Tuesday, December 21, 2010

Bagaimanakah Sifat Anda

Salam,

semoga semua sahabat sentiasa
ceria dan berbahagia

Bagaimanakah sifat anda 
kita boleh menilaikan diri kita sendiri
kita juga boleh baca ramalan bintang kita 

kita tertarik dengan ramalan tarikh lahir
dari Dato' Dr. Fadzillah Kamsah
melalui kajian beliau selama 25tahun
yang mana kita boleh jadikan 
panduan dan rujukan tapi janganlah 
pula kita percaya bulat-bulat 

BULAN JULAI (bulan kelahiran kita)


Sangat suka didamping.

Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki
 
Agak pendiam kecuali dirangsang.

Ada harga dan maruah diri.

Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.

Mudah dipujuk dan bercakap lurus.

Sangat menjaga hati orang lain.

Sangat peramah.

Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.

Berjiwa sentimental.

Jarang berdendam.

Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.

Tidak suka benda remeh-temeh.

Membimbing cara fizikal dan mental.

Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.

Layanan yang serupa terhadap semua orang.

Tinggi daya simpati.

Pemerhatian yang tajam.

Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.

Mudah dan rajin belajar.

Suka muhasabah diri.

Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.

Suka mendiamkan diri.

Suka duduk di rumah.

Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.

Tidak agresif kecuali terpaksa.

Lemah dari segi kesihatan perut.

Mudah gemuk kalau tak kawal diet.

Minta disayangi.

Mudah terluka hati tapi lambat pulih.

Terlalu mengambil berat.

Rajin dalam membuat kerja.

kalau nak tahu sifat anda melalui tarikh lahir di SINI 

minat dengar ceramah motivasinya ^_^

31 comments:

Cik Pah said...

yg saya tau ..saya nih mmg baran sket.. pastu mudah nangis.. kira macam cengenglah.. turun pulak kat cik meen..

wahida said...

hubby saya lahir bulan julai...tapi dia bukanlah peramah sgt pun...huhuhu...

ainhany said...

hihii....ada kebenarannya...cuma untuk mnbentuknya mnjadi semakin baik dan baik....maklumlaaa graf turun naik hihii

gadisBunga said...

hihi. sama macam adik kite yg no 2. dan kebanyakan ciri2 kat situ mmg kene dgn dia lah!

kak ati ni mesti lembut orangnya kan... :)

Ieda Al-Habsyi said...

uhuhuh! nak tgk bulan saya pulak le :)

Ati Masrif said...

cik pah,
bulan berapa cik pah lahit tu..mcm julai je

wahida,
mesti ada yg kena juga dgn perangai diakan

Ati Masrif said...

ainhany,
betul sgt tu..kearah yg lebih baikkan

gb,
hehe..lembut dan manja..tu belum dgr sore lagi..hahaha

Ati Masrif said...

ieda,

pergilah tgk di bawah tu ok

jgn lupa habaq mai ..ada kena tak ..hehe

sarah-najwan said...

lol..my hubby lahir bulan julai..heheee

ada la jugak yg kene tu..

Daddy Ziyyad said...

menarik utk dibaca, tapi jangan percaya..hehehe

CGG said...

waa..
info nie..
thanks

Mak Su said...

sy bulan 10

Dee said...

ada yg betul..ada yg tidak kan..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Nanti senang pi cari. Akak ngan suami, sama bulan march.

nabilah_2908 said...

lama tk nmpk Dato keluar tv...sekarang ni..professor Izzy tgh top.. ;)

sy lahir bulan Ogos.. nk tgk juga la...:)

jom ke APA KATA HATI pulak,
BILA TELEFON BRBUNYI

Ati Masrif said...

sarah,

kita ni kan laki bini ..lahir bulan 7

byk persamaan..antaranya mudah simpati, suka dok rmh dan byk yg sama kat atas tu

Ati Masrif said...

daddy ziyyad,

banyak yang betul kalau di lihat coz ini hasil kajian

yang buruk elok kita cuba tgl kan

Ati Masrif said...

cgg,
sama-sama

mak su,
pergilah tgk..saja suka2

Ati Masrif said...

dee,
tapi kak ati byk yg betul..antaranya
selalu kena sakit perut, mudah simpati pd org

kak ina,
mesti sehati dan sejiwa
senangkan ..samalah mcm kita

Ati Masrif said...

nabilah,
yelah ..lamakan
tapikan hari tu hubby kak ati jumpa dia
mmg baik, ramah dan suka senyum
dia ada bagi PETUA tau..nanti kita share di n3

Zullism said...

Mudah gemuk kalau tak kawal diet...hahah yang ni kena jaga kak hahah

Amy Syaquena said...

As'salam...

ada yang betul dan ada yang tidak..

p/s : jom tinggalkan detail diri di sini

http://sinarraudah.blogspot.com/2010/12/jomm-kongsi-detail-tentang-diri-anda.html

Ati Masrif said...

zul,
part tu pun betul sangat ..
mudah benar nak naik..turun susah..huhu

amy,
yang tak elok kita tinggalkan

ok!

Yan said...

Salam Ati,

akak lahir bulan 7, tapi rasa2 nya separuh je betull heee

n.hasleena said...

salam kak ati..
saya pernah baca utk bulan kelahiran saya..
macam ada ye kena dengan sifat sendiri...Dr. Fadzilah Kamsah buat pun berdasarkan survey kan. mgkn majoriti sifat yg sama dalam bulan kelahiran tu :) Seronok juga baca...

Cik Tom said...

cik tom bulan 11...mmg unpredictable...hihi

kakchik@ella said...

saya Julai jugak. 95% betul. hehe ..

h4ni3 said...

tetiba teringat adegan si johan raja lawak tiru gaya dr fadzilah kamsah dlm chalparela.. hihi

sekamar rindu said...

salam..

bulan disember pula mcm mana??

sal said...

banyak sifat2 yg positif..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

eh..Kita sama cancerlah..



tapi ada jugak yag lainnya...


;0)