Tuesday, January 25, 2011

Hari ke-7 Pemergian Bapa Mertua

Salam,

sudah masuk hari ke-7 
pemergian arwah bapa mertua

sebenarnya pada hari rabu lepas 
kami sudah pun di beritahu akan 
kemalangan maut yang menimpa arwah 
tetapi selagi tidak melihat dengan 
mata kepala sendiri...memang sukar
hendak kami percayainya

baru saje malam ahad lepas kami semua
berjumpa dan makan beramai-ramai bersama 
arwah sudah hampir seminggu datang menziarah 
ke banting dan pada pagi rabu itulah arwah 
baru saje pulang ke Sungai Koyan

sampai saje di rumah arwah keluar 
dengan menaiki motor untuk menyelesaikan
beberapa urusan dan sebaik keluar dari 
simpang pejabat Felda itu arwah 
telah di langgar oleh motor  yang 
di bawa laju oleh seorang budak 
perempuan tingkatan 2

masih tergiang-giang kata-kata arwah 
yang hendak pulang pada hari rabu 
walau ada yang cuba pujuk pulang 
pada hari lain ...arwah tetap nak 
pulang hari rabu juga

Al-Fatihah buat Allahyarham M Yusof bin Badu Alif

sangat kagum dengan ibu mertua yang sangat kuat semangat
walau orang lain menangis ...dia tetap kuat dan tidak menangis!

50 comments:

Yan said...

Salam Ati.

INNALILAH... semuga sabar menempuh dugaan ALLAH.. Doa agar ALLAH tpt kan beliau di kalangan org2 yg beriman.. AMEEN.

ainnoraini said...

alfatihah untuk bapa mertua ati...
semoga Allah permudahkan segala urusannye disane...aminnn...

nnt kite pun bakal kesane jugak akhirnye...

nurkass said...

salam kak ati..
innalillah..diharap kak ati bersabar dgn segala ujian darinya..semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..amin..
sabar ye kak ati..

Kaseh said...

salam ati...
takziah buat ati dan keluarga.. moga tabah yer ati..
kaseh doakan moga arwah ditempatkan dikalangan org beriman..

alfatihah..

~ yus ~ said...

Al-fatihah untuk arwah bapa mertua Ati.

Takziah untuk Ati sekeluarga ye.

Teringat pula masa bapa mertua yus meninggal tahun 2004, kami di UK tak dapat balik, emak dan ayah yus yang datang melawat ke rumah mertua pun kata, mak mertua Yus sangat kuat, semua yang lain menangis, dia cukup tenang dan tak menangis.

Apa pun sudah ajalnya, kita doakan semoga rohnya tenang di sana.

Kakzakie said...

Salam Ati,

Khususan ila ruhi M Yusof bin Badu Alif.. Al-fatihah....

DariNya kita datang dan kepadaNya jua kita kembali. Takziah buat seisi keluarga....

miloais said...

Al-Fatihah

kakcik said...

Semoga rohnya berbahagia di sisi Maha Pencipta. Al Fatihah.

Cik Jue said...

salam kak ati:
lama kak ati tak bersiaran rupanya ade berita buruk..apa2 pun jue doakan moga kak ati sekeluraga tabah terutama mak mertua kak ati dan moga roh arwah di tempatkan dikalangan org2 yang soleh....AL-FATIHAH buat Arwah

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam ati, takziah dari BSB. Semoga roh nyer ditempat kan dikalangan org2 yg beriman dan beramal soleh.amin

atie said...

salam kak~salam takziah ye~

Cik Pah said...

salam ati ..

saya baru tau pasal nih..takziah untuk kamu sekeluarga.. harap kamu semua tabah menjalani kehidupan yg mendatang

kepada mak mertua akak tuh - saya rase.. dia pendam perasaan dia..lepas semua anak menantu dah balik nnt.. barulah dia menangis.. selalu orang tua tua nih mmg suke pendam perasaan sorang sorang.. akak kene banyak banyak bagi semangat kat dia yer..

anie said...

salam perkenalan sis..
thank u sbb follow
saya da follow sis da

salam takziah 2...

So Shy Lady said...

salam ati,

thanx ya n folo ati juga.....

takziah buat ati skluarga.... sy dulu pun waktu arwah ayah mninggal mmng stitik pun t.klua air mata tp dlm hati tuhan sj yg tahu......

alfatihah

rasp said...

takziah sis...
smoga rohnya ditempatkan bersama org2 yang beriman dan beramal soleh...
Al-Fatihah..

✿....rossa alina....✿ said...

AL-FATIHAH..semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 beriman..amin..

nabilah_2908 said...

takziah yer kak....

Al-fatihah buat bapa mertua akk...

noor said...

al-fatihah buat bapa mertua kak ati
smoga ditempatkn dikalangan org2 beriman & dikasihi olehNya..

bun_nee said...

al fatihah

Aanas said...

salam Ati,
takziah.. semoga famili tabah menghadapi kehilangan orang tersayang..

kasihredha said...

Alfatihah...salam takziah buat seluruh keluarga Ati.
Semoga yang tinggalkan tabah menghadapinya.

Hanis Azla said...

Alfatihah, Takziah yer.. Semoga arwah di tempatkan bersama orang2 yg beriman.. InsyaAllah.

pipoq said...

sabar ye kak..mati itu pasti..kita yang masih hidup ni, banyakkan la berdoa agar dirahmati Allah selalu..

banyakkan juga berdoa untuk ibu bapa kita walaupun ibu bapa mertua samada mereka masih hidup atau telah tiada sebab hanya doa kita sebagai anak je yang menjadi bekalan mereka untuk hidup aman di sana..

saya doakan semoga roh Allahyarham M Yusof Badu Alif ditempatkan bersama para syuhada dan solihin..

diana said...

al-fatihah untuk ayah mertua kak ti..

kenapa la mak ayah selalu biarkan anak2 bawak motor walaupun tak de lesen..
bila jadi gini baru la nak beringat..
dah tak guna dah..

sahromnasrudin said...

al-fatihah untuk beliau..

semoga rohnya ditempatkan dikalangan para solihin dan siddiqin..

cemomoi said...

innalillah semoga Allah menerimanya sebagai hamba yang soleh dan dirahmati

sarah-najwan said...

al fatihah utk ayah mentua ati..
semoga arwah ditempatkan dlm kalangan org2 yang soleh...

Encik MamaT said...

semoga arwah ditempatkan bersama para solihin...

budak2 bawak umur bawak motosikal.. hmm.. mak bapak pun satu hal...

FATIN MRAZ said...

salam takziah ye kak ati,

sy juge terfikir yg sama.. kagum dgn ibu mertua kak ati..
apakah disebalik kekuatan & ketabahannya, hanya dia yang tau..

kak ati jgn sedey2 ya..
setiap yg idup PASTI mati..

azieazah said...

Salam takziah buat seluruh ahli keluarga ATI.

Alfatihah.

*Mak Kak Azie dulu pun masa ayah meninggal, dia tak nangis...

mrs_yb's said...

salam perkenalan..takziah uts pemergian bapa mertue

Daddy Ziyyad said...

Salam takziah.

Bersabarlah dgn ujian ini.

h4ni3 said...

Ya Allah..
salam takziah Ati
semoga allahyarham ditempatkan dikalangan mereka yg dikasihiNya

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Al-Fatihah buat arwah.

Semoga roh beliau ditempatkan di kalangan mereka yang beriman.




Tabah betul mak mertua Atie.. Semoga anak-anak dan menantu sentiasa menceriakan dia selepas ni..

sal said...

tabahkan hati..redhakan dia pergi..Moga rohnya dicucuri rahmat..

aNIe said...

Salam ati... Al-Fatihah buat yang telah pergi...semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang2 yang beriman

iwan_dextrous said...

alfatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat..harap seluruh keluarga tabah...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

salam takziah..al-fatihah..

Rinna said...

Al-Fatihah dan Salam Takziah buat Ati sekeluarga.. Moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org2 yang beriman. Amin

niesz said...

kak. slm takziah yer..kuatkan smangat..moga rohnya d cucuri rhmat.

al fatihah tuk arwah..

wahida said...

alfatihah utk arwah..semoga roh nya ditempatkan bersama org2 yg beriman...amin...

kakchik@ella said...

sedihnya ella baca n3 ni. teringat saat ayah pergi*sedih, bergenang airmata* tambahan pulak ella memang rapat dgn arwah.

Takziah utk keluarga ati ye. Al-Fatihah buat arwah. Moga ditempatkan di kalangan org2 yg beriman.

cik_HitaM puTih said...

takziah buat suadari sekeluarga

Zullism said...

takziah kak...alfatihah untuk arwah...

Citarasa Rinduan said...

salam...
ayu rasa sangat kehilangan..bila lagi ayu duduk dgn FIL..
harap2 ayah mertua ayu panjang usianya...

salam takziah utk kak ati sklrg..

asliner said...

salam takziah...
Moga2 allahyarham ditempatkan ditempat orang2 yang beriman..
insyaAllah..
amin~

sissyira said...

salam

bersabarlah...

semoga roh beliau ditempatkan dikalangan orang yang beriman ..amin3..

Miss Yaty said...

al-fatihah.. semoga roh beliau di tempatkan di kalangan org yang beriman...amiin..


sedih yaty baca pasal ni akak.. semoga akak sekeluarga tabah menghadapi dugaan ye..

Ati Masrif said...

TERIMA KASIH BUAT SEMUA SAHABAT YANG
MENGHADIAH AL-FATIHAH DAN DOA BUAT
ARWAH BAPA YANG KAMI SEKELUARGA KASIHI!

Al - Mu'allim said...

Innalillah.

takziah buat puan. Biasanya orang tua ni, dia tak tunjuk kesedihan depan kita, tapi dalam hati, Allah saja yang tahu.

Moga allayarham ditempatkan di kalangan hamba yang beriman. Ameen