetamu pula Ogy Ahmad Daud bertambah 
banyak perkara yang nak di bincangkan 
banyak betui mengisian dari tajuk tersebut

bagaimana anda....

masih ada lagi dendam semalam...?


sememangnya kita manusia biasa yang tak lari dari 
membuat kesilapan ...moga dapat mengikut apa 
yang di perkatakan oleh ustazah tadi ... ^_____^

 

26 comments:

Fatin Mraz said...

best nyer topik..saya terlepas lah nk tgk..nway, alhamdulillah, ttg dendam semlam..sudah di'tiadakan'.. x bagus dendam2 nih kan..let us forgive n forget..

ainnoraini said...

mase tu ade tetamu dtg beraya..tak sempat nak tengok...

MiYOKO SuKi said...

tak tgk jugakkk..

dendam tetap dendam..bole gituu

azieazah said...

Pengisian memang sentiasa best.

cuma,

honestly,

Kak Azie tak suka cara..

Bila dia tayang brooch berkilat, baju bersulam, goyang tangan tunjuk cincin besar dan gelang emas, jamtangan kilat segala bagai...

adehhhh.... hilang fokus pada ceramah!

Sebab tu ilang mood nak tengok.

kasihredha said...

tak tengok le atie

kakngah said...

tak tengok pun semalam sebab ada solat hajat kat sekolah agama... lepas habis majlis, g kedai mamak pekene tosei.. :P

Dr. Ben said...

rindu dendam ada

diana said...

dendam tu rasanya tak de la..
tapi mengenang tu banyak la..

♥MAMASYAZA♥ said...

tak sempat tgk pun. setuju sgt dendam tu tak ada tapi mengenang tu mmg byk

Acik Erna said...

rugi pulak tak tengok..Ati.
dendam semalam mungkin tak ade..cuma kenangan tak boleh dilupa..

Muhammad Burn said...

slm. x tgk. hmm, suka rncgn tu. tp sbnrnya x brapa suka ustazah tu. ntah knp...

ratusiput said...

betul2...kdg2 kite ni mudah memaafkan tp susah utk melupakan..

h4ni3 said...

dendam tu takde la.. tapi kalau bab2 terasa/ terkecik ati, memang suuuuuusah nak lupa! :)

missgee said...

Dendam yang bulih wujudnya
kebencian..
Memang harus dijauhkan..
Tapi ntahh arrr..
Kadang2 kita manusia nie
terdendam jugak bila marah
teramat sangat ngan seseorang..

P/s: Mintak2 perasaan dendam itu dapat dielakkan dalam hati kita..

Aku Ibu Muda said...

agree ngan kak azie...selalu jd hilang fokus bila tgok semanis kurma ni....huhuu

Ati Masrif said...

semua...

thanks utk respond rancangan
'semanis kurma' tu

samalah dgn kita ni...

mudah sangat memaafkan orang

tapi susah nak lupakan apa
yang dia dah buat

itu bukan dendam kan :)

pasai tayang baju bersulam,
gelang tangan dan sebangainya
tak perasan lak sbb ralit tgk
kepetahan ustazah tu dan
kemesraan depa laki bini ...suka sgt :)

DrSinga said...

petah nya sepantas tangannya gerak gerak goyang goyang..
:)

Queenie said...

akak pun mcm azie...

kdg nak buat2 tak nampak tp dah terlampau menonjol dan ditonjol2kan, tu yg ganggu fokus heh3...

tak jeles ngan apa yg ada tp mcm tak kena caralah...

akak suka yg Dr Sharifah Norhayati tu... suaranya tak terasa dilunakkan dan diterlebih2kan... natural jer... damai jiwa mendengarkan...barulah boleh 'masyuk' apa yg disampaikan...

Oops...over plak nih!

bunga said...

bunga terlepas tengok..tertido awal..kurang cihat..

abah khalisha said...

Abah tengok sekejap je time tu..pasal pegi ambik mak dekat pekeliling
Abah ditahan Polis

sahromnasrudin said...

dendam nie ibarat kanser..memakan kita dalam diam..elok dibuang terus huhuhhhhh

Rinna said...

Tak sempat nak tgk..plak..tapi rasanya tak de laa berdendam dengan sesapa.. sebab saya ni..bila marah cepat sgt sejuk dan tak ingat dah marah tuh..

Niena Pengembara Ilahi said...

dh lma xtgk semanis kurma

Kakzakie said...

Pengisian utk semanis kurma harus diperbetulkan dulu. Kadang hilang tumpuan bila ada tindakan berlebihan dari penyampai suami-isteri tersebut....

P/s: Tapi kita ambil iktibarnya bukan penyampainya kan ye ati..:)

Queen said...

tak tgk,.,..smlm layan cerita sudu dan garfu

asliner said...

ala..
dah lama tak tengok program nie..hari tue last pun tengok masa tetamunya lan kristal n isterinya..
setiap topiknya best, dan ada pengisian..=)