Tuesday, March 15, 2011

Di Salah Sangka?

Assalamualaikum,


hai... apa khabar sahabat semua
linduu...ah... 3 hari tak dapat nak masuk sini
kita ni dah 3 hari kurang sihat di sebabkan 
tonsil naik ....habis sakit kepala bagai nak pecah

bila sakit dan nak mengembirakan hati sendiri 
syok juga kalau mengimbas kembali kenangan 
yang mengembirakan dan mencuit hati

pernah tak you all di salah sangkakan?

kita masa zaman belum bertudung dulu
dah jadi kebiasaan kalau ada orang cina 
datang dan terus cakap cina dengan kita 
dah jadi macam tak kuasa nak bagitahu
 malas nak cakap banyak sampai cakap saje...

saya orang melayu... 

tapi kenangan yang paling mencuit hati 
ialah sewaktu kita sedang makan 
di warung seorang pakcik polis yang popular 
di belakang hotel Regent di Bukit Bintang dulu

ada seorang jejaki datang sebelah meja kita
dengan bersungguh-sungguh dan 
berwajah serius dia bertanya... 

tumpang tanya....
awak ni Amelina ke...? 

waduh...malu bangat kita tau...!
dahlah cakap kuat pula tu
habis orang sekeliling dengar dan pandang
kita pula tak minat dengan artis tu 
tapi suka dengan lagu-lagu dia
terus hilang selera makan kita masa tu...

tapi sekarang bila ingat semula
kenangan itu ... kita jadi tersenyum sendiri... 

Asyik... asyik... asyik
Asyik... asyiknya bercinta
Seakan dunia milik kita berdua
Satukan rasa
Asyik... asyik... asyik
Asyik... asyiknya bercinta
Saling melepas rindu didada, antara kita

Asyik... asyik... asyik

Manis-manisnya senyummu
Semanis asmara kita
Ikan laut pun menari
Nyiur dipantai bernyanyi
Sungguh asyiknya



masa muda hanya sekali... indahnya  ^_______^

57 comments:

alien said...

hehehe..
pernah disalah sangka sekali je
"U chinese?"
camtu la butir dialognye masa tgh tnggu keputusan ujian lesen memandu
kui3

Daddy Ziyyad said...

hahahhaa..aa,ah la..muka you ada iras iras amelina...:P

dulu masa my wife tak bertudung, kami ke bali...ramai ingat dia org jepun! wakakaka...memang nenek dia org jepun pun

nabilah_2908 said...

heheheh....

masa dia tnya akk amelina tu akk jawab apa...?

mesti yg tnya tu pun sama2 malu..hehehe.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
DARI KERANA MATA

~ yus ~ said...

hehe...kak ati mmg chinese look.

Ke mana agaknya Amalina sekarang kan?

bujal X said...

eh ada iras la~~haha~

=sz= said...

ahahahaa...
kak ati ni mmg amelina yang tengah menghilangkan diri suatu masa dulu ot...
kekekee...

semoga cepat sembuh ye kak! :)

nurkass said...

haha..
ececeh..kasi gelek sikit..
biasalah kak ati..iras2 kan..kdg2 org ni tgk iras lain..org ni plak nampak iras lain..hehe..

Queen said...

seb baik tak terus cakap cina..ahhaah

Dee said...

ececeh..amalina..jom kita gi karaoke lagu dangdut nak? hihihi..

Cekodok said...

amelinaa.. wahhh.. nak signnn.. hahahaa.. dangdut sehhhh

kakngah said...

kehkehkeh.. sama la.. dek mata sepet ni kan..

dulu masa keje kt legal firm.. dah sah2 kite berbaju kurung tapi tak pakai tudung lg la.. dtg sorg client cina.. duk pungpangpungpang ckp cina. kite terkebil2 jek sambil puan bos gelak2.. dh hbs client tu ckp baru puan bos yg mmg cina bgtau kite melayu. padahal.. kulit kite adalah gerhana hoccay!!~

qemaishak said...

ye la kak, ada iras tu hehe nasib baik takde datang minta autograf..
kenangan tu kak, bila dikenang tersenyum sendiri kan.

Ati Masrif said...

alien,

haa...dah tahu mcm mana
rupa dia dah...kui3

Ati Masrif said...

DZ,

best ah ..boleh belajar ckp jepun

tapi kita tgk muka tok dukun
yang mcm jepun...ngeeeeeeee

Ati Masrif said...

nabilah,

kak ati terkezutt
sambil geleng2 kepala je..hihi

Ati Masrif said...

yus,

yus pun sama gak...sepet je
dia dah jd hse wife je kan...

Ati Masrif said...

bujal,

iyolah tu ...huhu :P

Ati Masrif said...

sz,

dok ah..
sore pun mcm doremon je...haha

Ati Masrif said...

nurkass,

dalam dunia kan ada 7 org iras2..
hihi..perasaan je ai ni...

Ati Masrif said...

queen,

pasai dia org melayu...hihi

Ati Masrif said...

dee,

dah berbelas tahun tak karaoke

tapi best layan lagu tu kat sana yek..hihi

kakcik said...

Apa2pun wajah Ati memang comel.. anak2 Ati pun comel. :)

Ati Masrif said...

cekodok,

later-later wokey..ai bz

cewahh..perasaan ..huhu

Ati Masrif said...

kak ngah,

haa..dah dpt bayang dah
muka kak ngah.. haha

Ati Masrif said...

qema,

kenangan ni syok gak layan sekali sekala
jgn selalu udah le...ahaks

Ati Masrif said...

kak cik,

maluu ah...
org tua yg comel ati ni ...ye kak cik..hihi

gadisBunga said...

eh betul la...muka kak ati macam amalina sikit. mmg cun! ececeh...

gb tak selalu la org salah sangka, tapi bila ada yg salah sangka, org akan tanya yg kaw2 punya.

'u ni rani mukherjee ke?' atau 'u ni maya karin ke?'

(sila sediakan baldi sekarang, gb tau ramai loya dah ni. hahahaha!!!)

Ati Masrif said...

gB,

hahaha...

tapi tang mkherjee tu ada betui..
tang mata tu ada macm kajol ooo

ha...ada org lain ckap tak ...sila percaya hokey ^___~

Cikgu Nurin said...

Waduhhhhh...sepupu artis rupanya kita...hi hi hi...Rozita ngan Amalina,bulu mata siapa lagi tebal? ha ha ha...

Ingatkna cuti BW sbb lesen memandu ilang...

DrSinga said...

ha ah lahhhh!!*sambil tengok gambar Papa n Murni tu..

sama laaaaaaaaaa....... !!!!!!

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

As salam, emmm betul ler ada iras2 amelina sikit..

sahromnasrudin said...

saya prnah disapa "pak, dari jawa timur ya" huhuhhhuhh

Cik Pah said...

cik pah memula rasa syahmi tuh anak kacukan mat saleh.. putih betul kulitnyer

h4ni3 said...

phewwiiiittttt

kak, cuba nyanyi live sket!
hehehe

kakchik@ella said...

wah .. amelina rupanya dia. mintak autograph boleh?? hihi ..

Ela kan ati .. sampai skrg masih d sangka Cina lagi. Blh pulak tu ella cakap Cina sikit2 .. slalu la dpt beli brg murah. hihi

mr.curly said...

kan bess kalu pas abis je org tu tnye, akak jwble "ahh ahh"..gerenti nti sume org yg ado kt situ pn mnyahut "ahh ahh" gak..hikhik

kasihredha said...

akak org tak pernah salah sangka...sebab akak hitam..hihi

Mungkin juga taktik nak berkenalan kot...hihi

waktu muda dah berlalu...kenangan tetap disimpan rapi...kan kan :)

noor said...

kak ati slalu kena cam tu gak..
tetiba org akn ckp cina

p/s: amelina uuuu..hihhi

Adinda Amy Sensei said...

kak ati...apa khabar?
moga akak sihat2 selaluuu ekk

NM02 said...

masa keje dulu, ramai cina yang sape saya tegur saya dalam bahasa cina

cemomoi said...

ngeh3x kalu bangun terus dangdut masa tu mesti mamat tu merayu-rayu punyaa

ainnoraini said...

pernah jugak terkene mcm tu...dulu2 mase time tak bertudung...

sekarang ni yg kecik tu hanim selalu org tegur mcm "amoi"...



ati..nyanyi satu lagu...tp nk lagu amelina nyanyi dgn iwan tu....

diana said...

saya lak selalu ada
orang yang kata "macam kenal la.."
pastu bagitau kat mana2 sah2 dia salah orang..
kalau terlalu kerap saya jadi menyampah..
siyes!!

Citarasa Rinduan said...

ati--
jujur nak kata...awak mmg chines look........boleh gather2 sambil menyanyi lagu amelina....
hahahahha

sarah-najwan said...

hehe..ada gak sket2 chinese look tuu..

saya lak serius bgtau..mesti org ckp saya anak sorang je n nmpk mudo..hahhahaa..perasan tak saya ni..hehe

Anonymous said...

Amelina ke....he he he .....bukan jinjang mari he he he

cik nurussalwa said...

amelina tu..
=)

ana said...

hahahaha...lagu dangdut satu!!! hikhikhik

azzey said...

Mmg npk chinese look pun

Zura said...

waaahh..glemer kejap kak..

cikceriacorner said...

moga cepat sembuh akak..

kak..nak request 1 lagu amelina..memori daun pisang..hehhe

sal said...

muda terasa,kan..huhu
bertuahlah badan..

Kakzakie said...

Mesti muka Ati ada iras-iras amelina sebeb tu dia tanya.

famous jugalah kiranya masa tu kan...

al-lavendari said...

saya masuk melalui blog GB.

sekali pandang memang muka Amelina tu ada iras-iras macam muka awak !

tak hairanlah kalau ada yang tersalah sangka.

Mutiara Bernilai said...

salam..

kak Atie, xsehat eh..jg ksihatan elok2 neh..

byk2 minum air suam..

hik2..Asyik,asyik asyik nya bercinta!! :P

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

dtg dr blog gB..hehe..cunlah mcm amelina..

sy??org salah sangka ingat betty la fea kut kiki (gurau jer)

tp husband selalulah org ingat dia cina..

Kaseh said...

ha ah la kak...betoll ada iras amalinaa..