Monday, October 11, 2010

Warong Mee Jawa

Kita nak syorkan satu tempat makan yang memang sedap 
walau hanya standard warong kan makanan kat situ cepat betul 
habis, kalau datang ke Kuala Lumpur nak pekena mee jawa
yang sedap ada juga mee kari, soto , nasi lemak dan nasi ayam
pergilah cari Warong Soto Berlada  di No. 61, Jalan Enggang,
Taman Keramat dari 5petang - 11 malam.

Pengasasnya ialah Mak Mah ( yg selalu berlakon cite seram tu) 
diusahakan oleh anak-anaknya...dengar cerita Adlin Aman Ramli 
pun nak buka Soto Berlada juga tapi versi restoran pula.... mana taknya 
warung ni cukup laku sampaikan banyak orang2 kaya selalu datang
beli bungkus.


Inilah kedainya.. nampak jer simple

Puan Besar ...Mak Mah
JJCM pernah dtg tau & gambar2 nostalgia

Mee Jawa ..kuah nya enakkk

Mee Soto utk anak2..nasi lemak dah habis

hubby makan .. xingat anak bini da.. sebelah tu pengurus Soto Berlada



10 comments:

Puan Seri said...

klau akak kata sedapp, haruss kami pegi ni kak ati.. hehehe..

kak ina mail said...

mee jawa peberet akak.Tapi jauh sangat.Kat tempat akak pun ada mee jawa best.Mee jawa suwarno.

Rinna said...

Hmm..nampak sedap nie.. mesti terjah tempat nie.. dah dekat sgt ngan umah kak ipar.. :)

Ciklinn said...

wahh sedappnyer feveret ciklinn nih.. boleh

Dee said...

salam sis..mmg dee nk pegi mkn sini satu hari nanti..skrg bz betul..harap2 dpt jugak rasa mee jawa ni..

Ati Masrif said...

seri,
pergi jgn tak pegi..dekat ke..

Ati Masrif said...

kak ina,
kalau turun KL ...boleh cuba ..kalau ati pi Klang nak cuba suwarno lak...kat mana tu
rinna,
cubalah lagipun harga berpatutan..

ciklinn,
kekadang turun KL buntu nk mkn mana kan..

dee,
insyaAllah...dapat ler makan tu ...hehehe

cha said...

eh? jln enggang tamat keramat? rasanya rumah makcik kita kat sini, rumah lama kita belakangnya. berpagar biru polis. haha... dekat sangatla.

ekinashikin said...

kedai ni sempoi je tepi jln..soto dia best..

aZuMaya said...

uishhh atie,,,pernah masuk JJCM kat tv3..serina makan sakan sop dia tue