Wednesday, June 22, 2011

Besar Betul!

Assalamualaikum,

hujan selebat-lebatnya pagi ini
sejuk dan nyaman saje...

pernah tak sahabat semua jenguk-jenguk
bawah sinki kat dapur tu
saje spray bawah kabinet sinki tadi 
sekali lepas tu keluar....mak datok besaq betui!


 
nih raja lipan kot sebesar jari kelingking
kalau ada papa...gerenti kita tak berani 
nak buat apa pun tapi dah tak ada orangkan
mengenangkan syahmi ada terpaksa juga 
kita spray berkali-kali tapi hidup lagi 
ketuk 2 kali hidup lagi...bionic betul lipan nih 


akhirnya lari naik atas call papa
tak sanggup nak buat apa lagi...eee..geli!
papa suruh himpapkan dengan batu
doklah situ sampai papa balik!!

3 hari hubby ada training di airport ...senang sikit hati ai .... ^_____^

44 comments:

Sz said...

fuhhh..
klu yang kecik pun syaa dah terjerit2 pggl hasben kak! ngeriiiii

♥Mrs.Eady♥ said...

eeee.....geli!!!scary!!!

miloais said...

besar tu!
iols memang tak berani bab mende2 camni

kalo iols.... konpem tak terjerit2 tak hengat tuh!

~ yus ~ said...

mak ai kak. besar tu, kalau saya dah lama menjerit...:)

munna said...

eee...takutnya....klu ada en abg mmg suruh dia lah yg bunuh...tapi klu takde org lain...takut pun terpaksa juga buat....

Zullism said...

lipan bara tu kak...kalau gigit mau ko aper

Rinna said...

Besar tuh.. nasib baik cepat spray ekk.. bahaya..tu..

kasihredha said...

besar betul...geli geli

rara pinkmafia said...

erk! besaunya...

Queenie said...

alamak! eeee........

Aku Ibu Muda said...

erk...besarnya...tingat kitorang adik beradik masa kecik2 dulu, time hujan...cik li ni suka masuk rumah...

adik kena gigit..hantar hospital. nasib baik takde pape...

sarah-najwan said...

penah jadi tau ati..kita tidur..hubby menjerit mcm kene gigit..sekali buka lampu..minatang tu yg ada kat lantai..anak dia aje..tapi hubby kene la gigita..seb baik xgigit mek sarah yg ketika itu masih bayi..huhu

anitaare said...

hahaha..lawaklah ati ni..bionic tu yg tak leh tahan tu..batu-bata mana lak dpt tuu..hehe kalau kita pun ambik tindakan yg sama gak

Acik Erna said...

Ya allah Ati besarnya..nasib baik dah nampak dulu sebelum kena..
Alhamdulillah Syukur..

diana said...

uih..
bahaya nih..
entah2 beranak pinak kat situ...
takut dia gigit anak2 kita la..kan kak??

sha a.s said...

perghh..hempap batu terus...ekekke...tp lipan tu besar la...takot lak

nabilah_2908 said...

hehehe...kesian lipan tu..sampai tercabut kaki2 dia...hehe... :)

Hanis Azla said...

klu saya pun tak berani kak.. tp bila dah tak ada org yg nak diharapkan mmg kena hadap jugalah kan.. mmg besar lipan tu.. tgk gambar pun dah seriau..

Eye_nee said...

kalau kene sengat ni....hospital la jawabya...

Ayuraza said...

kak..ader entry untuk akak pasal mesin basohhh...sikit je tapi harap berguna..senang citer ayu beli mesin tu kat kajang kak..kedai elektrik...

redza said...

besar giler..akhirnya tamat riwayat dihempap batu

♥MAMASYAZA♥ said...

akak penah jumpa lebih besar dari tu, sampai nak snap gambar pun dah geli gile. camne ntah boleh sesat sampai ke dapo umah akak. en. abah lak time tu outstation. nasib baik ami ada kat umah

bujal X said...

seram~~~hu~~

stellaizz said...

mak aiii lipann aggggrrrrrr sakitt o0o0o0 klu kena geget

Cik Pah said...

kalau saya kan kak..saya amik pisau potong dia kecik kecik sampai hancur..

bahaya kalau ada anak kecik .. diorang ingat mainan ker apa kan..

sahromnasrudin said...

kt opis sy lg teruk..ada bubut a.k.a anai-anai

Dee said...

besarnya sis..kalo dee pun takut gak..

nurkass said...

besarnye kak ati..
bahayanya..
tgk2 si syahmi tu..

Sharifah Nadzarah said...

BAHAYA TU..SY PENAH KENE GIGIT LIPAN.
SIB BAIK X APE2..GELI & TAKUT

missgee said...

Bila takde Papa semua
lebih berani.. Lebih berdikari :)

Izan Ishak said...

akak...izan pun kalau jumpa lipan ni mmg naik terus bulu roma. pernah sekali jumpa kat umah...abis kena parang2 lipan tu...mcm kungfu plak jadinya~

cheqna said...

perghhh..beso tu..
bahaya..dakpe...duk la bawah batu tu sampai papa balik =)

kakngah said...

bahaya.. bahaya.. taku memalam dia menyelir keluar.. huhuhu!!!

wardah said...

takut! kalau kita dah jerit sambil lari keliling rumah kak. haha

suri solehah said...

ati..saya singguh geli dengan benda ini..tersangatlah..pernah merayap kat tangan masa tidur...sampai merah2 tangan saya tenyeh..seb baik tak gigit je

Roza Ami Nanomiya said...

haha
3 hari ler ko bawah batu ek

ghost writer said...

goreng garing nih sedap tuh kak ati..hihi

KAIZAN NAZ said...

hoooo...tu kecik ja tu..ad lagi besar...20 kali ganda besar!!...memang wajib kena bunuh...merbahaya...

Abang Jonni said...

boleh buat peribahasa neh... bagai lipan dihempap batu.....

huhuhuhu...

azieazah said...

Lipan memang suka tempat2 yang basah basah skit. Macam bawah dapur dan bawah tikar getah.

Bahaya ni, kalu kena sengat.

Goda Boleh Tapi Jangan Godam: tetap ada kaitan, kan?

qemaishak said...

Besar ni kak, bahaya kan kalau hujan, binatang2 camni kuar merayap..ada yg lagi bsr kak, warna merah gerun nengoknya..

Nur Hawa Mohd Zin said...

nenek awe pernah kene geget lipan bara kak..besau giler! sempat nenek amik batu pukul sampai mati...

ada sekali mak ngah borak ngan jiran nenek..tiba2 lipan lalu..besau juga..jiran nenek tu selamba ambik kayu pukul..mak awe dah naik atas kerusi dah.hehe

syrupmasin said...

errr..besar kot..

Saya said...

saya baru kene geget dgn lipan besar ni smalam..berdarah gak la..asben mcm marah sy jerit..sy pontaktau ape yg gigit,skali kuar besar tu baru tau ape yg gigit..terus rasa nak nanges padahal sebelum tu tak pon..g klinik kene injet.

dah la peknen tgu ari je ni..