Friday, November 5, 2010

Pesta Bunga Api

Salam.

Wah.. ramai orang masih di ulit mimpi!

tapi kami sekeluarga bermulanya 12 tengah malam tadi 
dan di awal pagi-pagi lagi di kejutkan dengan bunyi bunga 
api dan mercun... emm.. biasalah kan malam Deepavali
tapi yang bestnya dapat menyaksikan bunga api yang 
besar dan cantik-cantik belaka tak perlu tunggu New Year ke..
Hari Merdeka ke..duduk depan tingkap rumah saja dah 
dapat lihat satu persatu rumah berlumba-lumba memasang 
bunga api yang harganya dalam RM 400 tu.
Pesta cahaya yang berwarna warni!


Itulah seronoknya tinggal di Malaysia yang rakyatnya berbilang bangsa
semua perayaan pun dapat berkongsi rasa!


ramai juga yang berlumba-lumba balik ke kampung

6 comments:

azieazah said...

Samalah kita. Malam tadi pun Kak Azie terkojut sebab dentuman bunga api..

Mereka merayakan Deepavali.

Queenie said...

Salam Atie....

terimakasih sudi singgah ke sarang akak...
bila tengok gambar anak2 Atie, rasa macam pernah kenal macam pernah jumpa tp tak pasti kat mana...

Org kat atas sinun pun pandai jugak masak tu hehe..

Ati Masrif said...

azie,
pagi tadi anak kita bangun tido terkezutkan bunga api

Queenie,
eh..pernah jumpa...kak duk mana?
hehe..ntah2 sedara kot

Queenie said...

sedara sepusat sepusing kot...
jumpa sekali terus sangkut haha...

Zezebel said...

Kat tempat saya tiada.
Mungkin sebab kurang orang India kat Kota Marudu kot.

Hunny said...

Vannekem!:P