Thursday, March 3, 2011

Jika Dia Pilih Yang Lain

Assalamualaikum,

hangatnya hari ini ye sahabat semua  
petang kang ...baru nak hujan

Jika dia buat keputusan berkahwin dengan orang lain
redha sajelah... bukan jodoh maknanya tu
atau dalam bahasa yang lebih jelas
dia nak permainkan kamu saje!

tak perlu nak menghubungi...atau di hubungi
tak perlu nak ambil tahu bagaimana dia sekarang ini
cantik kah...hensem kah..gemuk kah...
tak perlu itu semua ... tak penting 

yang penting sekarang ini... 
jaga rumah tangga sendiri yang dah di bina 
walaupun pasangan kamu  nampak macam tak kisah
tahukah apa ada dalam hati dia..??
bagaimana jika dia lakukan seperti yang kamu lakukan

kenapalah di dunia ini ...masih ada orang yang macam ini
tak bersyukur akan nikmat yang diberi... 
kebahagian yang dikecapi...
yang suka berpura-pura lurus ....

kalau dapat pada Kakcik Seroja ...
mesti jadi pantun yang cantik n3 ni kan...huhu


minta di jauhkan dari kita semua... pesanan ikhlas dari ....'akak'

49 comments:

Cik Pah said...

betul tu kak.. jaga suami kita baik baik saje ..sebelum dikebas orang..

gadisBunga said...

sebab tu masa bercinta berpada-pada. kalau tak jadi takdela gila bayang sambil menonggeng, kan kan? hihihi~

cemomoi said...

sesekali teringat le tu... jangan diperangat dah le

nabilah_2908 said...

akak tujukan pada si silent reader tu yer kak..? huhu...

betul la...tk syukur dgn apa yg dah Allah kurniakan...cuba 1 hari nnti Allah tarik balik...masa tu menyesal pun tak guna...

peringatan buat sy juga.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
FOLLOWERS APA KATA HATI

kakcik said...

Assalamu'alaikum Ati...

pagi tadi kakcik dengar di Radio Sinar.fm pasal terkenang2 kat 'ex' ni... laaa... nak dikenang2 buat apa, kan?

nurkass said...

erkkk.
nape nih..
pape pun kass tetap sokong kak ati..caiyok..caiyok..

kakcik said...

Eh.. bukan Sinar.fm, tapi Suria.fm. Silap pulak... :)

ainnoraini said...

benda yg dh lepas jgn dikenang...jdkan satu kenangan silam sudah...

NM02 said...

haah, kakchik seroja tu kalu berpantun mmg best.

Adinda Amy Sensei said...

usah dikenang cinta yang lalu..
sebaliknya hargailah cinta sekarang agar ia bisa menewaskan kenangan yang lalu luput dari ingatan...

selamat petang kak ati... :)

Dee said...

kak ati..sbb tu bila yg lama cuba menghubungi dee balik..dee xmoh..cukup2lah..kita bina jalan masing2..jalani hidup masing2..agar tiada hati yg terlukakan..

kakchik@ella said...

barang yg lepas .. kdg2 terkenang jua. namapun manusia, kan.

rasp said...

appreciate apa yg kita ada sementara masih berada dgn kita....
yg sudah tu sudah le....

azzey said...

Mmg di sekitar kita byk berlaku perkara mcm gini. Moga2 kita semua dikuatkan iman. jauhi hal2 yg sebegini..

miloais said...

iols baca dua kali baru paham...
lembab plak kepantasan memahami iols petang2 hari ni..

remembering the ex?
nak ingat kerana apa???
move on with your life lagi bagus
nak plak kalo kita yg kena tinggal kan???

Ati Masrif said...

cik pah,

betulllll sangattt
jangan sibuk dan menyibukk
jaga saje suami tu baik2

Ati Masrif said...

gB,

jangan syokk sendiri..
orang tak sungguh2..
dia pulak yang lebih2

gb cayang tak cam tu kan
mahalkan harga diri kita..kan..kan

Ati Masrif said...

cemomoi,

kita idak le..tak kuasa
jaga anak2 lagi baik..huhu

kasihredha said...

memang fanas isu ni...
bersyukur dgn apa yg ada :)

sarah-najwan said...

saya alhamdulillah..first love dgn suami..kenal2 5 thun then kawin terus..so xde kapel ngan org lain pom..hehe..jadi xde "X"

tapi jika berlaku jugak situasi si dia nk kawin lain..bg saya jika kita sudah cuba utk xnak bg hal ni berlaku..dan si dia tetap nk kawin jgk..kita mmg kene redha..dlm erti kata pilih satu antara dua..

saya TAK MAHU bermadu..tak sanggup..baik kita jaga anak shj..urus diri sendiri dan anak2..

tapi..harap2..cinta sayang suami saya tu pada saya shj..xde ke org lain doh..enggak mahu sih..

Queenie said...

Salam Ati....

akak baca ulang-ulang kali
apakah yang tersirat di hati
kisah tentang curangkah ini
cinta siapa yg berbelah bagi?...

hmmm...jelas dalam samar....
samar dalam jelas...

bagi akaklah...kalau kefahaman tak lari dr apa yg dimaksudkan oleh Ati:

baik lelaki atau wanita..

IF HE'S STUPID ENOUGH TO LEAVE, BE SMART ENOUGH TO LET HIM GO....

Memang pedih memang sedih di awal fasa...namun semuanya akan pasti berlalu jua...

Akak tadi singgah ke rumah CGG..cari link dia di ruangan komen blog akak tajuk "CARA KITA BERBEZA"...ungkapan yg ditulis pada latest entry...serius, menitis airmata akak Ati..so touched!

benar bagai dikata..cinta tidak semestinya memilikki...cinta yg tulus ialah kita merasa bahagia melihat sidia bahagia walaupun bukannya bersama kita...

wahida said...

kita jaga rumah tangga yg sedia ada dah cukup..jgn sesekali pandang ke belakang...
past is past...

kakngah said...

tak usah la xder penyakit cari penyakit.. masing2 kan dh ada kehidupan sendiri.. kadang2 dari niat sesaja nk tny khabar tu yg buat melarat...

..::SangRatoo::.. said...

umm..semoga kita semua kekal bahagia hingga ke akhir hayat amin :)

..::SangRatoo::.. said...

umm..semoga kita semua kekal bahagia hingga ke akhir hayat amin :)

suri solehah said...

salam ati..maksudnya yg diingat tu yg tak jadi kawin ngan kita lah ye...kalau sayalah..benda dah berlalu nk ingat buat apakan..jodoh kita itulah yg terbaik untuk kita...

h4ni3 said...

jap..
yang membuat onar itu
laki-laki kah..??
perempuan kah..???

diana said...

aih..dah ada rumahtangga sendiri pun masih nak jenguk2 rumah yang lain..
gersang kot...
sebelum buat apa2 pikir panjang dulu..
kalaupun alasan nye cuma nak bertanya kabar..untuk apa?sedangkan rakan2 dan sedara mara yang ada pun kita tak sempat nak bertanya kabar.

dhiera said...

kata-kata yang memberi maksud dalaman. kena baca betul-betul baru faham.

bersyukur dengan apa yang ada sekarang dan cuba buat yang terbaik untuk kebahagian semua orang. chaiyok!!

sissyira said...

salam

sy redha bila dia pilih y lain, tp y sy kesalkan percintaan kami 11 tahun musnah begitu sahaja. susahnya nak terima lelaki sekarang.

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Mengambil sikap bersederhana dalam semua perkara

anitaare said...

Assalammualaikum Ati,

Dah baca gak berulangkali tapi masih berteka-teki..byk sangat yang tersirat dari yang tersurat..apapun ita selalu doakan kebahagiaan ati sekeluarga.AMIN

Citarasa Rinduan said...

assalam ati

sebelum mengGYMkan diri..,singgah sini.

alahai kisah ex nie dah lepas.so tamo kenang2..kita ambil kegembiraan utk akan dtg..

gemuk pun hubby kita
buruk pun hubby kita
janji happy!!!!

azieazah said...

Selagi bernama manusia, selagi itu ada saja terlalai teralpa. Tak bersyukur dengan apa yang dimiliki.

Sepatutnya menjaga apa yang dipegang hari ni, dari mengangan benda yang sudah terlepas dari tangan...



Memburu “Darah” Terbaik...

Hanis Azla said...

seriusly saya lbh takut dgn kisah smlm dari kisah dgn org baru.. sbb tu langsung taknak kenang apa yg dah berlalu.. sblm buat perangai patutnya cuba fikir dulu.. klu pasangan kita yg buat perangai tu boleh ke kita terima.. klu tak boleh terima jgn cuba2 nak buka cerita lama.. itu namanya sesaja nak cari naya kan..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

inilah yang PANASnya ?



Nauzubillah Min Zalik..

kakyon said...

jodoh pertemuan ajal maut di tangan tuhan. hargailah sepenuhnya..

diana said...

amboi kak ti..
nak join segemn bloglist saya ye??
bukan blog kak ti dah berkurun dok dalam bloglist saya kan..
heheheheh

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

saya takut perkara nie terjadi pada diri saya sebab tue sy tak berani nak ckp perihal org lain..apepun, semoga yg terkena tue tabah :-)

Aanas said...

salam ati,
lama tak singgah cni..

teringat tak pe, tapi jangan sengaja diingat2..sebab kalo sengaja diingat2 tu yang setan masuk jarum.. heheh..

Aanas said...

salam ati,
lama tak singgah cni..

teringat tak pe, tapi jangan sengaja diingat2..sebab kalo sengaja diingat2 tu yang setan masuk jarum.. heheh..

poyaty said...

ye la kak ati. bersyukur atas apa yg ada kan

Kakzakie said...

Siapa pun dia dan kita semuanya pinjaman Allah semata. Kalau ada pegangan itu insya-allah tidak ada rasa mengapa segalanya terjadi.

Perencanaan Allah kita tidak mampu menolaknya...

pipoq said...

setia hanya pada yang satu je tul tak ?

sy pun penah gak berpengalaman..lepas kecundang cinta pertama, tak lama pehtu digantikan Allah dengan cinta yg baru sampai dah selamat jadi isteri sekarang ni..

cinta kecundang tu pulak lepas mengecundangkan, memilih teman lamanya..lepas tu sibuk menagih kat kita pulak..

giler ke ape..

Piasara said...

"lagikan...inikan pula hati dan perasaan!

cemomoi said...

alamak shoutbox tanak kluo lak

jangan sedih ngat bila ditimpa masalah... meh fikirkan camana nak setelkan masalah tu

kot berkaiatn ni n3 saya satu masa dulu kalo mungkin bole dikongsikan

http://cemomoi.blogspot.com/2010/01/ada-brani-pakai-la-tips-ni.html

aNIe said...

Ati... manusia ni ada macam2 ragam... sukar untuk kita menilai mereka... orang kata rambut sama hitam hati lain2...

Cikgu Tie said...

yang berlalu biarlah berlalu,usah diungkit lagi.
Berdendam pun jangan.
Sekadar masih bersahabat rasanya tak salah.
Tapi kalau dengan bersahabat itu membawa kearah mengenangkan kenangan lalu.....cepat-cepat hindarkan.
Boleh percaya ker daripada kasih kekasih boleh bertukar menjadi kasih sahabat?
Dalam hati siapa yang tahu.
Nak selamat....kena selalu beringat ler........

asliner said...

mintak dijauhkan kak..(-__-)