Wednesday, March 2, 2011

Melepas Gerammm...

Selamat Petang,


setelah sekian lama asyik dapat makan
yang isi lebih tepung dari ikan
akhirnya... dapat juga melepas geram pulun 
kepok lekor pure datang dari negori kelate

jiran yang baik hati baru balik dari sana
bagi sekali 2 plastik tau...
emm..memang enak di makan ...panas-panas
petang tu juga habis di kerjakan ....yummi !






cuba cara Dr Singa ...belah di tengah supaya tak meletop
ehh...betuilah ..takyah nak tutup muka dengan tudung kuali lagi ...huhu


untung selalu berbalas buah tangan dgn jiran tau... ^___^

31 comments:

~ yus ~ said...

kak ati, terliur tgk kopok leko tu...

ada gak kat peti ais tu belum habis goreng. Kawan bagi, nnti nak goreng gak lah..hihi

cik dah ganu kiter said...

uii meletup2 yek...

nak makan kepok teganu dtg la sini plk...

Muhammad Burn said...

baru lg makan. hehe. tp sos dia stgah kdai je sdp. buatan sendiri.

wahida said...

saya kalau gi pasar malam, wajib carik kopok lekor..suuuuka sgt!!

kakchik@ella said...

mggu dpn nak balik kelate. boleh la cari byk2 nnt. hihi ..

Rinna said...

huuhhh sedapnyaa kepok lekor tuh.. nak mintak ler sikit.. :)

nabilah_2908 said...

wah...sedapnya keropok tu.. ;)

nurkass said...

amboiiii..
sedapnye kopok tu..
my peberet tu..kalau panas2 lg best..cicah sos tu..huhhhh..

cemomoi said...

nak selamat pakai helmet masa memasak.. fullface sesuai masa menumbuk lada

ainnoraini said...

ingatkan lepaskan geram apa la tadi...

sedap nnpk keropok lekor ni..lapar la pulak petang2 mcm ni..

gadisBunga said...

sedappp...nak jugak....... terseksa batin menengok ni!

Queen said...

cukup takut kalau goreng kopok lekor sama ikan keli..

tp skang dah ok.. hehe..dulu separuh muke hancur kene minyak panas....akibat goreng kopok lekor

Cik Pah said...

kepok nih cik pah tak gemar sgt,,tapi suker kepok keping.. kruk krak biler makan.. sedap

kakngah said...

y ela.. sshnk dpt yg pure lekor.. selalunya lebih tepung & liat. dpt lak dah sejuk.. lenguh rahang mengunyah!

Zullism said...

pekena time hujan petang2 ni sedap neh...:)

h4ni3 said...

aaaarrrrr
kakak nakal!

petang ni nak singgah kedai beli keropok lekor jugak lah!
hehhehe

kasihredha said...

ati
huhuhu...nak nangis tengok kopok lekor tu. Dah lama tak makan. Kalau balik trg baru dpt mkn puas2.

Sebenarnya kalau kat Trg..cara potong kopok lekor tu mcm dr singa ajar tu :)

atty's said...

terliur kty nengok kopok lekor..huhuhuhuhu.

miloais said...

peberet iols dan anak2
sokmo pesan kat my sis belikan
kat gombak - sedap - banyak ikan dari tepung!

Dee said...

kak ati..sedapnya..keropok ni lah kwn sy sibuk nak beli..huhuhu..

Cik Ezy said...

kopok yg byk sagu biase meletop..

Adinda Amy Sensei said...

kakk.....best aaa kepok ni....rindu pulak nk mkn ni...

Cikgu Tie said...

Cikgu Tie selalu duk beli keropok lekor dekat jalan nak p Kuala Kedah.Sedappp!

sarah-najwan said...

xpenah goreng belah tgh..salu saya potong 2 inci dan serong..xde lak molotop..ehhe..

tapi mugo kopok ni..mmg besta...kat kuantn salu mkn kopok dr kemaman..best wehhhhh

Piasara said...

"sini belambak2 jual..tapi hampeh..semua nya lebih tepung dari ikan..dpt yg pure best kan.."

Cikgu Nurin said...

Haaa...akak selalu minta tolong kalau cikgu yg dok Ganu tolong beli kalau mereka balik sana...sekali beli...5kilo....

anitaare said...

tgk kopok yg ati goreng ni sodaplah..kalu beli kat sini hem warna kopok tu puteh je..byk tepung dr ikang..hai bila nk dapat jiran dr kelate ni??

aziz said...

sedapnya

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Tu yang orang kata berhantu kalau makan kopok ni.


Kirim kat member ofis yg balik teganu hari tu..

Sekali goreng jer Ti,... tak cukup !

azieazah said...

Yaa.. yaaa untung.

Orang memberi,kita merasa,
AWak tunjuk, kami tengok saja.

huhuhuhuhu... cedih konon ni.

fyra said...

favourite kite la kopok leko tu :)