Saturday, January 29, 2011

Hujan..oh..hujan

Salam,

hari ini cuaca tak menentulah...
asyik hujan...
kejap lagi panas...
lepas tu hujan balik..
fenatt.. tarik ampaian kedalam
dan tolak balik keluar

macam senaman pula dah...
ha.. sekarang ni dah hujan lebat semula
akhirnya .. angkat semua kain baju
jemur dalam bilik kosong di atas...

senang hati ...
boleh ler nak beradu sekejap.. huhu

dah 2 hari... rasa tak sedap badan!

33 comments:

~ yus ~ said...

Kat sini pun serupa Ati. Sekejap hujan, sekejap berhenti...

Lemah aje rasa badan. Cik abang OS pulak tu, lagilah, rasa ngantuk je...hihi

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

hujan dan perasaan mengantuk memang serasi:) waktu hujan teringin nak makan ubi kayu cicah gula:) hehe, makanan warisan nenek:)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

laaa...
sama pulak kita hari ni
tolak-tarik ampaian tu..



p/s: balik kg abg minggu 12/13 nanti. Hari ni sibuk berkemas dari pagi. Baru sempat jengah.

Kg abg di Tg Besar, Benta. Biasa ke sana ke?

anita said...

kat sini pun gitu jugak..sekarang ni ha pun tgh hujan lagi..kita ni kat umah mak ramai..almaklumlah cuti pjg..ha berebutlah masing2 bilik kosong nak sidai baju yang tak kering..

kasihredha said...

akak jemur kain dalam rumah, sebab akak kerja hari ni...kalau tak sure kain akak kena hujan.

kakcik said...

Kakcik pula ada dua bakul kain baju yang hendak dilipat.... aduhai... ;-)

Mak Su said...

mmg, hari ni keja kuar masuk kuar masuk angkat kain sidai kain, hi h i hi, naik semput dibuatnya

azieazah said...

Eh ok la hujan hujan pun boleh senaman lagi.
Kejar kejar baju di ampaian.
Mujur tak kena kejar ayam itik masuk reban. hahahaha

sarah-najwan said...

samalah cuaca kat sini pom
sekali hujan trun..sgt lebat..pastu jap2 panas terik..

cuaca pon dah xikut musim dah..
yg elok hari ini..3 bakul kain sudah dilipat..tapi msih dok dlm bakul elok berlipat...malas nk susun la puloks doh..

Kaseh said...

kena beli dryer, heheh senang..

Yan said...

Salam Ati,

bagus tu exercise..

♥MAMASYAZA♥ said...

kat tempat akak, panas, kering n berangin, rasa happy sgt kalo hujan turun

Ati Masrif said...

yus,

sama lah pulak dgn johor ye

Fifiey,
ohh..kalau hujan2 ni apa je ..
pong jadi sedap..

Ati Masrif said...

reen,
senaman yg sama pula..hihi

ohh..kat benta tu jumpa dulu
tu kg kak ipar siti nurhaliza..rozie
kenai tak dia?

kg hubby depan sikit kat bt.4
mesti hubby reen tahu

bolehlah shopping jagung..hari tu
tak sempat nak beli ^_^

Ati Masrif said...

anita,
hujan lani serentak kat semua tmpt pula
wah..kalau ramai-ramai jemur dalam rmh..
mahu berbau...hihi

Ati Masrif said...

kasih redha,
kalau macam tu gerenti selamat kain baju
cuma lembab je lahkan takde matahari

Ati Masrif said...

kakcik,

itulah satu lagi kojo yg merumitkan
lepas basuh..
jemur..
lipat..
susun..

hai..kan best kalau ada i robot!
cam cite semalam tu..

Ati Masrif said...

mak su,

ha..semput...
mcm dah lama betui tak senaman tu..ahak!

Kak AA,
mmg senaman tu

nasib le..perumahan ni tak boleh
bela ayam itik..hihi

Ati Masrif said...

sarah,
ingatkan dah mula cuti CNY
bila nok kelik kelate?

susun pun leceh jugak..
bilalah msia dah produce I Robot ni..huhu

Ati Masrif said...

kaseh,
dryer...
uhh..tidak..
naik bil letrik wa tau! ^_~

kak yan,
senaman tu ok je..
tapi yg tension tu..
baju dah nak kering..
habis basah balik..haru

Ati Masrif said...

mamas yaza,
tak hujan ke
kat mana tu..?

A.D.A.M. said...

Ha. ade satu citer tu, kalo hujan, mksudnye, musang jadian tgh nangis. haha

rasp said...

bila cuti2 syiok hujan...
tapi kalo keje, ada leceh skit le...

Queenie said...

Salam Ati..
Org pompuan ni apa lagi nk buat...
basuh kain jemur kain angkat kain lipat kain..
siang angkat kain..mlm pun nak angkat jugak...hahaaaa....guwau....

kakngah said...

semalam kt sini mendung dr pagi.
harap2 hrni matahari keluar la.. bengkak ken baju yg xkering nih!

Hanis Azla said...

betullah ati.. dari smlm sampai pagi ni mmg hujan tak berhenti.. ampaian dah penuh.. dalam mesin basuh pun penuh juga dgn kain yg dah dibasuh.. tak tahu dah nak jemur kat mana.. bilik kosong pulak takde kat rumah ni.. klu tak boleh juga ikut cara ati tu..

noor said...

kak ati baju nor byk xkering huhuhuh
hujan satu rahmat...

Ati Masrif said...

adam,
mcm pernah dgr lah..
tp di mana yek..

rasp,
best layan tidokan..

Ati Masrif said...

kak Q,
yelah nasib kitakan
tak kan nak suruh hubby pulak
buat kerja2 tu...sian depa na

nakal jugak kak Q ni yer..ngeh3

Ati Masrif said...

kakngah,
kain kita jemur dlm bilik semalam
dah kering ..
sat lagi leh jemur kain baju hari ni

hanis,
alo..lo..sian tu
apakata kalau rajin ikut cara kak Q
atas tu..
terus iron lepas spin..hihi

iwan_dextrous said...

ujan sedap tido.ahhaha

Cik Kyla said...

assalamualaikum kak.

ye la.. cuaca tidak menentu sejak kebelakangan ni..

tak sedap bdn?
akak mkn ubat ye..
smoga cpt smbuh :)

asliner said...

kat Muar pun sama kak ati..
kejap hujan..
kejap tak hujan..
kain kat jemuran dah kebasahan..hehe