Wednesday, February 9, 2011

Berat Dugaan ini ....!!

Salam,

Hidup ini penuh dengan warna warni 

seharian merenung kembali kehidupan ku ini
yang sarat dengan warna warni 
dan hari ini bertambah lagi warna itu....

tak suka menunjuk segala masalah
biarlah hanya aku yang tahu 
orang lain hanya tahu mengata... mengutuk...

kadang-kadang tertanya ....kenapa hanya aku..??
rasa macam dah tak tertanggung lagi...
ada saja yang datang menduga...
mengucap panjang... berkali-kali...
dugaan ini Allah yang beri... aku kena redha...

aku berasa sangat emosi... seharian menangis
suami dan anak-anak adalah kekuatan ku..
aku kena kuat demi mereka...
syahmi masih kecil...aku kena kuat untuk dia
dia sangat memerlukan aku..

esok aku akan ke hospital serdang
sudilah doakan yang baik-baik sahaja
buat aku yang dalam kesedihan dan kerisauan ini... 

Ya Allah ...bantulah hamba mu yang lemah ini..




tak lalu makan...tak lalu nak buat segalanya...

35 comments:

kakngah said...

semoga tabah menghadapi dugaan
dan
semuanya selamat...

kasihredha said...

Ati
Allah menduga tanda sayang..
ati pasti kuat..sb itu Allah uji...
don't worry...Allah sentiasa ada..
Semoga baik2 saja...take care ye

Yan said...

Salam Ati,

kenpa ek? akak ni maybe terlewat atau tertinggal. Kenapa sampai merintih cam tu.. Sedih je dengar nya... Apa2 pun akak doakan ati tabah dan sabar..

Ubatnya nanti akak p Phuket, akak beli kan ati FM..OK tak? heee..

Miss Yaty said...

kak ati...kenapa ni? akak sakit ke ??:(

yaty doakan semua nya selamat ye akak....sesungguhnya apa yang terjadi ada hikmahnya..sabar ye kak...

cemomoi said...

tunggu manusia brenti ngomel, mati je jawapannya. asalkan kita buat atas landasan yang benar... terus je le

moga dipermudahkan Allah dalam urusan

firahadifa said...

sedihnya i bace.. hope u tabah ..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Semoga semuanya selamat. Tenangkan fikiran.



Allah Maha Mendengar.

Kaseh said...

kaseh yakin kak ti tabah...insyaAllah

DrSinga said...

Hoh !!!
Apa cerita..??
Ada surgeri besok?

Lyana said...

akak...
sabar ye...
ini ujian buat akak..
tandanya Allah sayang pada akak..
apepun think positif ye akak..
yana doakan akak kuat menanggungnya...
percayalah..
ramai memberi semangat di belakang akak...

kakcik said...

Ati...

sebenarnya kakcik sama saekali tidak mengerti apa yang sedang melanda Ati. Walaubagaimanapun, kakcik doakan yang baik-baik sahaja. Semoga Ati dapat menempuh apa juga dugaan dengan jayanya. Ingatlah, Dia tetap bersama kita. Tenang2, ya dik...

♥ manje ♥ said...

Assalamualaikum

Manje doakan yg baik2 aje...
Kuatkan semangat yea...
Allah sentiasa ada utk kita... ~

ainnoraini said...

sabar ye ati...

itu semua dugaan hidup..semoga semuanye dlm keadaan selamat...

Kakzakie said...

Salam Ati,

Kakak percaya mudah bagi kakak katakan sabar dgn ujian Allah. Namun Ati yg menanggung rasa berat sangat ditambah syahmi yg masih tak mengerti apa lagi. Insya-Allah hubby Ati mampu menggalas ketika Ati berada di hospital.... Banyakkan berdoa dan berserah pada Nya.

gadisBunga said...

akak...saya terharu dalam kesakitan pun akak tetap sudi jenguk blog saya.

akak tabahkan hati ok. saya doakan segala yg terbaik untuk akak. amin...

sarah-najwan said...

kenapa?..
saya doakan yang terbaik utk awak
jika ke hospital..tentu ttg kesihatan..dan saya harap awak akan sihat selepas ini..

tabahkan hati dan saya berdoa agar semuanya kembali baik..

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

sy doakan awak berjaya dalam urusan ini ya..semoga kesihatan awak bertambah baik..sebentar lagi saya akan solat dhuha..insyaAllah saya doa untuk awak dalam urusan pagi ini

nurkass said...

salam kak ati..
insyaAllah takde apa2..bersabar ye..kami sentiasa mendoakan yg terbaik..

atie said...

Tabah ye kak..semoga baik2 sahaja~

pipoq said...

untuk kak ati, takde dugaan yang tak tertanggung oleh kita bila kita ditimpa dugaan tu sebab dalam Quran pun dah sebut,

"Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya.."

mukasurat 49, juz 3, surah ke 2 (Al Baqarah), ayat ke 286.

bersabar dengan dugaan, insyaAllah hikmah dan ganjarannya pasti sesuatu yang tidak dapat diduga dengan akal fikiran kita..

banyakkan berdoa, berusaha dan berserah diri kepada Allah..

saya doakan semoga kak ati tabah dan dipelihara Allah hendaknya..

miloais said...

iols tak faham le plak...
kena ni my dear???

apa2 pun... semoga tabah ye...
dan harap cepat sembuh!

muahhhhhhh n muahhhhhhhhhh to you!

~ yus ~ said...

Salam,

Kenapa ye kak ati? Patutlah semalam sunyi saja blog akak. Apa pun Yus doakan yang terbaik. Tabahkan hati, mcm akak kata, untuk anak-anak. InsyaAllah, tiada masalah yang tidak dapat di selesaikan...

Semoga cepat sembuh dan take care kak.

Ayuraza said...

harap akak tabah...
dugaan adalah ujian keimanan..
redha n tawakal...

ummu said...

Assalamualaikum Ati, Tuhan sayangkan Ati,lalu diberinya dugaan berat ini untukmu...diri ini hanya mampu mendoakan untuk Ati sekeluarga.berat mata memandang,berata lagi bahu memikul...

Daddy Ziyyad said...

sabarlah...

Allah tak akan menduga hambaNya andai hambaNya itu tak boleh menghadapinya...

Cik Pah said...

moga kak ati tabah meghadapi dugaan yer.. cik pah doakan yg baik baik saje untuk kak ati sekeluarga..

suri solehah said...

salam ati..tak sempat datang semalam..kena ati? apa2 hal pun harap tak da apa berlaku ye ati..

nabilah_2908 said...

kakak....

sakit apa...? hrumm...sabar yer...bertahan lah..selagi mampu..

bila kita di duga..itu bermakna Allah sygkan kita...

sy doakan yg terbaik tuk kak ati sekeluarga...


jom ke APA KATA HATI pulak,
ADIK OH ADIK

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sabar k kak..setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya..eida sentiasa mendoakan yang terbaik tuk akak...amin..

Cikgu Nurin said...

Walau pun akak tak boleh menduga apa yang Ati hadapi sekarang, harap Ati tabah, sabar..Allah ada bersama...

niesz said...

hope akak tabah hadapi dugaan ni yer..niesz doakan yg terbaik tuk akak..xmo sedey2 ek..

jom bc cni :interview untuk cari penguli tepung rupanya..hampeh!!

Miss Yaty said...

insyaAllah kak...sabar ye..:)

cikceriacorner said...

salam akak..

bersabau ye kak..

Allah xakan menguji hambanye mengikut kemampuannye sendiri..al baqarah 286..

akak..tabahkan ati ye..Allah syg kite..tu sebab kite diuji..

kita doakan akan sihat selalu..ceria selalu akak..

sayang akak..:)

Aanas said...

Salam ati,

apa pun masalah, tabahkan hati, sabar dan redha atas apa juga takdir yang melanda, samada dugaan atau nikmat..

Saya doakan semoga Allah permudahkan apa jua dugaan yang sedang melanda Ati..

mengadu pada manusia, banyak buruk dari baiknya, kerana manusia juga punya banyak hajat yang belum tertunai.. mengadulah pada Allah.. mintalah, rayulah, rintihlah..

Ati Masrif said...
This comment has been removed by the author.