Wednesday, June 15, 2011

Pencuri...Penyangak...Hantu!

Assalamualaikum,

bersiaran lambat hari ini banyak hal pula

pencuri atau si panjang tangan ini
tak pernah peduli kesusahan orang  lain 
yang dia fikir keuntungan dan kesenangan diri sendiri

tak kira dimana, tak kira siapa
dan juga tak kira apa benda yang dia nak ngap
janji dapat...bedebah betui penyangak nih

semalam hubby terlupa nak simpan beg dia
ketika nak mula bertugas jadi hantu ni 
yang sememangnya dikalangan warga kerja 
juga ambil kesempatanlah   

dalam beg tu hanya ada 1 set baju hujan 
dan 1 jaket keselamatan ...yang kita hangin 
betui ni jaket tu baru 1 minggu dapat along yang beri
bukan murah...kalau di pertama complex ratus ringgit 
harganya dahlah ori ...ishh memang ai tak halalkan 

kan kena panggil byk nama...pencuri...pnjng tgn ...penyangak...hantu...
ambik ko...sian papa dah takde safety jaket ...  :(

25 comments:

kakcik said...

Dah namanya pencuri - bukan dia kira apa orang kata !

kakchik@ella said...

kita pun tak suka org camni. nk jln mudah, ambek org punya. apa da ..

sha a.s said...

anggapla cmni kak.....tu bukan rezeki kite nk pakai lama...n pastinya Allah ade utk mbalas perbuatan tu nnt......

bujal X said...

sabo je lah~haih~

Maya Mayana said...

insyaAllah kalau bukan rezeki kita yg itu pasti kat tempat lain ye..tp kdg2 geram jugak kalau kumpul2 duit susah2 pastu hilang...bru smpat bw ptg kak..sory

kasihredha said...

tak de rezeki...
semoga si "pencuri" di beri hidayah oleh Allah :)

nurkass said...

aha..
tu mesti dia dah lama perhatikan beg tu..dasar punye pencurik..
jom buat sembahyang hajat kak ati..

ratusiput said...

buatkan solat hajat je utk dia bru pdn muka..

Sue said...

haaaishhhh..sabar je lah..

diana said...

buat sembahyang hajat je kak ti..
bagi kembung perut..
baru dia tau..

sarah-najwan said...

pencuri mmg gtu
bukn tau halal haram
rembat belaka..

sabar aje ati..
nati ada rezeki lain tu..

Daddy Ziyyad said...

beg tu tertinggal dalam bakul motor ke?

gadisBunga said...

hmmm....mmg dasar penyangak~

btw kak, post le pic hantu menumpang bergambo tu...hikhik!

ghost writer said...

orang kata,kelalaian kita akan dihukum..hihi

kalau sudah maling,biar apa pun orang kata,tetap maling jugak.

miloais said...

pencuri atau si panjang tangan ini MEMANG TAK PERNAH kesusahan orang lain
kalo dia peduli... dia tak jadik pencuri kan????

sabar ye ati... ada lah balasan buat org camtu... kena ingat - sepandai2 tupai melompat - akhirnya jatuh ketanah jua...

Piasara said...

"mmg org macam depa ni kita tak leh lepa..lepa jer kejap..dah lesap brg kita..mmg dasar pencuri.."

qemaishak said...

la tu pun nak amik ke..mmg bedebah (kasar sesuai tuk org yang suka mencuri)..

kakngah said...

rakan sekerja sendiri pun sanggup nak mendajal...

redza said...

mencuri hukumnya potong tangan

Wani said...

baca Yassin biak panas . huhu

Acik Erna said...

Memang panjang tangan..pantang lepa..macam mana la perasaan dia orang tu kan..

missgee said...

Kak Ati,
Pencuri tue tak akan selamat
dunia akhirat.. Hurmmm

aNIe said...

Biarkan dia pakai jeket tu kulit dia gatal2...

ainnoraini said...

geramkan...pantang nampak nak mencuri jer kejenya...

dasar pencuri...

Citarasa Rinduan said...

sangat2 memahami nasib en suamimu..