Tuesday, November 16, 2010

DUGAAN Menjelang Raya

Salam.

Perasaan kita sekarang ni dalam kerisauan, kebimbangan.....

Malam tadi semasa menghadiri majlis konvokasyen  tadika Syirah,
anak kita Syahmi masukkkan gula-gula cloret ke dalam hidung dia.
Puas kita cuba sedut keluar tapi tak boleh, kami pun kelam kabut
bawa dia ke klinik berhampiran tapi Doktor disitu juga gagal 
mengeluarkan  gula-gula itu dan referkan kami ke Hospital Putrajaya.

Kami pun pergi ke majlis Syirah, ambil dia dan terus ke Hospital 
Putrajaya, tiba di sana punyalah ramai orang sakit dan kami 
terpaksa menunggu dalam 3 jam untuk dapat berjumpa Doktor,
bayangkan sampai 10 malam dapat jumpa Doktor dekat 1 pagi.


Malangnya gula tu masih tak dapat nak dikeluarkan kerana sudah
sudah tidak nampak lagi dan memandangkan  Syahmi 
tidak menunjukkkan tanda2 yang kritikal so mereka refer
dia ke Doktor Pakar ENT esok (hari inilah) jam 11pagi.

Untuk pengetahuan, gula-gula itu tak boleh di biarkan didalam
hidung kerana akan dijangkiti bakteria. Kita tak dapat bayangkan 
macam mana Doktor Pakar tu akan korek hidung comel anak ku ini.

Ati harapkan pada semua, sudi-sudi doakan Syahmi tidak bahaya dan 
semuanya akan selesai dengan mudah. Tolong ye...Terima kasih, 
hanya  Allah saja yang dapat membalas semua jasa kalian.


pedih dalam hidung, cloret tu kecil tapi berangin

buah hati ku Syahmi...

masih nak nakal

ramainya orang sampai tak ada tmpt duduk

Hospital Putrajaya


Sudah pasang Nazar jika semuanya selesai...Ameen!!

31 comments:

noor said...

salam ziarah n salam kenal..
sy doakan ur daughter selamat..cute dia

idah @mama izzya said...

ish..ish bahayanyer..hrp2 seme selamat erk

Ati Masrif said...

Noor,
salam, senang kita ziarah balik
nama nya NorSyahmi Daniel..boy..TQ doakan.

nak bersiap ke hospital ni.

aina said...

ishh...camno tu leh jadik cenggitu..bdk2 kan nakal nyer biasela ..sama dgn anak aina...niwey...aina doakan syahmi ok...

ana said...

clorets yg kecik tu ker? kuat berangin tu...semoga clorets tu dapat dikeluarkan dan anak ati kembali sperti sedia kala...amin

Seri said...

siannye dia.. harap sume ok..

ita cutevirus said...

ya Allah....
teringat caman kecik²..
pernah termasuk manik kecik dalam idung...
harap² dapat la benda tu dikeluarkan..

ainnoraini said...

salam ati...
harap2 semua ok ye..sabar ye ati..

Cik Jue said...

salam akak ati...jue doakan moga selamat semua...jangan risau ye....pesanan buat sekecik..jangan nakal2 tau...

Amy Syaquena said...

salam ziarah..

insyaallah x de pape tue kak , amy doakan semoga gula2 itu dapat di keluarkan dan syahmi akan kembali seperti biasa...

Queenie said...

Salam Ati..

InsyaAllah semuanya akan selamat... jgn risau ya, semua yg tahu di sini akan mendoakan yg terbaik utk anak Ati...

azzey said...

Ati Masrif: Mudah2an gula2 getah itu dpt keluar dgn mudah & x ada2 apa2 yg buruk yg akan berlaku....amin

p/s: Salam ziarah ke blog ini....)

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ya allah takutnya...mudah2an syahmi kembali sihat dan dapat kuarkan clorets tue dari hidung dia...ish2..takut kan..

nabilah_2908 said...

alahai...

semoga syahmi tak apa2 la hendaknya...harap semuanya berjalan lancar...Insya'Allah....

jom ke APA KATA HATI pulak,
MISS RED HILANG

wahida said...

anak saya yg sulung dulu pun pernah masukkan dakwat pensil kaler sepanjang 2 cm kat dlm telinga dia masa dia umur 3 tahun...tapi alhamdulillah, selamat dikorek oleh doktor ENT...semoga anak ati pun selamat semuanya...banyakkan berdoa ok...

kak ina mail said...

Ati, Insyaalah, syahmi cepat sembuh.Ati lain kali berhati-hati, budak besar tu pengambilan cloret cam tu kena pengawasan orang dewasa.Mungkin itu tak sesuai, kalau syami nak makan pun. Cuba letak benda benda cam tu tempat yang sepatutunya.Okey, jangan marah ye, akak bagi panduan.

gadisBunga said...

risau la kite dgr. harap2 dia tak apa2.

notti budak tu...bijak. :)

cha said...

advance betul syahmi niii, semoga gula-gula cepat keluar, syahmi tak bersin ke? itu kalau bersin, mmg keluar.

Rinna said...

Aduhai..kesiannya.. Moga semuanya selamat yer..

Dee said...

anak dee yg no 2 tu jenis suka sumbatkan benda dlm mulut..hidung pun kalo kita x tgk..dee harap syahmi ok je nti sis..harap2 dpt dikeluarkan ye..moga dipermudahkan urusan..

Zullism said...

sian si comei ni...mudah-mudahan selamat...risau mak abah dia..sabar yer kak ati

ANATI SOKI said...

aduss.. tak bleyh byg cane sakitnye. anat dulu penah kena refer ent jugak kak. sbb hidung anat patah.. adus.. tak leyh byg cane sakir

roslaini saad said...

Salam..

Masa anak-anak akak kecil dulu pun, pernah juga terjadi hal sebegini..telan duit syiling, masuk kacang hijau dalam hidung...insyaallah..tak ada apa tu...hanya ujian untuk emak dan ayah ....

azieazah said...

Kak Azie rasa tidak begitu kritikal tu, harap2 dapat segera dipulihkan. Bila dah jumpa doktor tu, insyaAllah mudah sahaja, kerana doktor tahu apa yg perlu dibuat.

Semoga segalanya lancar, jangan risau sangat. Bertenang.

Moga Syahmi selamat dan kembali ceria.
Aminnnnnnnn

Nuridah said...

Salam ati,

ish sian nyer ati, budak tengah lasak begini mmg mcm2 boleh terjadi.
Harap2 cepat pulih ya ati..kak nur doakan yg terbaik buat anak ati...insyaallah.

Tomato Gurl's Life said...

sori br jenguk...cik tom doakan anak kak ati selamat..jgn bmbg ye..cik tom masa kecik dulu pernha gak masuk sumthing dlm hidung..hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam Atie..

Semoga Syahmi dah ok. Risau pulak dan teringat Adik bongsu masa dia kecik2 dulu pun kena yang sama tetapi mutiara. Agak lama jugak sampaikan berbau baru kami perasan.

InsyaAllah tak ada apa.

ummu said...

assalamualaikum kak
Ya Allah ,ummu yang baca ni pun risau
erm lamanya tunggu nak jumpa doktor.
semoga ianya dapat keluar dgn baik.harap Syahmi ok

Ati Masrif said...

SALAM SEMUA,

JUTAAN TERIMA KASIH ATI UCAPKAN BUAT SEMUA YANG SUDI DOAKAN UNTUK SYAHMI YE, ADA TEMAN-TEMAN BARU TU ..NANTI BILA FREE TIME NANTI ATI AKAN LAWAT SEMUA TEMAN-TEMAN DI ATAS TU...LOVE UOLS...(^_^)

Anonymous said...

insyaallah selamat..kami doakan dari kejauhan

Cik Pah said...

harap boleh dikeluarkan dgn segera..