Saturday, March 5, 2011

Pantun Khas Untuk 'DIA'

Assalamualaikum,

Kakcik Seroja telah membuat pantun yang begitu indah sekali
tetapi tidak seindah perangai orang yang kita tujukan ini

Tolong hayati dan fahami ...
sila jaga anak-anak yang berderet 3 orang itu
kesalahan awak kita dah maafkan tapi 
perbuatan awak tu sampai bila-bila kita tak dapat lupakan

Catatan ini diilhamkan oleh Pn Ati Masrif ...

waktu yang berlalu usah ditangisi

atau mengharap ia kembali

yang pergi biarkan pergi

mengapa perlu menyiksa diri sendiri


anggaplah yang hilang mahupun yang tercicir

bukan hak yang perlu kita fikir-fikir

mungkin juga ada yang kita mungkir

menyebabkan rezeki terlucut dari bibir


melangkah biarlah terus ke hadapan

yang berlalu usahlah diharap-harapkan

jadilah insan yang menerima kenyataan

kerana hidup ini tak perlu dipersiakan


apa guna merintih merayu

pada daun  yang kian layu

biarkan saja menutup bumi

begitupun mungkin ia berbakti


selagi bunga kembang memekar

belailah agar sentiasa segar

walaupun ia mungkin berduri

itu hanyalah pelindung diri...



Selepas ini tak perlu datang ke sini lagi


YOU'RE NOT WELCOME HERE...THANK YOU!

38 comments:

kakchik@ella said...

alahai .. utk siapalah pantun itu?

h4ni3 said...

ooo

inilah sesi lepas geram tu yer?

hehehe

suri solehah said...

salam ati..nape ni..takutnya baca...

Ati Masrif said...

ella,

untuk org yg diam2 dtg sini..
semua dia nak tahu

Ati Masrif said...

hanie,

iye..ini yg terakhir coz kakcik buat pantun..best pula
lepas ni dah habis ^___~

Ati Masrif said...

suri,

jgn risau ..kita ni tak marah sahabat yg kita sayang
cuma pada yg menyibuk mai sini dari
masa lepas

kakcik said...

Ati sayang...

terima kasih kerana sudi mengambil puisi kakcik yang tak sepertinya itu. Semoga kepada yang ditujukan akan mengerti (walaupun sebenarnya kakcik tak tahu apa2 tentang itu...)

kasihredha said...

Ati..
siapakah org yg dah melukakan hati ati ini....sabar ye

Yan said...

Hadoi Ati, akak ni dulu cikgu BM. Tp bab berpuisi berpantun ni mmg fail . Akak jenis direct.

Sabar ye Ati..

Jue aka ibu FarisYah said...

pandai kak ati berpantun...
harap2 org tue paham...janganb buat2 tak paham ye..
kak ati sabar tau...

Jue aka ibu FarisYah said...

pandai kak ati berpantun...
harap2 org tue paham...janganb buat2 tak paham ye..
kak ati sabar tau...

sissyira said...

salam

pandainya kak berpantun

nak datang juga..ngee..

Adinda Amy Sensei said...

kak ati...kenapa tu....apa pun, be cool kak ati...senyum selalu...

sarah-najwan said...

ok la ni ati..
berversi puisi @ syair lebih baik sebab ada maksud tersirat..

harap2 org yg terlibat itu faham..

toyolkiut said...

pantun yg menakutkan..
hehe..
bukan utk TK kan? kan? kan?

Cikgu Tie said...

Seni betul pantun nie....
Sesuai untuk orang yang dituju.
Asalkan bukan untukku sudah ler!

Cikgu Nurin said...

Arghhh..siapa yang telah menyakitkan hati Ati ku ini..sabar atie..biarkan luncai terjun dengan labu-labunya....

Sabar...
*oooo tu pasal la, tanya Kak Kasih terjemahan ayat tu dalam dialek Ganu ye?*

poyaty said...

kak ati, ada yg m'ganggu keluargamu kah? hepp, biasa tu pompuan ehhhh

Ati Masrif said...

kak kasih,

meluka, menyakit, meluat...banyak me..kak kasih..huhu

Ati Masrif said...

kakcik cayang,

kalau dia sekolah ...mesti dia
pandai faham maksud pantun itu kan..

Ati Masrif said...

kak yan,

ati pun mmg fail gak..pasai tu bila
kakcik buatkan pantun ati minta izin
copy disini

ingatkan kak yan guru BI tau

Ati Masrif said...

cik jue,

kalau tak faham gak..
maknanya kena gi sekolah lg lah..haha

Ati Masrif said...

sissyira,

silalah dtg lagi dan lagi...syira
no prob
semua sahabat you're most welcome ^_~

Ati Masrif said...

adinda,

kak ati always cool beb..hihi

Ati Masrif said...

sarah,

nasib msg sarah mlm tadi..
terpk gak..lebih baik buat lagu ni deh..
maceh cikgu...^___^

Ati Masrif said...

TK,

takut ke...

sememang langsung bukan ditujukan
buat org yg kita kenal di blog ni

org luar ni..tetiba dtg ...menciiii !

Ati Masrif said...

cikgu tie,

sesuailah dgn tujuan dia tu..

eh ..dok ..bukan utk cikgu tie cayang ni..hihi

Ati Masrif said...

cikgu nurin,

biarkan..biarkan...lalala~

hehe...ada baca juga ye..memula ingat nk tulis mcm tu pasai dia
mesti fhm..tp takut sahabat pula yg terasa jd faham2 saje lah! ^___~

Ati Masrif said...

yaty cayang,

org yang hipokrit..uhh maleh nak layan :(

gadisBunga said...

macam biasa, gb blur. heheh~

ghost writer said...

harap jangan ada dendam kak ati..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

melepaskan geram dengan berpuisi..
ok jugak kan ?



* boleh geng ngan Kak Cik ni.. Kak Cik memang terer.

rasp said...

penuhhhhh makna :)

Ati Masrif said...

gB cayang,

aikk..lambat tido ^___^
mesti tak pernah melalui lagi kan..
lagi bagus dik oii..hihi

Ati Masrif said...

ghost,

kak ati tak dendam..i baikkk tau ^__~
lagipun dia tak penting dlm hidup ni pong..ahaks

Ati Masrif said...

reen,

bila kita tengah marah or sedih
bab2 puisi ni boleh jadi pandai
dan sedap pulak ...huhu

Ati Masrif said...

rasp,

mmg cukup penuh lah..

all in one!

diana said...

saya rasa teringin nak tengok wajah perempuan itu kak..