Friday, July 29, 2011

Sibuk Sokmo :)

Assalamualaikum,

selamat pagi 

minta maaf sudah lama tak bersiaran 
dah namanya wanita yang semangnya
sentiasa sibuk tak kira yang berkerja atau tidak 
hanya waktu tidur saje dapat berehat...betui dak?


minggu sudah memotong kain 
jadi minggu ini adalah minggu menjahit
semua 9 pasang baju sebelum ramadhan
menjelang insyaAllah isnin ini



inilah 'mesin jahit tepi' kesayangan kita yang banyak berjasa
mana nak dapat dah lani mesin jahit tepi yang begini...antik woo...



sebelum guna mesti dibersihkan mana yang patut ye
maklumlah sudah hampir setahun tidak digunakan 
puan besar cuti panjang jaga anak yang baik...hehehe~


harap-harap dapatlah kita mengejar waktu 
yang suntuk ini...
bulan puasa nanti tak mahu sibuk menjahit
nak banyakkan amalan dan mengemas rumah ...chewah :P


amacam ...ada serak suara tengok bola semalam .... ^_______~

17 comments:

kakcik said...

Selamat menjalakan tugas, Ati. Jaga kesihatan sama ya? :)

bujal X said...

saya kagum dengan orang yang pandai menjahit~~

sha a.s said...

tu guna berus gigi hasben ke? ekekke..gurau

makdara TERdiva said...

bulan ramadhan ni tukang jahit lah yg paling masyukkk :D

Hanis Azla said...

wah pandai menjahit kak ati. ni.. terernya.. saya mmg kagum dgn org yg pandai menjahit ni.. semoga semuanya dapat disiapkan on time nnt.. Selamat menyambut ramadhan yer kak..

Acik Erna said...

Ati..beruntung pandai menjahit..selamat duit upah..

Ayuraza said...

kak..saya ader jugak mesin kat umah tu..dah jadi tukun..hehehe :P

Aku Ibu Muda said...

wani jugaklah yg masih belum siap lagi memotong..kain dah bertimbun beli...huhuu

Daddy Ziyyad said...

lain kali saya nak hantar tempah baju..~haha

NM02 said...

jgn kata serak suara, senak dada ai tgk kegagahan fahmi smlm...


auchhh!!

gadisBunga said...

saya dulu selalu hantar kedai je nak jahit tepi. tak sangka akak ada mesinnya. :)

redza said...

slmt menyambut ramadan

Queenie said...

hehehee samalah kita ati..
mesin jahit kat umah ni pun dah start terbuka..check mana2 ruang yg perlu diperati..

akak suka menjahit, cuma dlm bulan Ramadhan jer dpt ngadap mesin sepuas hati...

Sz said...

untung k ati...
9 pasang kali rm30-60 ...
fuhhh banyak jimat..heee

diana said...

tak ambik tempahan ke??

Ati Masrif said...

diana,

tahun ni saje baru kak ati
tak ambil tempahan sbb sibuk
melayan syahmi yg semakin lasak

kakngah said...

semalam tak tgk bola. g surau...
lagi pun tak minat bola.. hihihi!!!