Friday, February 4, 2011

BATU 0

Salam,

Seronoknya... orang lain semua sibuk bercuti
kita pun nak bercuti juga ....
bercuti dari melihat laptop...hihi...
sebab kalau dah mengadap
bukan boleh sekejap-sekejap
pasti berjam-jam

disebabkan mood cuti cny lagi
buat n3 pun ringkas sajelah 
kalau panjang...orang tak ada mood nak baca 



buah hatiku syahmi..di tempat bersejarah


mak budak pun nak join sekali

dalam banyak-banyak petanda batu di Malaysia
di sini lah tempat bermulanya ....
BATU 0, Kuala Lipis Pahang


Kuala Lipis ada banyak bahan bersejarah...moh! datang sini ^_^

39 comments:

sal said...

selamat bercuti ..happy -happy...di sana disamping keluarga tersyg

gadisBunga said...

kite penah dgr pasal batu zero ni. tak sangka kak ati dah sampai dulu!

asliner said...

wah..
besbtnye gi kuala lipis..!
kite cuti gi kuala kangsar..hehe

p/s: selamat bercuti..=)

nur aisya humaira said...

Assalam..
selamat bercuti CNY...:)

Entry terbaru ►Blogger : Kenali Follower Saya 3..!!:)

suri solehah said...

salam ati..kita dulu sek kat benta..dekat je ngan kuala lipis tu...

azieazah said...

Kita geram lah tengok Dak Syahmi tuu.. Rasa nak culik-culik, nak cubit cubit pipi dia..

Amboiii posing menggoda yaaa.. Nanti diaaa...


Selamat bercuti ATI.
Mengira batu kah? hahahaha

ainnoraini said...

selamat bercuti...ati...

kite tak gi mane2 pun jln2 kat sini jer...pastu jiran ade buat kenduri kahwin anak dia...kene la pegikann...

♥MAMASYAZA♥ said...

selamat bercuti, akak melepak kat umah je

Ati Masrif said...

kak sal,
kita cuti kat rumah saje lah..huhu

Ati Masrif said...

gb,
tulah kak ati fikir...
mesti gb suka tempat2 camni
banyak benda nak snap tau

Ati Masrif said...

asliner,
kuala lipis ni kampung hubby
kak ati je..bukan dtg cuti2 malaysia ..hihi

Ati Masrif said...

nur aisya,
kak ati duduk rumah jadi jaga taman ni saje..hihi

Ati Masrif said...

suri,
eh..kan suri org kelate
camne leh sekolah kat benta tu
jauh deh..?

Ati Masrif said...

kak AA,
baru nak memula kira batu
baru batu 0...uhhh jauh lagi..muahaha

Ati Masrif said...

ain,
oklah tu..semalam dah ronda habis 1 KL
kita dah lama tak turun KL tau..huhu

ezzu said...

waaaa....bestnye g bercuti...

Miecyber said...

Selamat bercuti....

Berpantang maut sebelum ajal

Sofea said...

salam kenal Ati...;)

cik emymilia said...

pestime dengar ada batu 0 ni....betul-betul wujud ek..hihi

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam, happy holiday...best nyer.

pipoq said...

last pernah sampai Kuala Lipis tu ntah dua puluh tahun lepas kot..masa tu ada makcik duduk kat bukit residen kuarters guru kat sana..tu pun singgah sekejap je sebelum naik bukit frazer..hehehe..

Ati Masrif said...

cik emy,
betui-betui wujud lorrr....
tak caya sila lah dtg

Ati Masrif said...

ezu n BSB,
selamat bercuti...
tapi kita duduk rmh saje

Ati Masrif said...

pipoq,
lama betui tu...
masa tu mesti bahan2 sejarah ni elok2 lg
dan kak ati pun tak pernah smpi lipis lagi..hihi

h4ni3 said...

errr...
nak pegi..
tapi...
jauh lorrr! :D

rasp said...

kalo ke kuala lipis kena gak le cari Batu 0 nie hehehehehe...
enjoy ur holiday!

Daddy Ziyyad said...

syahmi tu original rambutnya kerinting yer? hensemmmmmm:)

diana said...

cuti panjang je wajib la jalan2 kan kak ti??
hehhe

Yan said...

Batu O tu apa? tpt?

sarah-najwan said...

zmn dok KL dulu je lalu ikut sini..sejak dok area phg johor ni..xlalu doh..hehe

tapi dulu jika lalu pom..xde perasan lak tanda batu tu..hehe

Cikgu Tie said...

Kali pertama Cikgu Tie dengar Batu 0 nie.Tak tahu pun kata ada.

kasihredha said...

selamat bcuti ati
batu o...akak tak pernah dgr sebelum ni..kenapa o ??

Ati Masrif said...

rasp,
harus cari..ok

daddy ziyyad,
rambut syahmi mmg ori
keturunan mumi n papa ..hihi

Ati Masrif said...

diana,
kita bukan gi holiday..tu kampung hubby je

yan,
ala..kan di tepi2 jalan ada batu tanda
contoh:KL 100kilometer or pahang 10km
haa...sini lah tempat mulanya..
start dgn '0' tu...mahai ooo...

Ati Masrif said...

sarah,
mmg kuala lipis ni laluan org2 dok KL
nok gi kelate
tapi tempat 'batu 0' ni di bandar
kedalam sikit ...bukan laluan nak kelik kelate deh..

Ati Masrif said...

cikgi tie,
dah lama wujud dah

kalau tak caye..tanyalah CT NURHALIZA..dia bleh jwpkan tau ^_^

Ati Masrif said...

kasih redha,
TQ
sebab di sini tempat bermulanya kiraan batu tu kot..

nabilah_2908 said...

belum pernh sampai lagi kat sini.. :)

azzey said...

Wah ni first time npk BATU 'O'.....