Wednesday, July 20, 2011

Syukur Alhamdulillah - 2

Assalamualaikum,

selamat pagi semua
semoga semua sihat dan rasa happy macam kita

dalam kenangan....


dah pencen selepas 11 tahun perkhidmatan
toshiba 5.5 kg jeh
anak ramai ...setiap hari kena mesin 2 kali 

 yang baru ....


setelah berminggu cuci pakai tangan
sampai tebal dan perit tangan nih...
Toshiba 10kg...cantik bersinar-sinar
sekali cucian dah selesai ....hehehe~

bila pulih dari sakit nih...kita lebih hargai setiap waktu itu ... ^______~

29 comments:

adarnadzmie said...

saya punya 6 kg ja... boleh la 4 beranak ja dlm rumah... hehe..

qemaishak said...

wah mesin baru..pasni senang je kan kak, sekali harung je 10kg tu:)

Betul tu kak, bila sakit baru terasa betapa nikmatnya sihat:)

kakngah said...

sama la ngn WM lama kite. tahun ke 8 dah bagi hint. masih boleh jalan tiap kali che abg godek2. masuk thn ke 10, betul2 kiok.. takde ampun lg dah...
:P

sarah-najwan said...

wah...hak saya pun sjk thun 2000..pintu dah tanggal tapi msih bole guna..muatan kecik..pun sama ngan ati..dua tiga kali mesin setiap hari..

nk beli yg baru nati..hak muat bsuh toto terus..hehehe

Hanis Azla said...

Alhamdulillah.. dpt mesin basuh baru yg berseri.. hati pun sure berbunga2 kan.. bagusnya..

NM02 said...

mesin saya semi auto je kak. tu pun mak metua bagi duit soh beli lepas beberapa hari kami kawen dulu.. kesian tgk menantu kesayangan dia ni membasuh pakai tgn.. hahaha

Ayuraza said...

yeay...dah dapay mesin baru..lepas ni kena rajin2 cuci baju okehhh..btw..bape hengget tu??? dapat murah tak kak??? hehe

kakcik said...

Kakcik punya boleh muat 13kg - sesuailah dengan pakaian yang bertimbun hendak dicuci. Harap2 lamalah hayatnya. :)

Cik Pah said...

hi kakak ati.. moga sihat sepenuhnya ... take care

ratusiput said...

alhamdulillah kan...ratu pun mesin dah nak masuk 9 tahun.brand LG je.alhamdulillah tahan lg sampai skang.hrp2 lama la lg jangkahayat dia...

Kakzakie said...

Nasib ada teknologi canggih-manggih kan Ati....Kalau tak jenuhlah tangan memulas

cheqna said...

cheqna 10kg...
ada 3 org je lam umah ni..
insyaallah harap2 lama la mesin tu dapat berkhidmat untuk cheqna

~ yus ~ said...

wow! Yang baru dua kali gamda kapasiti tu kak, puaslah membasuh, boleh basuh apa saja ni...hehe

alhamdulillah ya kak...

nurkass said...

amboiiii..
silau mata ni tgk mesin basuh baru tu..hehe

lepas ni boleh lah basuh toto..senang keje..hehe

bujal X said...

yay~mesin basuh baru!

Acik Erna said...

Ati..betul kata ati..bila baik dari sakit..memang kita menghargai setiap masa yang ada.
wah..ati 10kg..
tapi..akak punya dah berkhidmat 13 tahun..elok je lagi..tapi sehari kalau bekerja 2 kali..kalau hari minggu..sampai menjerit mesin tu..mau 4 kali berpusing sehari tu.

Aku Ibu Muda said...

sama mesin kita :) best nak basuh toto

RaNiA said...

semoga lebih semangat membasuh baju kak...hehehe...

DrSinga said...

boleh basuh tudung berawning tanpa awning jadik seperti kelim karipap tak??

ghost writer said...

lebih sukakan mesin basuh manual atau semi auto.bukan auto sepenuhnya.macam bawa keta,tetap pilih yang manual.

cikcahya said...

best ye. mesin basuh sy dah rosak 2minggu. sakit tangan hari2 memerah kain. tggu gaji baru beli mesin basuh. huhu

diana said...

mesin basuh saya dah 7 tahun..
yang manual je...
tak rosak2 pun...
tak tau la apa rahsia mesin basuh tu..
saya nak yang auto..
tapi dia tak rosak2..
sabar je la..

sahromnasrudin said...

setia pd toshiba tue.....setia pd jenama erk...

Cik SHiNJU said...

Toshiba juga jenama kesukaan mak Yun..heheh :)

Rinna said...

Sama laa jenama ngan kita punya Toshiba gak tapi 9kg jerk.. so selamat mendobi yer.. :)

Izan Ishak said...

sonoknya kak ati dpt wm baru... lagi semangat nak mendobi2 pasni kan~

asliner said...

kite nya mesin basuh dah selamat kat luar rumah..
basuh guna mesin hanya untuk baju yang benar2 kotor + yang besar2 like cadar..
yang lain rendam kat baldi n berus sendiri..
rase lebih menghargai baju sendiri..hehe

missgee said...

Wah!!! Ada harta baru..
Jaga baik-baik..
Biar sampai belas2 tahun :)

munna said...

MESIN BASUH MUNNA PUN DAH MULA BUAT HAL.... TU LAH AMBIL YG BESAR SENANG SIKIT BANYAK BAJU BOLEH BAJU BASUH TERUS...