Friday, July 22, 2011

Maafkan Kami Mak...

Assalamualaikum,

selamat pagi sahabat semua

semalam pagi-pagi lagi talifon dah berdering 
ingatkan hubby call nak bagitahu dah sampai
rupanya mak mentua yang talifon bertanyakan 
apakah kami akan pulang kenduri arwah sabtu ini

ini merupakan kali kedua emak talifon
kita serba salah nak bagitahu yang kami
sekeluarga memang tak dapat pulang 
biarlah hubby sendiri yang bagitahu 
bimbang lain pula yang difikirkan
kita pun berkias tentang hubby yang 
sangat sibuk sekarang ini

kita dan anak-anak suka pulang ke kampung 
siapa tak suka dapat jalan jauh sambil 
lihat pemandangan yang indah di pahang ni
tapi inilah harga yang harus dibayar jika 
memilih berkerja di bidang perlancongan
bukan dapat bercuti sabtu dan ahad
juga public holiday seperti orang lain

maafkan kami mak....
sekarang ini musim arab datang bercuti
hubby memang tak boleh cuti


kesian & nk pujuk anak2...malam ni hubby nk bawa jalan2 ke shah alam...
mummy suka....^_____^

27 comments:

Kakzakie said...

Kita tak dapat semua yg kita kehendaki Ati... Tapi yg penting hati mak kena jaga dan dia pasti faham bila diberi penjelasan...

sarah-najwan said...

lebih molek hubby yg ckp sdiri...mak akan fhm nati..dun wori deh...

slmt jln2 la kat shah alam tu...

bujal X said...

dilema sungguh~

~ yus ~ said...

yus pun kalau bab dengam mertua ni, biar asben yang cakap sendiri. Tapi mcm kak Ati juga, berkias gitu. Kalau yus suka saja, bukan kerja pun kan, cuma sibuk dengan anak2 sekolah je.

:: Mrs.Eady :: said...

tang ni la yg serba salah....

nurkass said...

emm..ramai juga buat kenduri tahlil mgu nih sempena sambut ramadhan..kass pun ada beberapa jemputan..

gi shah alam..?..aha..boleh calling2 nih..hehe

sha a.s said...

xpela kak ati...just ckp elok2 kt mak tu..insyaAllah mak akan memahami :)

Eye_nee said...

Bila melibatkan ibu ni mmg agak susah...kita nak beritahu yg kita tidak dapat menghadirkan diri tu..sepeti terasa ada pisau yg dok menghiris-hiris lidah ni..Semoga Mak memahami situasi kamu...

NM02 said...

ssaya pun kalu mertua tepon tya balik ke tak.. terkial2 nak jawab.. yg bestnya dia bukan nak tepon anak dia sendiri.. dia suker tepon ai, menantu hantu dia ni.. hahahaha






kak, nak cat umh pun tepon saya kak, tya kaler ape cantek.. hahaha

Acik Erna said...

Ati,sekarang ni memang dimana2 pun sedang sibuk membuat kenduri arwah..sampai satu hari ada 3,4 kenduri..
adik beradik akak pun akan buat jugak hari ahad nanti.

Sz said...

haaa samalah kita rupanya k ati...
encik suami bekerja time orang lain bercuti ...

rasp said...

insyaAllah mak akan faham kalo dijelaskan dgn betul....

ariana's said...

Salam kenal..org Pahang juga ke ni..:)

sahromnasrudin said...

sy pernah kje agensi pelancongan..sabtu ahad mmg tak leh cuti..kne escort pelancong smpai ke check in hotel huhuhhhh

cheqna said...

alahai
moga mak akan mengerti dan faham tentang tugasan yang anak menantu dia sedang laksanakan skang..
serba salah kan kak??

Hanis Azla said...

klu saya pun biar hubby yg ckp sendiri agar ibunya tak tersalah faham dan terasa hati dengan kita..

ieda said...

alor sedih pula bila baca .. selalu itulah yg terpaksa kita korbankan .. kalau hubby kak ati cakap harap2 mak x merajuk ati dan lebih memahami ..

mana2 pun sama kak , kalau kita x dpt nak sempurnakan permintaan org tua nie adakalanya kita berjauh ati kan huhuhu

Maya Mayana said...

memang serba salah...anaknya la yg kena pujuk n expalain kan?

LIPISLADY said...

Sallam Ati,

Macam itulah kalau kita dah ada kehidupan sendiri, susah dah nak ikut jadial orang tua, tapi bagi tau baik2 dengan orang tua tu, pasti mereka memahami....

kasihredha said...

ala sian nya ..

ghost writer said...

mak kak ati dah maafkan...

diana said...

selalu jugak jadi macam kak ti ni..
bila mak tanya boleh balik ka...
serba salah nak cakap..
baik suami je yang bagitau..

ziana said...

Mai kak skrg kat Shah Alam, SACC Mall Baju Raya dan Handbag raya on sale, PKNS jugak, Depan SACC Mall Gerai durian...I Like..And I-City dah makin cantik dan bercahaya..He..he..

Cik SHiNJU said...

Tak pe,nt ada kelapangan kan boleh balik gak...

Cikgu Tie said...

Setelah diberi penjelasan. Insyaallah...dia akan faham. Lepas ni dalam masa terdekat bila cuti, bolehlah pulang kan!

Nur Hawa Mohd Zin said...

hati orang tua ni cepat sensitif dan memang kena hati2 bercakap...apa2 pun akak ada alasan...insyaAllah mak akak faham nanti

Daddy Ziyyad said...

Eiiii? Husband kak ati kerja bidang pelancongan?