Friday, March 4, 2011

Alasan Yang Bagus....!

Assalamualaikum,


Sejak syahmi semakin membesar dan membuas ni
banyaklah segala harta benda kesayangan mummy 
dia kerjakan...dari satu barang...ke satu barang 

baru ini hiasan sisha kesayangan kita yang bertahun
kita simpan dia pecahkan ...huwaaaa


lebih kurang mcm gini tapi warna biru


yang terbaru dan terhangat sekali ....ini dia...




cantikkan hasil kerja yang berseni syahmi tu....
sungguh menyakitkan dan menyesakkan 
mata kita yang memandang hari-hari

tapi ada satu kebaikannya....apa dia tau....
ada alasan yang paling bagus untuk  minta 
papa tukar cat baru raya tahun ini...
kerja bujang kesayangan dia jugakan....

budak manja terlebih sudah... ^____^


bolehkan papa....lagi pun dah 6 tahun tau warna kuning tu.... ^____~

42 comments:

alien said...

keh2
tukau kertas dinding tu je~
lalala

Queenie said...

aha! nak tukar cat baru?
ntah-ntah yg tu mummy dia punya kerja
lalu syahmi mendapat nama...kahkah...

arini, boifren kenit akak sudah 'drum'kan telur satu palet dengan sebatang chopstik har3...tomey gitu!

Ati Masrif said...

alien,

ssyyyyy....diam-diam sudah lah

^___~

Ati Masrif said...

kak Q,

alah...comeiii...nasib dia tak makankan...

kalau ati..mahu keluar sore tarzin..huhu

nurkass said...

haha..
alasan yg boleh diterima..

suri solehah said...

salam ati..sutuju lah ati ngan queenie tu..hehe,,lawak je tau

~ yus ~ said...

hihi, dah 6 tahun mmg dah boleh sgt tukar cat baru tu kak. Tak pun tukar je wallpaper baru...:)

| cik azeya | said...

hahaha. kiutnya. :)

♥ Mrs.Eady ♥ said...

wah..same la ngn syahmi saya..sgt la lasak org nyer..

kakchik@ella said...

cute la dia. rambut dia perang. semulajadi erk?

Rinna said...

Tahun nie.. cat baru ler umah ati yer.. :)

kakcik said...

Alasan yang sangat CANTIK. :)

rasp said...

mmg terbaeeeekkknya alasan tu sis :D

kakngah said...

kehkehkeh!!!
syahmi... sila rabakkan langsir mummymu sekali...

anntaj said...

hehehhehe...nakal syahmi...
nanti boleh tukar baru...
anak saya pernah conteng kusyen sofa dgn marker....huwaaaa....
tapi takleh tukar2...nanti satu set kena tukar.
pakai jer....
:)

syahmi...nanti tunggu papa tukar cat baru...:)

Ayuraza said...

hahaha...
pandai betol syahmi..dier tau apa mama nak kot..dah ngidamnak deco3..haha :P

azieazah said...

Heheheh gelagat anak.

Denda jer budak manja terlebih tu soh dia cat sendirik.

Berapa Banyak “ter” daaaa...

Zura said...

ade tue siap lukis2 kat dinding...

diana said...

boleh la papa..
tukar yang baru..
kali ni nak kaler purplr boleh???

tak pe kak..
saya tolong merayu sama nih..
hahahahh

qemaishak said...

wah ade can la dinding umah akak tu bertukar wajah nanti hehe

..::SangRatoo::.. said...

ni mesti syahmi plan sama dgn mummy die nih..notii niii.. :P

aNIe said...

Ati..anak2 kalau tengah membesar memang susah nak simpan perhiasan mahal2... hehehe...

Cik Pah said...

budak budak membuas..mmg kengkadang boleh menyesak kan dada.. rasa sempit jer kan..

Daddy Ziyyad said...

pastikan guna cat yg boleh dibasuh/dilap lepas ni...

cemomoi said...

ngeh 3x... kata orang, anak yang nakal ialah anak yang cerdik sebab slalu berfikir camana nak buat sesuatu (yang kadang kita tak tahannnn) - jadik otaknya slalu ligat berfikir

kasihredha said...

hihi...kreatifnya shahmi
akak ada 3 org boys...so sgt faham keadaan ini :)

ati
dalam bahasa Trg you're not welcome here..
mung dok diperlukang disini...
hihihi

h4ni3 said...

beli rumah baru terus la..

ok tak? :D

Cik Ezy said...

keh3..
alasan yg sgt kukuh tu kakak..
=)

✿....rossa alina....✿ said...

tukar cat kaler cantik2 sikit tau..hihihi..

Zullism said...

pandai syahmi dapat membaca isi hati makdia...awal2 lagi dah planning...heheh

Dee said...

mcm dee je ni..dh 7 tahun x tukar cat..tahun ni mau tukar...hihihi..anak2 pun gatal tangan gak..

ctpayong said...

2 in 1 nampak!

1. anak bujang awak bakal jadi arkitek@kontraktor..huhu

2. cat baru....dah boleh ricky kedai cat.

Cikgu Tie said...

kira ok ler bila boleh tukar cat baru.
tahun depan suruh conteng pulak....
dapat lagi tukar cat baru.hehehe.....
Ibu yang kreatif nie!

Adinda Amy Sensei said...

sabo je la kakkk...hehehehe....

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

As salam, dah nama pun bebudak, rumah bsb lagi ler habis dinding & tv diconteng dgn pen...boleh darah tinggi dibuat nyer..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hehhehe ada la alasan nak tukar cat baru kan kak...gud job syahmi ehehhehe

Citarasa Rinduan said...

ya ampun budak bertuah

ehem!!
mana tau,.tuah juga pada mami dia..hehehhehe

Cikgu Nurin said...

Ati...heh heh..konspirasi kut ni....hu hu hu...

*dah ak boleh bw dan berblog kerap kerap...assingment dah nazak sangat tarikhnye...tulunnnn!!!!

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

singgah sini =)
tq datang blog..

pipoq said...

hehehe..cam anak sy tu kuat menulis..tapi lebih kepada menconteng la..mane kawasan yang boleh dia sampai tu memang abis menjadi mangsa artwork dia la..dinding rumah tu memang keliling penuh dengan hasil karya agung dia..hehehe..

sarah-najwan said...

awk baru sorang hero tu..
saya ni..ade 3 hero..huhu
rumah baru duduk..3 hari sudah ade lukisan kretip kat dinding..

skrg my hubby tgh plan nk cuti 2 ari..semata2 utk keje2 mengecat rumah..seme nk pilih warna gelap..baru xnmpk hasil lukisan..hahaa

asliner said...

uish..
nakalnye si syahmi.