Friday, January 14, 2011

Bila Penyakit Datang Lagi...

Salam,

bila penyakit datang lagi 
kami pasti tak boleh tidur
sentiasa kena berjaga 
tidur pun di ruang tamu saje  

emm.. syahmi bila batuk
mesti semput pun naik sekali
tengah nak bertahan tak mahu
pergi hospital sedut gas
risau juga kalau asyik nak bergantung 
pada alat tu saje...


janji dia tido..golek kat mana pun takpe..fenat lepas muntah berkali2
cepatlah sihat wahai manjaku.. lelah tengok nafas dia turun naik...

sori pada yg tak sempat kita nak bw ye... nanti kita dtg bila lega sikit !


 

15 comments:

Kakzakie said...

Salam Ati,

Cuba cari hati unta. Biasanya lelah budak kalau kita jaga tidak berpanjangan. Bagi dia makan hati unta. Dulu anak kakak yg sulung masa umur 1-2 tahun macam tu. Jadi setiap kali umrah tu ada peluang beli hati unta. Dekat Mekah banyak yg dah dikeringkan. Cubalah....

areteacar said...

siannya... smoga cpt sihat :)

suri solehah said...

salam ati

kesiannya kat dia..moga cepat sembuh,cuba try petua hati unta tu..mana nak tahu ada kesannya..

kakcik said...

Kakcik pun penghidap athma - pernah sampai masuk wad berkali2. Sekarang pun , asyik bertahan dengan ventolin inhaler. Ada juga orang nasihatkan macam Kakzakie kata tu - tapi, sampai sekarang kakcik belum dapat hati unta tu.

bujal X said...

kalau time ambik gas dia mengamuk tak? hari tu gi klinik ada budak ambik gas siap jerit2~~sian~~

cepat baik budak kecik~~

Lyana said...

cianne

Aanas said...

Salam Ati
anak2 saya 2-2 asthma..umur setahun jer, start asma. kalau teruk sangat memang kena gi amik nebulizer kat clinic.. kalau baru2 start nak kena tu memang pakai gas guna aerochamber tuh.. so far Alhamdulillah, guna aerochamber tu berkesan.. sebab kalau pam gas masuk mulut jer kadang budak2 tak reti sedut....

ainnoraini said...

pagi ati..ala cian die...
ati hari tu ati ade buat n3 pasal bedakkan...ain baru jer baca..anak saudara hubby pun mase kecik2 suke main bedak habis di tabur merata2 disebab suke main bedak dia dpt athma...dlm family dia die sorang jer kene...dokte kate bedak tu bahaya utk anak2 kecik ni sebab dia ade debu2 halus...bole sesorg yg tak tahan mudah dpt penyakit...
mmg kesian bile kene tak boleh nk bernafas...pernah sekali sampai pengsan dia x blh bernafas...mmg panik maknye mase tu...

tp sekarang dia dh besar & makin berkurang sikit athmanye tu..

moga syahmi cepat sembuh ye...rajin2 makan ubat...

sarah-najwan said...

keempat2 anak saya seme kene asma asma masa umo kecik hingga 3 thun..pastu da hilang kot...

saya masa kecik pom..mak kata ada asma sb asma ni penyakit keturunankan..tapi bila saya da dewasa..xde dah asma tu..

ttg info kakzakie tu..ni pestime dgr..bolelah guna jugak..kirim kat org pi mekahkan..

semoga boboy awk tu..cepat sembuh..

kakchik@ella said...

bila anak tak sehat kita pun tak sehat sama kan ati.

cuaca skrg pun tak menentu, pastu makanan pun nak kena jaga, kan. semoga dia cepat sembuh.

miloais said...

kesiannya kat syahmi...
teringat anak iols - abg ajim
lelah jugak...
musim2 ujan skang ni
kena sentiasa berwaspada

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

akak...cantiknya 'umah' baru....
alo sian dia...get well soon dear...

Dee said...

kalo dah terpaksa tu kena bwk gaklah kan sis..kesian kt anak kan..moga dia cepat sembuh..

nabilah_2908 said...

alahai..kesian syahmi..

moga cepat sembuh...

jom ke APA KATA HATI pulak,
HEADER BARU

niesz said...

syok nye die tdo ek..hehe..