Wednesday, June 1, 2011

Mengasyikkan

Assalamulaikum,

ceria-ceria selalu hidup kita
walaupun sekarang ni musim
tak menentu...kadang tu panas sangat
kadang tu hujan petir ...syukur

perkara yang kita suka lakukan
kalau dah boring duduk dalam kereta
ketika dalam perjalanan pergi bercuti 
ialah snap pemandangan awan

seronok rasanya bila dapat lihat kembali 
ada belbagai bentuk awan putih...kelabu 
dengan langit yang biru sungguh yang mengasyikkan 

indah sekali ciptaan yang maha Esa!!






dalam perjalanan ke negeri pahang...cari tempat yg sejuk sikit ^____^
 

41 comments:

kakngah said...

aku selalunya membuta jek dalam kete.. sedar2 dah sampai.. hahahahaha!! terbaek punyer co-pilot!

Deliah's Deli said...

gi brcuti ke?..cantik2 gambr awan tu ingatkan dlm kapal terbang td :)

Sofya said...

saya pun suka lihat awan..
subhanallah indahnya ciptaan tuhan.. kalau saya pandai lukis insyaallah teringin sangat nak lukis awan.. tapi dalam mimpi ja kot.. sebab bukan tangan seni.. jadi bila ada kesempatan saya snap ja panorama indah itu...:)

bujal X said...

pagi ni kat tempat saya awan mendung je~~tapi hati masih tetap ceria!yay~~~

Acik Erna said...

ati..memang cantik..
kalau akak jana jauh..tak terfikir lansung nak ambik2 gambar ni..asek dok dengar lagu atau pun berceloteh ngan anak2.

♥Mrs.Eady♥ said...

ye..sekali sekala mendongak ke langit mmg indah ciptaan allah itu...:)

redza said...

masa kecik2 dulu biasanya tgk awan bila main layang2

Hanis Azla said...

saya pun suka sgt tgk awan.. selalu juga snap gambar awan tiap kali dalam perjalanan.. pada saya awan yg mebiru dan luas terbentang itu sgt indah kejadiannya.. subhanallah..

Ayuraza said...

kalo suka kena ucap MASYAALLAH kan kak..hehe..indah kan..:P

sahromnasrudin said...

semoga negeri pahang sejuk kan..kat N9 agak panas cikit huhuhhhhh

sarah-najwan said...

kita snap awan jugak..tapi kemra cap aye..gmbr xchanteekk..hehe

amboi..ke tmpt sejuk kat pahang eh?..cameron ka...blik nati singgah la kuantan..meh rumah saya ni..hehehe

selamat bercutiiii

Adyla said...

cantiknye..:)

ratusiput said...

tgk awan tu camtu rase cm nak cekut2 je :)

sha a.s said...

rase nk kemam je awan tu dlm mulut kn..geram..huhu

rara pinkmafia said...

yelah,rara pon suke tgk awan.sejukkk je hati bile tgk.suke sgt2.

Nur Hawa Mohd Zin said...

kalu awe tgk awan...teringat geografi..hehe..pastu nanti awe cakap la..tu awa kumulus, yang tu awan komulunimbus..heheh

bunga said...

indahnya ciptaan ALLAH..betul.xkira la kesenangan tau kesusahan kita kena redha..:)

pipoq said...

sy kalo dalam perjalanan darat..suka pandang kat atas..tengok awan tengok langit..

bila dalam perjalanan kat udara lak sy suka tengok bawah..paling suka kalo perjalanan udara ni bila nampak ada kapal terbang lain berselisih atau melintas..hehehe..selalu nak snap gambar tu tapi tak sempat sebab laju sangat..

Kakzakie said...

Kadang-kadang kita lihat bermacam bentuk awan yg macam orglah, pokok, bunga, binatang tapi itu imaginasi saha.

Yg penting bila melihat langit di atas jangan lupa rumput di bumi.

nurkass said...

amboiiiiii..dah ke pahang ye..
gi gambang resort ke kak ati..hehe..
take care tau..

NM02 said...

lagi beberapa hari akan tgk kepulan awan tinggi yang tebal2... tak sabar!

Cikgu Nurin said...

Sama macam akak, kalau hubby yg drive, tup tap button kamera akak tekan, sampai hubby panggil akak wartawan Tamil Nadu...

Selamat bercoti...ikkkuuuuttttt....

jeBateja said...

OoOoOoOo...best nya hang bercuti....ahakz....singgah lipis tak....rendang satu...ahakz

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

singgah bukit bukit tinggi tau !





er...ati lama ke kat sana ? Kita ada sana weekend nih.

diana said...

saya lebih suka awan berbanding bunga..

ainnoraini said...

selamat bercuti...
seronok ye...semoga dipermudahkan perjalanan...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

g cameron highland kerr??? happy holiday...

♥MAMASYAZA♥ said...

selamat bercuti2 malaysia

Daddy Ziyyad said...

wahhh..gi CH ke?

besttt

kiwi said...

kecik2 dlu suke tgk awan lps tu ckp tu bntuk apa.. ^^

Aimi dan Pakcik Hashim said...

cuti sekolah kan
leh ler jalan2... tak ler boring

nabilah_2908 said...

seronoknya....kesian adik sy...cuti ni tk ke mana...ayah pun busy kerja.. ;)

safe journey kakak... :)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
BUTTERSCOTCH ANYONE??

qemaishak said...

cantik gambar awan tu kak..dulu masa kecik selalu qema adik badik cari awan yang berbentuk pastu combine ngan benda yang ada kat bumi ni hehe

Maya Mayana said...

KAK ATY NK GI MANA NIH? Bestnya :) hati2 yer...

kasihredha said...

gi cameron atau genting ni....nak ikutttt

Lyana@Mely said...

yana pun suke tgk wan..bestnye p bercuti

ummiarissa said...

salam kenal...nak tempat sejuk kena g tempat sejuk mcm CAmeron...skang ni hujan kat Lipis,tak yah g jauh-jauh dah sejuk pun.....he he he

p/s:Agk2 nak jumpa kak LipislAdy bila?boleh join tak?

aNIe said...

Ati.. anak akak selalu imagine yang macam2 bile tgk awan tu..

missgee said...

Kak Ati,
Kat sini panas sangat..
tak hujan langsung..
Kena banyak minum air sejuk nie..
Baru rasa dingin..
hehehe

asliner said...

pahang?
aik..
gi genting highland ke?

selamat bercuti! =)

gadisBunga said...

boleh naik leka kalau tgk awan. selamat bercuti kak!!