Wednesday, June 8, 2011

Sakit Tapi Tak Boleh MC

Assalamualaikum,

hai...apa khabar sahabat semua
kita dan anak-anak terkena penyakit 
selepas bercuti...sabar sajelah

balik dari cuti dah lama tapi disebabkan
berjalan ke tempat sejuk lepas tu ke tempat 
panas pula di kuala gandah then ke tempat
lagi panas pula di kuala lipis ..orang lipis jgn maree yek
membuatkan kami jadi sakit tekak, batuk dan demam
nasib baik papa masih lagi kebal

mula2 meronta tak mahu..nasib ada kakak memujuk

lepas dah rasa lega ...syahmi sendiri nak pegang

kemuncaknya semalam syahmi kena penyakit 
biasanya disebabkan papa kerja mummy yang kepala 
tengah ting tong ni pun tawakal saje drive ke klinik 
di malam hari ....inilah tugas seorang ibu yang tiada 
istilah MC dalam diari hidupnya

hari ini rasa kurang sikit demam jadi boleh ziarah 
slow n steady ke rumah sahabat semua  ^____^

37 comments:

Maya Mayana said...

takpe kak,besar pahalanya tu...semoaga semuanya terbalas dgn berkat mendapat anak yg soleh dan solehah :)

Kakzakie said...

Risiko bila berjalan lama itulah Ati. Kalau anak-anak tak sihat kita pun rasa tak sihat sama.

- GC - said...
This comment has been removed by the author.
ana said...

sian syahmi...cepat sembuh ye.

- GC - said...

alolo.. dah puas bercuti, sakit pulak.. moga cepat sembuh yer..

My Little Diary said...

semoga cepat sembuh ye... :)

bujal X said...

supermom! respek~~

nurkass said...

kak ati cayang..
dah balik jln sakit pulak ye..siannye..byk minum air suam ye..take care..moga cepat sembuh..

NM02 said...

selalunya begitulah kan. seronok makan angin, dah balik umh sendiri sakit la plak... huhuhu

qemaishak said...

Harap cepat sihat ye kak..qema pun semalam mc rasa lenguh badan sebab banyak sgt jalan2 tambah lak cuaca panas sekarang ni.

gadisBunga said...

jalan2 pusing2 mmg boleh efek badan.. :D

kakcik said...

Semoga cepat sembuh semuanya...

miloais said...

alahai... kesiannya syahmi....
moga cepat sembuh ye... ati dan anak2...

DrSinga said...

cantik lah rambut dia!!!

en_me said...

siannyerr.. muge cepat semboh tewww..

saza said...

sakit pulak...semoga cepat sembuh ye :)

Nur Hawa Mohd Zin said...

kalu budak2 kena athma mmg awe ngeri kak..sebab adik pernah kena...huish sampai biru2 dahinya

nabilah_2908 said...

sian akak....rehat la cukup2 yer...get well soon.... ;)

♥Mrs.Eady♥ said...

alahai sian syahmi mu...syahmi ku pun x sihat jugak...

redza said...

semoga cepat sembuh..rajin2 mkn ubat

kakchik@ella said...

setuju dgn entry ati. tak pe la ati .. pengorbanan seorg ibu besar ganjaran nya.

Cik Ezy said...

sabo ye kak..
besarnye pengorbanan sorg ibu..
huhu..

arap syahmi cpt sembuh..

bunga said...

semoga cepat sembuh..:)

diana said...

sayu je bila tengok syahmi dengan benda alah tu...

ratusiput said...

insyaAllah sakit ringan2 je ni...moga cpt sembuh ye...tggl mggu dpn je dah naik skolah...

Hanis Azla said...

semoga cepat sembuh untuk akak sekeluarga.. itulah pengorbanan seorang ibu kan kak.. demam ke tak sihat ke, kalau sebab anak2 semuanya tetap menjadi keutamaan..

kakngah said...

jangan culas makan ubat hoccay!!~

Daddy Ziyyad said...

kesian..kena asthma attack...makan ubat rajin2 ya...

nak jemput kak ati ni..
http://alwaqiahalmulk.blogspot.com/2011/06/majlis-akikah-zayyan-12-jun-2011.html

Dee said...

dee pun tak sihat..kuala gandah tu sungguh byk pokok tp panas bahang kan sis? moga sembuh segera ye..

Acik Erna said...

Ati..tak siaht ye..sampai anak pu sama tak sihat..tak pe ati midah2an cepat sihat.

suri solehah said...

salam ati..moga aticepat baik..kadang rasa kagumkan dengan kaum ibu....bangga bagi pihak ati...

Zullism said...

pelaburan di masa depan tu akak..susah2 dulu senag kemudian heheh

kasihredha said...

semoga cepat sembuh :)

missgee said...

Kak Ati,
Semoga suma kembali sihat..

Cik Pah said...

comelnya pegang nab sendiri...

take care yer kak

sarah-najwan said...

mmg penat lepas kita pi holiday
tapi berbaloi2 pengalamannya..

syahmi amik neb tu sama aje ngan mek sarah

semoga ati dan anak beranak cepat segar bugar kembali dehh..

Aimi dan Pakcik Hashim said...

tu bantuan pernafasan ker tu?