Thursday, January 6, 2011

Alahaiiii....!!!

dah lambat ni ...
bas sekolah dah nak datang
syirah sarung kasut sekolahnya 
tapi basah pula..

nak pergi  ambik kasut baru 
ada dalam bilik di atas mahu tak sempat..
nampak dalam kabinet kasut tu ada kasut 
sekolah lama dalam kotak..so apalagi 
suruh syirah pakai kasut tu sajelah

masukkan kaki tak boleh...
kita tolak lagi kakinya ke dalam pun tak boleh
eh...kenapa pula ni...nampak kasut lagi 
besar dari kakinya..
syirah kata rasa macam ada benda dalam 
kasut tu...

kita pun ambil kasut tu dan tengok apa ada didalam
ehh...katakkkkk...! jerit kita
si syirah yang dah rasa tadi apalagi
lari lompat-lompat keliling anjung rumah
kegelian....sian anak kita tau!

sudahnya ...berlari naik ke atas juga kita...ahak!


pengajaran: Tolong jangan main sarung saje kasut-kasut lama!


tapi ...kenapa setiap kali kita teringat asyik nak gelak aje..
teruk betul mumi syirah ni ..^_^
 

53 comments:

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Hehehehehe.. Penah kene dulu.. sampaikan suh budak depan umah buangkan!! Hehehehe

azieazah said...

Mujur anak yang kena. Kalu ATI sendirik? Bayangkan, bukan anjung jer awak lompat, sampai atas katil nanti lari. hahahaha..
heeeee sejukkkk jer kaki sentuh katak tu, kan?

noor said...

alahaii kak ati katak.......
kalau nor mau lari satu umah hihihi

nurkass said...

haha..dulu masa sekolah pun penah kena gak..cuit2 ngan ujung jari kaki tu rasa lembik jek..menjerit lintang pukang..tak sempat jadi putera katak..hahaha..

iwan_dextrous said...

hhahah...katak uw menumpang je..

Dextrous cyber life

Queen said...

penah gak..letak kasut kat luar kan..nak sarung tu skali rasa lebik2...pastu tonggeng2..sekalikuar katak...rasa nak nanges oo..

dah la kite takut katak

munna said...

munna dulu selalu kena ni masa dok kat kampung.... sah2 2 -3 hari taknak pakai kasut tu.... geliiii

ainnoraini said...

katak... tak ler takut sgt tapi geli geleman bile nengoknye...

lembik jer badan die tu...

Anisa Hang Tuah said...

alahai kak ti

hee
lain kali hati hati yee

atty's said...

wakkakakaka..kalo kty pun mau menjerit..atau dah tak mau pakai kasut.fobia

nabilah_2908 said...

hehehe....ms sekolah dulu..pernah kena gak...

tp bukan kasut lama..malam tu hujan...bila pagi tu nak g sekolah..sarung jer la...pas tu rasa lembik2...tgk2 ada katak..terus campakkan kasut yg tk bersalah tu.. ;)

misz sheyla said...

eeeuwww,...penah jadi mcm ni..tapi time 2 kite siap x pakai stoking ag...masuk je kaki ase lembik2..tak tunggu lame trus cmpak kasut 2 jauh2

suri solehah said...

salam..bukan ati je nak tergelak..kita bacapun tak sempat habis lagi dah tergelak..haha..sian nak dara dia hehe,,apalah mumi ni

Ciklinn said...

hahahaha.. mesti sejuk2 jer kaki dia rasakn... ciklinn pernh gak camtu siap bawak sek lg padal mmg rasa ketat sebelh... hadoii mengimbau sunngguhlahh

~ yus ~ said...

hehe..saya pun pernah alami yang sama. Suruh je Aqil sarung kasut dia tapi dia sibuk kata tak boleh. Rupa2nya ada katak..hehe

gadisBunga said...

dah agak! dah agak!!

hahahaha!!!

ada rasa nak pengsan tak? kikiki!!!

hahaha!!! lawak!!! hahaha!!!

qaqa said...

mestii lembik3x kan hahaha
eyyyy geliii haahaa

CIK TOM said...

ehhehe...lucu la plk..pakai kasut yg ade katak dlm tue...hiihi

sal said...

alahai..nasib baiklah kuat semangat ...

khaifaiz said...

Teringat zaman sekolah dulu.. katak siap gigit kaki.. sampai la ni trauma ngan katak

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Itulah Ati, akak masa sekolah sebelum pakai kasut, akak tonggangkan dulu.gelilah ati.

Tak tahulah, masa akak pergi blog purple pun, tak boleh kena log in.

Yan said...

Nasib baik katak..Kalau binatang berbisa, sian dia..

Miss Yaty said...

hihi..sian syirah...katak besar tak kak? nasib baik katak tak bahaya...lepas ni kena periksa sblm pakai kasut..hihi


p/s: kak ati join je segmen bloglist woot woot tu...bkn syarat kena tag baru leh join..hihi :)

Ati Masrif said...

penjejak mimpi,
melompat tak? ^_^

AA,
kalau ati..mahu ..satu bandar kedengaran
jeritan nyaaaringku..huhu

sweetsal said...

salam, selalu simpan kasut dlm rak, selamat sikit, geli geleman dgn katak..hehe

Ati Masrif said...

noor,
oklah tu...jongging...ngeee

nurkass,
eee...gelikan..hihi

Ati Masrif said...

iwan,
gelak ah..nanti kena baru tau

queen,
nasib dulu..lani kena hati2 na..
awak tu kan..pregnant ok..

Zullism said...

pnah jadi kat saya time kecik2 dulu kaka...lembut jer rasa bila sarung kaki tu hahah

Ati Masrif said...

munna,
kira katak kampung yek..
mesti lg lembut

ain,
kita takutt..psl dgn hadirnya dia
yg TUT..pun akan hadir..

Ati Masrif said...

anisa,
iyelah adik kusayang ^_^

atty,
hehe..geli gak yer

Ati Masrif said...

nabilah,
sian kasut yg tak bersalah tu..ahaks

TQ yer..tolong kak ati tadi..seronok chatting dgn nabilah ^_^

sheyla,
xde stakin lglah...geli..ori rasa!

Ati Masrif said...

suri,
jahat mumi syirah yek..asyik nak gelak je ..bila ingat dia lari2..huwahaha

ciklinn,
ini lg dasyat..lurus mcm pembaris je..hihi

Ati Masrif said...

yus,
kesian anak2 kita kan..dapat mak cam kita2 ni..hahaha

GB,
gelak ah...nanti ada katak dalam beg camera ..baru tau!

huhuhahah..kak ati gelak kan dulu :P

Ati Masrif said...

qaqa,
mestilah geli..

cik tom,
eh..dia datang..puk..puk!
ingatkan majuk ke apa..lama tak mai

kalau kena cik tom ..camne yek..hihi

Ati Masrif said...

sal,
dah habis bz..
psl tak kuatlah..lari keliling tu..hehe

khaifaiz,
salam kenal

katak ..mengigit ke...baru tau
teruk ke kesan nya?

Ati Masrif said...

kak ina,
selalu buat gak cam tu tapi tadi
kunun..nak cepat..hihi

ingatkan dia majuk dgn kita ke ape ke?

yan,
bila fikir2kan
mmg betul..nx time kena chk betui2 na

Ati Masrif said...

yaty comel,
katak sedang ..psl tu tak leh pakai kasut..hihi

yeke..boleh ke..
nanti ada masa..kak ati buat ah ^_^

cikgu zul,
nasib kecik dulu
kalau lani depan murid2 camne agaknya yer...buat2 kuat ke..huhu

kak Erna said...

salam ati..akak pernah terena serik sungguh..ingat sampai sekarang..mesti ketuk2 dulu kasut bila nak pakai..

asliner said...

katak?
huhu..
geli kot..
kat bilik air kat kolej nie bnyak kali terserempak dengan katak..-__-

~ yus ~ said...

Salam Ati,

Yus tag Ati untuk join GA ni...

http://maz-naz.blogspot.com/2011/01/mama-cyda-1st-give-away.html

mama ju, said...

Aslkm Ati

Tkasih berkunjung ke rumah mama.
Mama suka dgn stail penulisan Ati.
KLIA kat blah mana?
Kita tak jauh.

CL tu adalah kawan maya . Dia bekerja di hotel apatah betul2 depan kabaah. Sabtu ni geng 2 akan buat majlis utk dia di hotel pj.Nak kenal pegi blog Pengalaman dikota mekah.

mama ju, said...

SAMBUNG

Mama pernah pakai kasut ada katak. Mula tak rasa apa2....hehe ada satu cerita cikgu pakai kasut berkatak, siap ajar pj lagi masih tak sedar. Akhirnya tgk katak tu...bayangkan mcmana cikgu tadi bila dia tgk katak tu dah leper ....dikerjakannya....

diana said...

haha..nasib baik
dia tak mati kat dalam tu ..
ei..saya geli la katak ni..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

heeeeeeeeeeeee...


geli dibuatnya.


kesian Syirah tapi kelakar pulak bila bayangkan dia terlompat-lompat tu.. hehehe..

Lyana said...

ikhikhik..kesian dan lawak..btol lah kak..memang tak leh sarung jek..kadang2 kasut yg dah lame2 ni ade lipas lah, labah2 r..huhuhuhu..scary u

sahromnasrudin said...

nasib baik katak..klu anak kucing hehehehhe

CGG said...

tiba2 rindu nak pi sekolah baliK:_)

huhu

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sian dia...hehehhe kalau eida tue..kompom jerit sampai xnak g sekolah terus..ehehehehhe

adarnadzmie said...

pernah kasut ada katak dan lipas.. mau jerit satu rumah dengar..hehe.

FATIN MRAZ said...

salam ziarah,
pengalaman ni mmg mcm penah berlaku kat sumer yg pakai kasut.. hahaha..
ai pun penah..mase skool dulu..

sarah-najwan said...

eee.jika saya gak..terlopat slaluh situ jugak..

geli wey katak ni..nk2 katak lembik tu...eeeeeeeee

jika anak saya lmbt terhegeh2 pkai kasut..suara merdu tarzan saya akan keluar slaluh...sebutir taman dgr..wahahahaa..brutalkah saya???

FATIN MRAZ said...

naper x der pepatah mcm katak lam kasut ek?? hikhikss..

cemomoi said...

masa sekolah rendah dulu pnah kena lagi teruk dari tu. ke mana je berjalan ada bau busuk. puas cari kat mana la bau tu. dekat setengah hari baru jumpa, rupanya taik katak dalam kasut uweek sibbaik pakai stokin, alamatnya stokin pon kena buang la..busuk gila....