Tuesday, April 26, 2011

Gua Tempurung, Gopeng

Assalamualaikum,

pertama kali sampai disini ...kebetulan lalu
masa ada urusan di gopeng hari tu
bila masa balik kami pun singgah

masa kami baru sampai ada sekumpulan mat saleh 
baru nak masuk dalam gua...depa tu memang 
suka tempat-tempat macam ni 


tak sempat nak masuk kerana masa terakhir
ialah pukul 4petang jadi kita pun snap di luar saje
pun dah cantik gua batu kapur ini



sungai ini dari dalam gua tempurung ini

tengok airnya jernih dan sejuk sangat...
budak-budak ni sukalah dapat main air

banyak ikan berenang-renang dalam sungai ni
gambar syahmi tak ada sebab dia dah naked ...hihi

ini harga untuk masuk ke dalam gua 
ada banyak bahagian yang boleh kita terokai

selepas saje keluar dari sini...terus hujan lebat ^_________^

46 comments:

bujal X said...

ada jumpa orang tengah bertapa tak?he~~

Ieda Al-Habsyi said...

bestnyer kan, ieda penah pergi sekali tapi kena dok dlm kete je sebab masa tu amanda kecik lagi, tensionnn mak! heheheh :)
BUDAK KECIK NYANYI LAGU MAHER ZAIN - INSYAALLAH

nurkass said...

wahhhh..
bestnyer...
tenang jek tgk suasana tu..
harga pun not bad..

sarah-najwan said...

menarik sekali khazanah alam kita
saya ni..jalan2 kat msia ni belum abis pi lagi..

tgk mcm nk pi cameron tu..lum pi2 lagi..huhu

NM02 said...

seram la kak tgk gambar aliran sungai tu..

Nur Hawa Mohd Zin said...

best kan travel2 ni..sangat suka sebab menguji ketahanan mental dan fizikal serta dapat tgk alam :)

Cik Pah said...

ahahha..saya baru nak buat komen macam bujal..

org bertapa yg janggutnya panjang.. pakai baju putih..pegang tongkat.

anie said...

xpenah gie..walaupun orang perak..huhu..sedih2

Maya Mayana said...

pergi tmpat2 cantik cam gini kena jaga tingkah laku n mulut...mklumlah tempat mcm gini ada yg jaga...cantiknya gua ni...belum pernah masuk mana2 gua

miloais said...

tak penah iols pegi ke gua tempurung ni...
walopon sokmo balik kampung... lalu kat area ni jugakkk!

cantik ye pemandangan gua batu kapur ni

AngahSayang2314 said...

heheh nama jer suami org gopeng tapi tak pernah gi punn sebab hubby & mil kata tempat tue ehem2 sikit hehehe

apa pun 4llow

Queen said...

harga die not bad la... tpp... dah tak boleh la nak amik pakej last tu kut..huhu

qemaishak said...

indah je pemandangan kat gua ni..semulajadi..sejuk mata
air sg dari gua tu tentu sejuk kan kak..

Daddy Ziyyad said...

Teringin nak masuk gua..haha

Jauh tak dari Gopeng gua ni?

Kakzakie said...

Tak pernah sampai situ lagi...

Nampak cantik dan nyaman.

alien said...

bila la nak ke sana nih
aish~

~ yus ~ said...

belum pernah sampai, dapat tgk gambar dari kak ati, jadilah..:)

Pepel BoNda AmaNi said...

lalu jerk xpenah singgah lagi..menarik jugakkan kak...

pipoq said...

masa belajar dulu pernah masuk gua ni sampai kat puncak dia..tapi masa tu belum dikomersilkan lagi gua tempurung ni..

gedek! said...

Takot katak & ular...!

Lariiii...!

ainnoraini said...

kalau balik kg en somi mmg lalu kat situ...tapi tak pernah pulak nak menyingahnyeee...lalu jerr...

Erna said...

Ati..akak memang minta ampun la kalau gua2 ni..penakut habih..dari muda sampai ketua ni ha..tak berani..
pernah pi gua kelam..baru sampi muka pintu dah tak sanggup..sudahnya tinggal sorang kat luar..

cemomoi said...

lorh! macam-macam pakej yea... tak bule melawat satu hari le cenggini

Kunang-Kunang said...

Sejuk nampak air tu.

Dee said...

bestnya gua tempurung...mesti sejuk je gua tu kan..tunggu anak2 dah besar baru leh masuk gua2 ni..

kasihredha said...

bestnya...air sungai tu sure sejukkan...macam nak gi jugak le.

ratusiput said...

mmg tak pernah pegi lagi tempat2 camni....bestnye sungai tu...mcm dalam drama lak...mmg lama la tak jejak kaki tempat2 camni.asik2 pegi water themepark je.

nabilah_2908 said...

cantiknya air sungai tu...best.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
ISUZU D-MAX

nabilah_2908 said...

cantiknya air sungai tu...best.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
ISUZU D-MAX

Cikgu Nurin said...

Ati..dah kena bayar yea...? dulu free je. Akak dah masuk gua ni, kat dalam ada penjara yg dibuat oleh komunis / Jepun ( tak ingat ) untuk siksa tahanan...ada satu pintu masuk tu, melalui anak sungai ( macm sg kat luar tu),kena masuk meniarap dan menyusur gunakan siku sampai ke pintu sebelah atas yg hanya muat untuk seorang je...( seorang dgn saiz M..) dulu boleh le teman masuk...la nak masuk?hmmm buat sangkut kat leher jer...hi hi hi..

Dedulu kata orang, sg tu tempat bunian mandi.....ia mengalir ke satu kolam yg cantik...kalau Ati dapat tgk kolam tu, mungkin percaya ada bunian kut, sbb tepi-tepi dia byk pokok bunga yg mcm dijaga rapi...hhmmmm..'serem' tak...?

Tak tau samada kolam ni masih wujud lagi atau tak...

Tapi gua ni mmg cantik...

Hanis Azla said...

cantik tempat tu.. saya selalu lalu bila balik kampung.. tp tak pernah singgah.. satu hari nnt kena singgah juga ni..

wahida said...

pernah masuk gua kelam kat perlis je...teringin lak nak pegi gua ni pulak..mcm best jer...

rasp said...

kena tunggu sapphire besar...
baru i brani nak masuk sis hehehe

diana said...

boleh la pi masa cuti sekolah nanti kak ti..:)

h4ni3 said...

gambo k.ati yg atas skali tu, macam safura pun ada!
hehhee.. cun!

anitaare said...

soalan cepucemas ni..cam ade isi jer? jg mare tanya je

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

as salam, jernih nyer air sungai tuee...mesti sejuk giler tue kan?

Yan said...

gambar tuan tanah mesti ada ye..hee

seronok lah tgk air tu..

kalau dekat sure mai bawak bebudak.

Ati Masrif said...

kita jawab sape yg tanya soalan je yek....

bujal dan cik pah,

tak ada jumpa ...tapi kalau masuk
mungkin jumpa kot...kalau tok yg bertapa mesti cam muka bujal...hee

kalau nenek kebayan yg bertapa cam
muka cik pah...kwang..kwang..

jgn mareeee ^_______~

Ati Masrif said...

daddy ziyyad,

kalau dari pekan gopeng kenalah
ikut jalan arah nak ke tapah jalan
kampung tau ( nt h/way) tak jauh ah..
adalah dalam 15 minit jek

Ati Masrif said...

hanie,
jauh benor safura tu dgn kak ati ni
hehe...malu aii

Ati Masrif said...

ita,

isi yelek...lemak ada...hehe
sebenarnya baju tu kembang skit
so nampak cam gelembung pulak...
heee ..ayat cover tu

Ati Masrif said...

cikgu nurin,

next time kalau ati nak kesana
leh ah ajak cikgu gi sekali..kita
teroka berdua ajo deh..

orait tak .... :)

Ati Masrif said...

kak yan,

bila lagi nak tempek muka sendiri
...hehe

sal said...

cantik juga tmpt tu ye..

berbaloi jugalah wlupun berbayar..

adarnadzmie said...

dah 3 kali ke gua tempurung... tempatnya best... ingat nak bawa anak2 pulak...