Thursday, December 16, 2010

MUSIBAH!!

Salam.

Bila Musibah datang...

tak kira waktu..

tak kira tempat..

tak kira Niat kita ...


Rasulullah bersabda:

Sesungguhnya besarnya pahala diukur dengan besarnya ujian, dan bila Allah suka kepada kaum, maka mereka diuji. Jika mereka redho maka Allah redho dan bila dia marah, Allah pun akan marah kepadanya. (HR. Tirmidzi 2320 dishohihkan oleh Al Albani, Lihat silsilah As Shahihah: 146)


semoga kita juga redho dgn ujian ini...
semoga di permudahkan...ameen!

20 comments:

CGG said...

kak..
allah takkan uji hambanya kalau DIa tahu hambanya tu tak mampu manghadapi..
semoga terus tabah ye:)

Anisa Hang Tuah said...

setiap perkara ada hikmahnya

(:

kakcik said...

Ujian datang tanpa diminta.. sama ada kita mahu lulus atau tidak melaluinya, bergantung pada diri kita, kan Ati? :)

wahida said...

lebih kurang n3 saya kali ni..

Yan said...

Yang penting kita tabah dan sabar. INSYALLAH

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

mudah2an...kita semua bersedia dalam segala menda ...isnya-allah

Cik Pah said...

tuhan tuh maha berkuasa dan mengetahui.. baik dan buruk untuk hambanya..

Poyaty said...

kak ati ok x skang neh? ohh. harap akk x de pape. hurmm, mmg perasaan xleh nak ckp kan. tabah ye kak ati.

DrSinga said...

Allah uji kita..
sebab Allah sayang kat kita..
.
.
ko ok Dek??
take care..

Ayuraza said...

hidup seperti roda..
jika dibawah terima la dengan redha..DIA punya rencana untukmu.. :P

cemomoi said...

silap sikit je kita mudah nak melenting, intenet tak bagus dah rasa nak lempar laptop... blom lagi diuji dengan menda beso

moga Allah ampunkan kita...

Amy Syaquena said...

As'salam..

setiap apa yang terjadi itu pasti ada hikmah..

sarah-najwan said...

semoga kita diberi kesabaran yg tinggi..insyaAllah akan dipermudahkan sebarang urusan walaupun ada musibahnya..

Kakzakie said...

Salam Ati,

Kekadang ujian itu kifarah dari salah-laku kita untuk membolehkan kita lebih mengingati DIA....

Tapi, kakak kekadang hilang sabar juga terutama sekarang ni hari-hari jem balik kerja sebab hujan. Geramnye..... eh... saabaarr

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

semoga kita tabah dalam menghadapinya....

nabilah_2908 said...

Allah takkan turunkan ujian jika hambanya tak mampu utk hadapinya... sabar bnyk2 yer kak...

erm....apa yg dh jadi kak..? xmo share..?

jom ke APA KATA HATI pulak,
SERIBU KALI CINTA

gadisBunga said...

makin besar ujian bermaksud makin tebal iman. bersyukurlah. :)

Ciklinn said...

sihat ker tuan rumah... wahh best nyer cuti2 malaysia yerk..... humak aiii giler seram hantu yg digantung tu... adoiii.. gegel kaki nak masuk situ...

yer semakin besar ujian semakin sayang allah pada kita... cuma kita perlu kuat hadapi semua tu kan...

Ati Masrif said...

KEPADA SEMUA SAHABAT,

TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK
DENGAN TULISAN-TULISAN YANG
BANYAK MEMBINA DAN NASIHAT-NASIHAT!

Ati Masrif said...

nabilah,

kak ati share pada n3 today
bila dah selesai baru berani
nak luahkan..Alhamdulillah!