Thursday, December 23, 2010

Semuanya Duit...

Salam,

Sekejap saja sudah masuk hari khamis kan
sekejap juga sudah nak masuk tahun baru 

yang mana dah punya anak 
dah beli barangan sekolah
yang ada adik-adik pun mesti 
membantu  ibu dan ayah 
masa inilah pertolongan di perlukan 

baru saja beli kasut sekolah dan 
alat-alat tulis untuk dua orang anak
bayangkan itu saja habis rm 200
nasib baik baju sekolah anak sudah 
beli awal bulan hari tu 

bila lihat senarai buku tulis 
yang harus di beli di sekolah
untuk darjah 1 lagi mahal dari 
darjah 4 ...ehem telan air liur
belum lagi lihat yuran tahunan...hihi

semuanya duitkan....



cabaran awal tahun ...nasib sudah bersedia  ^_^

27 comments:

Anisa Hang Tuah said...

sekarang semuanya mahal

hmmm

ape pun mahal.

sal said...

betul..betul..betul..
semuanya duit..
tahun baru kena belanja lebih untuk anak2 ..semua keperluan nak disediakan..berbaloi keluar duit kalau diorg nak belajar rajin2,kan

sal said...

"duit.duit.dimana kau duit.." teringat pulak kak sal lagu tuh....

kakcik said...

Semalam kakcik beli buka tambahan/buku tulis untuk anak bujang kakcik yang dua orang tu- Tahun 4 dan Tingkatan 2... beratus la juga...

gadisBunga said...

duit skrg ni mengalir dah macam air terjun. wuwuwu~

Ayuraza said...

memang kak oii..
saya yang anak kecik tak sekolah ni pun kadang tercekik gak..seme benda mahal..takat 50hengget tu macam xda nilai je..baru pecah da abis..pening2...

doa je la rezeki kiter btmbah..hehe

Queen said...

harap2 besok2 nik beringat utk buat macam akak....beli siap2 2 3 benda yang beleh di dahulukan..

ingat lagi dulu..kalau mak jahitkan baju,..mesti lebih besar dari size asal.. Tahanla pakai 2 3 tahun.. Pastu turun plak kat adik2.. Pastu kalau ada sedara yang ada kain baju sekolah yang dah tak muat..passing2.. pakai la sampai dah tak boleh pakai..

Teringat dulu susahnya mak ayah nak besarkan kita.. =)

Rinna said...

Ati,

Semua barang² skrg nie mahal² belaka..Ikss.. nie baru je beli pakaian belum beli buku2 lagi.. nie..

noor said...

btl tuh kak
semuanya duit
pastu skrg brg leh thn mhlnya
pulus2...
nanti turn noor lak bila aiman dh bsor...adoiii

~ yus ~ said...

betul tu, semuanya perlukan duit.

Anak nak masuk tadika lagi besar yuran dan belanjanya berbanding anak yang nak masuk tahun 1 ni...huhu.

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

duit..duit..di mana kau duit...huhuhu akak pening duit anak2 nak sekolah..eida penin duit nak g holiday..ehhehehe..ngada2 kan.. :P

ieda said...

salam kenal dari akak :)
sekejap masa berlalu .. anak2 nak sek .. mak2 yg gabra kann :)

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Sabarlah je lah Ati, akak dah merasa dulu. Tahun depan simontel pulak nak sekolah.Duit sekarang, nilainya semakin kecil.

Amy Syaquena said...

As'salam..

sekarang nie semuanya mahal...

sarah-najwan said...

betul tu ati..huhu
$$$$$$$$$$$ ni mcm air je..huhu

Cik Pah said...

berapa budget utuk budak nak masuk darjah satu yer ati .. yuran dan buku ..

anak sedara cik pah kan nak masuk darjah 1 , so cik pah kene lah stanby duit

DrSinga said...

yuran tahunannya tak lah mahal sangat...
buku teks dan latihan pun dapat free..
benda2 remeh yang lain tu..kalau kumpul2..jadik membukit rasanya duit yang keluar

wahida said...

kak, tu belum lg anak ramai kan kak...saya nnt ntah mcm mana la hai...

sahromnasrudin said...

kos hidup skrg makin meningkat..kena la bersedia satu persatu huhuhuh

h4ni3 said...

skrg ni yuran sekolah, duit roadtax, insurans kereta, semuanya kena kumpul duit dari awal tahun la nampaknya.. huhu

Daddy Ziyyad said...

Huhuuhu..lagi 5 tahun InsyaAllah my son masuk sekolah..kena gigih menabung dalam tabung ayam macam ni...

Zullism said...

hurm takdak benda yang pree kak ati..heheh...takper..akak kiranya macam melabor jugak beli saham skang kuar 200 esok2 masyuk 2000...:)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Sabtu ni baru nak bershopping. Tak taulah berapa banyak habis kali ni..

Cik Jue said...

aduh kak tu e sekarang nanti zaman farisyah mcm mana ye..2 tahun lagi jue pasti merasanye...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam ati, baju sek budak2 tak beli lagi nie, tengah tunggu bonus nie, tapi tak masuk2 lagi...bila lerrrr

sekamar rindu said...

salam..

semua dah tanggungjwb nak buat mcm mana..:)

Anonymous said...

Kepada yg teringin tukar kereta di hujung tahun sabar-sabar ye nanti hujung tahun penat (Roadtax,Montly...anak nak sekolah lagi.....Cuti sekolah)...Ha ha ha