Friday, May 6, 2011

Lata Kinjang

Assalamualaikum,

kata orang jauh berjalan luas pandangan
kalau tak ke Perak tempohari 
kita pun tak tahu di sana ada lagi satu tarikan 
air terjun yang sangat cantik terletak di Tapah

sebelah kampung orang asli

rumah orang asli ...pacak je senang :)

setinggi banggunan 3 tingkat

cantik sangat...tapi takut nak mandi nampak dalam je


hanya main2 air di kawasan depan sikit ..air sejuk sgt!!


tapi bila ingatkan tragedi 'kepala air' tu...eee..jadi takut nak ke sungai pulak 

25 comments:

azzey said...

cantik kan tempat tu. saya pon dh lama x ke situ....

Su Manje said...

Salam ziarah...maaf ganggu ...
mintak izin nak simpan link blog nie..
sumanje suka la blog nie...maaf su ambik dulu dan simpan ...nanti britau tau kalau tiada kebenaran dari tuan blog nie...
maaf...
Sumanje

bujal X said...

saya tak berani mandi sungai~~so saya lepak kat sunway lagoon je~haha~~

kakcik said...

Eloklah kita berhati2 sebelum terjadinya tragedi, tak begitu Ati? :)

kakngah said...

pernah camping kat lata kinjang. kitorg naik ke puncak air terjun then buat flyying fox. jam tu, berat belum melampau lagi.. kehkehkeh!

Kakzakie said...

Ada lebih baik berhati-hati. Kakak selalu bawa anak ke taman air je. Nak ke panatai semakin takut sekarang nie sebab air pasang tak tentu masa...

kakchik@ella said...

cantek .. tp ella pun takut. deras sgt air tu. sblm terkena, baik la kita beringat.

qemaishak said...

cantik tempatnya tapi musim hujan tak menentu sekarang ni elok hati-hati la kan kak..

cemomoi said...

musim hujan ni bahaya kepala air tempat cenggini... slalu la nampak kat highway teringin nak pegi, tengok la minggu ni ingat nak ke teluk intan...

sarah-najwan said...

wahh..main air mmg best..
tapi saya pun takut main air pesen sungai ke air terjun ni
sb byk kes kan..

kalu nk main air jugak..bw anak pi main kolam..

sahromnasrudin said...

dekat cameron kan

NM02 said...

kak, air bukit tu laju kan... skang ni kami sekeluarga pun mmg takut nak mandi kat sungai yang ada air bukit

Ati Masrif said...

bujal,

tak mampulah nak masuk sunway lagoon tu :P

Ati Masrif said...

sahrom,

ini yg di tapah...
kalau di cameron tu lata iskandar :)

nurkass said...

eiii..
dah tak berani dah nak gi tempat camtu..takuttt..

kasihredha said...

bestnya ati...sure airnya sejukkan

sal said...

amboi besnya tempat itu..sejuk kan..

Cik Ezy said...

canteknye tmpt ni..
kalo nk release tensen ok sgt..
tenang je..

diana said...

teringin nak pi mandi air terjun,,.
tunggu maisara besar sikit la..
dia ni penakut..
tanah lembik2 tak suka..
pacat tak suka..
payah beno...

aNIe said...

Ati.. dah lama benar tak pi mandi air terjun... mesti air kat situ sejuk...dan menyegarkan...

Sz said...

ooo..
igtkan "kijang" tu macam spesis rusa tu kan kak...
apa plak maksud "kinjang" tu ye..

♥MAMASYAZA♥ said...

betul tu, sedihs sgt bila ingat tragedi yg menimpa 3 beradik tu, baca suwat kabar pun boleh menitik airmata dibuatnya

nabilah_2908 said...

deras juga air nya....hrumm....sy pun utmpng simpati dgn kejadian a3 beradik kat ulu bendul tu.. :(

pipoq said...

lama dah tak gi lata kinjang ni..

musim musim hujan tak menentu ni memang bahaya sket nak mandi sungai ayor terjun camtu..takut kat hulu atas tu ujan, tu yang jadi kepala ayor tu..

DrSinga said...

saya takut mandi di air terjun!!!
heheheeeeeeee..