Saturday, June 18, 2011

Sarapan Kegemaran :)

Assalamualaikum,

selamat hari sabtu dan 
selamat berhujung minggu

bercerita tentang sarapan kegemaran 
bagi anak-anak kita sangat mudah
hanya roti bakar yang di sapu dengan planta
mereka akan berselara makan dan 
akan habis 3-4 keping sekelip mata
begitu juga di waktu petang 
tetap menu yang sama... mudahkan

kalau mummy pula roti bakar 
mesti makan bersama mothers choice 
dan kaya ...baru ada selera
papa suka makan roti kalau ada sambal
tumis ikan bilis atau kari ikan 
ha...berkeping-keping dia akan kerjakan

inilah kisah family kami yang sangat 
sukakan roti ...hehehe


esok kita akan ke kelas deco path ...tak sabaq ....  ^_____^

25 comments:

kakngah said...

sama la ngn anak2 kakngah.. diorg suka roti bakar celet sekaya.. sngt mudah sediakan sarapan terutamanya hari bersekolah..

ezzu said...

memg sedap mkn roti bakar yg diletak planta...tp dh lama x mkn sejak duk u nie....hehehe

redza said...

sy pon suka roti bakar..sapu kaya pon dh cukup huhuuuu sedappp

RaNiA said...

salam kak ati..saya roti kalau sapu ngan peanut butter or marjerin..cicah plak ngan air nescafe..mmg 4 5 keping boleh sekali hadap..;-)

Zie said...

zie ske gak mkn roti bakar..heheh

gadisbunga said...

roti ni mcm makanan wajib ada kat rumah. kang kalau tibe2 diserang kelaparan mengejut, boleh le kunyah roti tu dulu sementara nak tunggu makanan lain. hehhe!

Roza Ami Nanomiya said...

hehe
roti cecah kopi pun sedap

ecah mashuri said...

roti kalau mkn dengan planta plus gula mmg terbaikkk.huhuhhu..ecah pun hantu roti gak.

suri solehah said...

anak no dua aida cukup suka ngan roti ati..tiap2 hari makan roti bukan kata tuk sarapan..makan tgh hari pun dia makan roti je,,,sampai tinggal sekeping badan huhu..susah hati

sal said...

nasib baik tak cerewet , kan..

anak2 kakak pun begitu juga..
makan roti jee, tak pernah jemu..
bersama roti2 tulah mereka membesarkan ..

diana said...

saya pun pagi2 memang sarapan roti je..
hari2 itu lah sarapan kita..sandwich tuna..
maisara pulak cukup sekadar sosej 2 batang dan vitegen..
macam makannan tradisi pulak..
heheh..
sebenarnya malas mnasak..:p

FATIN SYAHIRA RAMLI said...

jarang makan pagi2 sebab bangun terus dah tengahari. HAHA! =)

munna said...

kak rumah ni jrg sgt ada roti...tak berapa suka sgt...selalu sampai expired roti tu dibuatnya

Acik Erna said...

Ati..sama..la ..dirumah akak pun macam tu..makan dengan telur..makan dengan daging burger..

ratusiput said...

ratu pun suke makan roti dgn sambal tumis...sorga... :)

sarah-najwan said...

suka gak buat gtu..
tapi kene tmbh gak dgn nasi goreng atau mee goreng..baru kenyang..

azieazah said...

Roti kalu makan dgn hotdog pun sedap. Kenyang macam makan nasik sepinggan.



Syukur: Sekadar untuk Rekod Peribadi Ibu dan Anak...

Dee said...

selera mcm2..hya ibu dan isteri yg baik je yg tau kan selera anak dan suami mereka kan..:)

kasihredha said...

akak suka makan roti bakar dengan mentega dan kaya...pastu minum kopi o...perggghhh

ghost writer said...

masa dalam kapal turki dulu,pernah seorang chef kapal tuh citer kisah roti.dari asal roti sampai camner nak kenal karakter orang melalui cara potong roti..

saya selalu miss waktu sarapan..

missgee said...

Kak Ati,
Menu simple tapi berkhasiat..
Sure suma ahli keluarga sihat :)

bunga said...

bunga lum strat kelas g..hehee..

suka gak makan..eee

sha a.s said...

roti cicah kari n smbal tumis ikan bilis mantappp woo kak!

Aku Ibu Muda said...

sarapan...kitorang tak layan roti..mesti nak pekena nasik lemak jugak...hihi

Nur Hawa Mohd Zin said...

roti ni makan ngan ape pun sedap kan kak...

cecah pengat durian, bakar, sandwich sardin, puding roti dan macam2 la :)