Saturday, May 28, 2011

Pasar Malam

Assalamualaikum,

wah..seronoknya hari ini
lepas solat dapat bergolek semula atas katil..heee~

semalam ke pasar malam
besar pasar malam kalau malam sabtu
macam-macam ada dijual dari makanan
hingga ke tudung dan handbag berjenama pun ada
tapi dah semestinya pirate punyalah

dari niat di hati hanya nak beli tempe
pasal tempe di pasar malam fresh
sekali nampak tudung pesen baru ...beli
nampak barang jual 3=5 ringgit ... beli x 2
nampak kasut 'ben 10' syahmi cantik... beli
nampak kek coklat sedap jer... beli
nampak kepok lekor ... beli

sekali rupanya lebih 60 ringgit melayang ...hehe
nasib dah dinner dulu sebelum pergi
kalau tak...sendiri mahu ingat sajelah
orang malaysia dan pasar malam tidak boleh di pisahkan 
 
esok jiran depan rumah buat melenggang perut...tak pernah tengok ^____~

31 comments:

kiwi said...

semalam sini pn ade pasar malam jgk..hihi..tp tak gi..kirim kat kawan je ^^

Yan said...

betullah Ati. Nasib baik kaki akak ni sakit. kalau tak mau ke pasar je..hee

pipoq said...

memang mengerikan kalau pegi pasar malam zaman sekarang ni, kekadang tu sedar sedar je dah nak abis RM100 untuk sekali belanja kat pasar malam tu..

Sz said...

ihiks...
klu ke pasar malam memang kena tahan nafsu la kak ati...
saya memang rambang mata!
bila balik makanan kegemaran saya je berjenis2 ...
pak enciknya slalu tunggu dlm keta je jaga anak2 ... ;p

Aku Ibu Muda said...

gi pasar malam kena pi time kenyang, jimat sikit :)

Kunang-Kunang said...

Itulah orang kata kalau nak ke pasar, pegi masa perut kenyang. Kalau tidak semua kita nampak sedap saja.

nabilah_2908 said...

hehehe...dekat 60 hinggit habis.. ;)

kalau sy..pergi pasal malam..bawa duit cukup2 je...sbb tk mo terlajak berbelanja mcm ni la... :)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
JUARA MENTOR 5

Zie said...

salam kak Ati..

hahah..biasalahhhh...majoriti kita ppuan semua camtuuu..hihi..melainkan yg jenis kedekut nk berbelanja..

zie pon slalu mcm tu..kadang2,benda yg nak beli benda lain,bawak balik benda2 lain yg xde kena mengena..haha...

DrSinga said...

saya tak pernah dilenggang perut!

kakchik@ella said...

fenomena biasa utk org yg suka membeli mcm kita ni ati. kat psar mlm pun jadik!! hihi

Cik Ezy said...

saye pon suke psr mlm!
brng murah2..
haha..

Izan Ishak said...

mmg syok pegi pasar malam kak ati. suka beli tempe..tauhu...sume fresh!

*ohh...saya pun tak pernah dilenggang perut.

kasihredha said...

kalau belum dinner sure semua nak kan.
akak pun sama kalau ke pasar malam, macam2 TER beli...hihi

sarah-najwan said...

saya pon suka pi psr mlm..
byk pilihan sayuran, mknan..

tapi kwsn umah saya hanya satu je psr mlm..tmpat lain jauh sket..huhu

sha a.s said...

kak ati, lama dah sha x ke psr malam...

missgee said...

Kak Ati,
Kalo tak membeli kat pasar malam..
Kira rugi besar namanya :P

P/s: Makanan murah.. Barang murah... Saya pun suka :)

Aimi dan Pakcik Hashim said...

pg pasar malam kena fokus!
kalau x jadi mcm ko
haha

adan said...

semalam sy pergi pasar malam gak.. tapi,banyak tutup..

nasib baik akak melayang rm60.. kadang kalau nak ke pasar malam,duit kena bajet gak.. takut terlebih shopping..

diana said...

kalau pi pasar malam memang tak sedaq membeli..
sedar2 tinggal seringgit ja dalam beg duit.
sebab tu kalau pi pasar malam kena bawak duit cukup2 saja..

So Shy Lady said...

nilai duit kita smakin kcil kn....
sy jrang pegi PM hahaha takut rmbang mata. biasa kirim kt hb je apa yg nak ;D

Acik Erna said...

Ati tu yang akak malas pi pasar malam..kalau ada yang nak dibeli..sebut je..suami akak pi sorang..

daddyzkool said...

tak suka pasar malam nanti macam2 di beli...hehe

jeBateja said...

gi pasar malam bdr seri putra...den boli yong taw foo jerk....ahakz...

gadisBunga said...

saya jarang-jarang dapat pegi pasar malam sekarang.

tapi kalau dapat, saya akan cari nasi ambeng, :D

shameel Iskandar said...

Hampir sebulan saya tak ke pasar malam, teringin pulak nak ke pasar mlm bila baca entry Ati ni.

cemomoi said...

stended, kalu masuk pasar malam memang tak hengat punya...

gedek! said...

pasar malam memang selalu harganya lebih mahal dari tempat lain...!

Dee said...

kalau ke psr malam mmg byk duit boleh habis..hehehe..

Adyla said...

g pasar mlm kite jd rambang..tu lum lagi g bazar ramadhan..

Sofya said...

ha3 biasa la kalau pegi pasar malam, dalam tak tau nak beli apa pun leh abis sekeping not RM 50..hu3

Sofya said...

ha3 biasa la kalau pegi pasar malam, dalam tak tau nak beli apa pun leh abis sekeping not RM 50..hu3