Thursday, January 27, 2011

Rugi... Rugi...

Salam,

suka menikmati suasana pagi di kampung

sejuk..

tenang..

aman..

ada macam-macam bunyi..

mungkin ... biasa bagi orang lain

tapi ...

bagi orang yang tak ada kampung 
macam kita ni ... 

uhh... rugi..rugi..tak menikmatinya...
lagi rugi ... kalau orang yang tak suka balik kampung! 



syahmi suka sgt di sini...bebas!

tenang je..

tak payah beli kelapa..kait saje

suasana yang hijau saje..

embun pagi...uhh snap pakai camera biasa je!

best..melayan perasaan dalam suasana kabus sejuk ni...

kelubung... kesejukan ..farah dgn sepupu2 nya..


ada ke... yang tak suka balik kampung....

48 comments:

Cik Jue said...

memang rugi sapa yang tak suka balik kampung...hubby jue takde kamapung jadi dia org paling suka kalau balik umah mak jue trg

♥ manje ♥ said...

salam

kita suke balik kampung...
kalau balik kampung rasa malas pula nak balik bekerja... (^_^) ~

kakcik said...

Kakcik dah tak punya sesiapa di kampung. :(

..::SangRatoo::.. said...

saya pun ske balik kampunggg..sejukkk kalau pagi²..kalau ujan..atap zink bergegar..layannn kalau tido.. :P

~ yus ~ said...

Saya sangat suka balik kampung. Kalau di ikutkan, kawasan tempat saya tinggal ni lebih suasana kampungnya berbanding di rumah emak d Melaka tu. Memang dah membangun dan nampak bandar pula.

Kalau rumah MIL di Muar ok le, mmg rasa kampung lagi..

Dilla Ady said...

dilla duk di umah mil..suasana felda...terasa jugak la macam kt kampung...lain dari duk umah mak kt taman perumahan..

lebih suke suasana kampung...sejukkkkk...

noor said...

rugi btl sapa yg xblk kg
wajib blk tiap2 bulan..
kalau blk kejap mmg xpuas

Daddy Ziyyad said...

Kat kampung mmg best..udar bersih..pagi2 boleh dgr ayam berkokok..malam2 ada bunyi cengkerik...

Yg tak best ialah kat kampung takde wayang, takde shopping complex...hahaha

nabilah_2908 said...

bestnya....

rumah nenek sebelah ayah..jaraknya dalam 15 mint perjalanan dr rumah..

terasa la juga suasana kampung tu.. ;)

kalau belah ibu...mmg tk rasa langsung...sbb kampung batu.. :)

nabilah_2908 said...

p/s: lama tk nampak syahmi kt sini...hehe.. ;)

Ati Masrif said...

cik jue,
hubby tu mesti rasa mcm kak ati tau

manje,
hehe..mmg rasa malas nak balik rmh

Ati Masrif said...

kakcik,
takpe2 ..masih boleh balik kan

sangratoo,
tapi kita kalau balik kg..
kena ler..bangun pagi2..rmh mertua kan..huhu

Ati Masrif said...

yus,
melaka mmg pesat membangun kan..
org sana rupanya!

dilla,
samalah..
ini felda sungai koyan ^__^

Ati Masrif said...

noor,
kena balik 3-4 hari ..baru best!

daddy ziyyad,
hehe..
balik sesekali... mmg best

tapi tak mau le ..duduk sana terus na...ngeh3

miloais said...

iols kalo balik kampung
cukup liat nak balik ke KL semula
kalo bulih... nak sambung lagi cuti
hehehehe

~ yus ~ said...

Saya bukan asal Melaka, tapi mak ayah dah pencen beli rumah di sana.

Kampung atok di Semerah batu pahat, tapi lahir di hospital Muar.

Orang Johor, tu yg kahwin dapat orang Johor, dan balik Johor..hihi

sarah-najwan said...

kita suka blik kg..ni cuti CNY balik la..hehe

kat kg MIL FIL kita mmg sejuk tau...mmg xpyh pasang kipas bila tidur malam..hehee

rumah lak dlm kebun getah..sekeliling mmg pokok getah

nk mandi...huhuhuhuhuhu..smpai ke tulang itam sejuk walau dah jam 2 atau 3 ptg..hehee

Hanis Azla said...

suasana kampung mmg sgt best.. klu balik kampung mesti nak bangun awal pagi sbb bau paginya lain mcm sikit... fresh sgt rasanya..

kakchik@ella said...

ela suka balik kg. bila bangun pagi bukak pintu rasa syok je.

mlm pulak bertemankan bunyi cengkerik ter feeling cam bunyi saksofon*cam tu eh eja?* Kenny G je.

Bln 3 ni ela balik Tok Bali, Pasir Puteh, Kelantan. Pagi2 main pantai pulak. bestnya .. hihi.

rasp said...

i suka balik kampung...
tapi 'kampung' i dalam bandar...
mmg rindu nak merasa suasana kampung yg betul2 kampung...
pernah merasa masa kecik2 dolu..
tapi rumah arwah grandparents i tu, kalo tak silap i..
my aunties & uncles dah jual kot...
untung u sis, masih ada kampung gini...

bujal X said...

haha~~kira amik feeling kampung la tu~~

banyak pokok~mesti sejuk time malam~

wahida said...

suuuuuka balik kampung...malam2 mmg sejuk...x yah pasang kipas pun...

Cik Pah said...

saya tak suker balik kg biler takde duit.. sebab tak leh nak belanja diorang gi makan makan ..

tapi kalau dah gaji mmg slalu cik pah tak lepaskan peluang balik kg.. walaupun kg hanya di rawang..tapi kampung ku di hati ku.. chewwahh..

nurkass said...

uiiii..bestnyer..tak sabar nak balik kg..bercucuk tanam..bestttttt..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

memang rugi !

dan yang penting jadi manja....semua MIL masakkan ..hehehe..



p/s : kita balik kampung abg di Lipis minggu depan.

Aanas said...

uihhh, bestnya layan gambo2 kat kampung ati.. nengok pun rasa sungguh segar ngan udara pagi... sejuk tak payah pasang ekon..

en_me said...

tenangnyerrr.. ehehe

kasihredha said...

akak suka balik kampung...
kampung akak dekat dgn laut..
best best

Kakzakie said...

Kakak tahu yang pasti tidur tak payah guna airconditioner pun macam dalam aircond. Sejuknya selagi tak ada matahari akan terasa....

atie said...

kak ati:tak pernah merasa balik kampung mcm ni..huh

Queen said...

suke balikkampung..tapi la ni dah takde sape.....rumah pun dah nak roboh...tapiii....kenangan di sana tetap ada... (kg nik kattgh bandar KB..so panas..ahahha)

gadisBunga said...

kampung sangat best....! sebab tu GB selalu balik umah makngah kalau balik kedah sebab sangat kampung!

pipoq said...

wahh..tak cukup tebal kabus tu..hehehe...

kalo balik kampung mertua kat Ranau sana, kabusnya sampai masuk dalam rumah bila bukak tingkap luas luas..nak mandi pagi memang selalu surrender la..tunggu tengahari sikit baru mandi..sejuk giler air kat sana..

cemomoi said...

sabooo sikit ari lagi nak kija minggu depan pakat balik belaka

Queenie said...

Ergghh....rindunya suasana kampung, bau rumput diwaktu pagi, bau asap api perun...

Ati nii..........

Queenie said...

Salam Ati....

takziah dgn pemergian bapa mertua..
maafkan akak sbb agak lama tak jenguk kemari...bersabarlah menempuh musibah ya, semoga roh Allahyarham bapa mertua Ati ditempatkan di kalangan para solehin dan kekasih Allah di taman syurga , insyaAllah, amin....

azieazah said...

Kak Azie kenal sorang kawan yang berasal dari kampung, pernah hidup susah...

tapi kini sudah senang (agak mewah ler banding saya)

Tak suka balik kampung, sebab kat kampung nanti kena pijak lumpur, leceh masuk dapur dan macam2 lagi.

Jarang dia nak balik kg kecuali ke kampung sebelah suami. Sebelah dia, memang dia taknak... malu kot.

Memang rugi, kan?
Kak Azie kalu bleh nak dok kampung jer terussss...

Norfa said...

balik kg lah paling best skali

::..Dia daYa..:: said...

salam
suasana kampung jugak yang best...

h4ni3 said...

ai sukaaa balik kampung!



tapi sekarang ai dah takde kampung!
huhu~

diana said...

suka balik kampung..
tapi tak boleh dok kampung.
tak biasa..
duduk sebulan 2,3 hari boleh la..
hehhe

Farhan Zulhusmi said...

salam perkenalan juga kak...

ok...memang seronok ade kampung...best...suasana cmtu xde kt bandar.....
bandar bsing...sakit aty sakit aty....emmm....

Zullism said...

selimut merah tu macam best ja akak..betul2 sejuk tu heheh

FATIN MRAZ said...

da kawen ada 2 kampung.. berebut2 nak lik kpg memasing..huhu..

suri solehah said...

salam ati.saya ada kg kira mc virgin vilage lg tp susah nak balik..cdng nak balik CNY ni tp suami tak cuti..nak balik ngan bas mak tak bagi huhu..

Kaseh said...

kampung kiter jauh nun di johor..pastu dah takde rupa kampung dah... :(

sissyira said...

salam

hidup kat kampung memang besh =)

rATu kEBaYA said...

balik kampung memang menyeronokkan..pada yg tak suka tu tak sedar di untunglah..