Thursday, March 17, 2011

Sata oh Sata...eh Satar

Selamat Petang,

semasa kami ke cherating tahun lepas 
kami juga ke kemaman  ..seriau sebut nama tempat ni uhh!
untuk makan satar
first time makan memang sedap 
semestinya isi ikan saje dalam nya 



ambik ko ...licinnn....pelahap betui ...

tapi sebenarnya kita nak bagitahu
yang semalam jiran kita ada bagi 
bungkusan keropok..so suruh saje 
anak letak dalam peti ais...ha...memang nasib
sebab bila buka bungkusan itu pagi ini

rupanya ada satar didalamnya juga
uhhh...seronoknya..
terima kasih daun keladi Kak Win 
lain kali bagilah banyak-banyak lagi...
memang muka tak malu...huhu


5 ketul..ngam2 utk orang yg ada dlm rmh waktu ini...lagi 1 dah kena ngapp!
cutisekolah ni tak kemana-mana pun....

35 comments:

kakngah said...

sebbaik ank g letak dalam esbok. kalau letak kat luar.. ntah2 dah basi..

Dee said...

sedapnya sata tu..nti nak gi ganu lah mkn sata..

nurkass said...

wahhh..
suke..suke..sedapkan..
tapi ari tu beli kat pasar malam sini, kelapa dia dah bau tengik..dah masam..huhu..sedih betul..

Anonymous said...

sata ni saya suka nih...feverit

***sarahnajwan tau ni..nk cepat..buka tenet tgk resepi ajo..gulai udang..nati mlm hapdet yer..

h4ni3 said...

husband saya pun hantu satar!
kalau kakak balik t'ganu.. itu aje la yg dia kirim

Syukri Hasshan said...

sata sata..adoih..teringat kenangan kat kemaman tahun lepas..meleleh air liuq tgk..mmg terbaik lah sata ni..smpai skrg teringin nk mkn lg..tp dekat sgt kemaman tu.hahaah...

gadisBunga said...

saya pantang dengan sata ni.











pantang jumpe. ngeeee~
(1st time makan kat kemamang jugak. huhu~)

cikceriacorner said...

akak..

bestnye..nak banyak...hehehe

Ati Masrif said...

kak ngah,

tulah pasai...nasib tergerak hati
suruh anak simpan dlm peti ais..
kalau dak...dpt tengok sajelah

Ati Masrif said...

dee,

kalau di gannu kito...mesti sedap
sbb pure kan

Ati Masrif said...

nurkass,

kak ati baru 2nd time makan ni..
tak tahu pula camne rasa kalau yg basi..hihi

Ati Masrif said...

sarah,

senanglah..dok kuantan
pejam mata dah sampai situ...

Ati Masrif said...

hanie,

ni org mana sebenarnya..
asal rawang ke...
asal gannu ..

~ yus ~ said...

pernah cuba sekali satar ni, tp yus tak suka kot...huhu.

Rasa pelik je, mungkin tak biasa makan...

Ati Masrif said...

syukri,

orang mana demo ni..
orang gannu ke..
kalau dekat..gilah makang...hihi

Ati Masrif said...

gB,

uhh..pandai juga kajol makan satar deh..
rupanya ramai yg dah tahu psl ni yek

Ati Masrif said...

CC,

soli...kito pong dapat 5 ketul deh..

gi cari sendiri..hahaha..kedekut tu

Naddia said...

sata?? apekah?

tak penah mkn..

sedihnye..
jgn usya budak comel lame lame

Syukri Hasshan said...

kawe ore kedah..menetap d penang skrg..sbb tu la kata kemamang dekat sngat!!!hahahahaha

diana said...

aih..nampaknye banyak benda makan yang dari pantai timur belum saya rasa.kak ti sila bawak saya ke kemamang..heheh

Cikgu Nurin said...

sata?sata?huk alloohh..ader lagi dok?

kasihredha said...

ikut mkata2 cikgu nurin...huk allohhh.
Tak aci tak bagi2 hihi.

echah mashuri said...

sata memanggg sedappp!uhuhu/tp ade yg xsedap pun ade/ikut org wat.huhu.

Cekodok said...

dah la tgh lapar ni... apasal cite makann... adoii...

Kaseh said...

ya allah kat ati...my peberetttt....

Penjejak Mimpi said...

sedapnyer.. da lame tak makan..

::..daYa..:: said...

Salam

Belum pernah makan Sata
huhuhu

qemaishak said...

lama tak mkn sata ni emmmmmm.

Zura said...

xpnah lg rase sata nie...selalu dgr org dok cite2 je..

sahromnasrudin said...

assalamualaikum


sy mmg tak pernah tahu akan satar ini kerana tak pernah rasa pun hehehehehee

noor said...

nor suka jgk nmkn satar ni kak ati. rasanya best sekali, maklumlah org pantai timur

Kakzakie said...

Ati tahu tak, kakak tak pernah makan satar ni. Kalau kat Kip Mart Tampoi tu kakak nampak ada jual tapi tak tahu isinya rupanya ikan ye...

Lain kali kakak nak rasa..... (jakun kakak ye...)

Cik Pah said...

aduih..sedapnye.dah lama tak gi belah belah pantai timur nih.. rindu pulak ngan makanan tradisi diorang..

sissyira said...

salam

kalau rasa nak makan banyak buat sendiri je kat rumah kak. =)

Queen said...

nik pesan sata kat member..dah seminggu lebih tak gi amik2 lagi..entah2 dah selamat di makan tak pun basi..huhuhu